Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Ja, visst kan jag köpa det.
Fast då gifter man sig väl när man är gravid

, tycker jag. Och inte så där "sista minuten", på Arlanda. Det blir ju inga bröllopsfoton, fest/middag med anhöriga och foton. Som tvillingarna kan titta på när de blir äldre, och då kunna känna den där känslan av att ha varit efterlängtade och välkomna.
Eller åtminstone gå till Rådhuset i byn en tisdag eller så.
Det finns ju fler fördelar för kvinnan med att få mannen att gifta sig med henne,
att slippa ett faderskapstest
Jo, tyvärr verkar det som om Aki var ovanligt lätt att dupera

Absolut, jag förstår fullständigt vad du menar. Att man normalt sett skulle gifta sig när hon var gravid. Saken är väl bara den att då fanns det inga direkta problem. Hon var inte gift med "Yes" pappa. Aki började nog krångla, enligt vår kära Johanna och visade tydliga tecken på att vilja bryta sig loss. Dessutom (ja, jag vet det att det är deras arbete) ifrågasatte Jm:s advokat hur mycket Aki:s
släktingar kände honom eftersom de inte visste om vigseln.
Faktum är att jag tror att de kände honom jättebra, det var inte Akis högsta önskan här i livet att gifta sig med henne efter att han lärt känna henne. Men då hade tvillingarna redan kommit. Du kan ju själv tänka dig hur munlädret på henne har gått.
Nu vet jag inte vem som har skrivit det men jag har sett att någon har ansett Aki som mindre begåvad. Jag håller inte med! Ja, han gifte sig med henne för att "tvillingarna inte skulle bli traumatiserade", förmodar jag. Men han ville lika snabbt avsluta det och det vägrar hon erkänna. Nu kan jag mycket väl ha fel, men har hon blivit så dissad och ersatt innan äktenskapet var avslutat någon gång? Dessutom av en yngre, snyggare tjej, fatta vad illa hon mått. Hon kan inte för sitt liv erkänna det. För i hennes liv är hon verkligen snyggast, charmigast och ha kvaliteter som (japp, du fattar vad jag menar) ingen kvinna kommer i närheten av. Hennes erfarenhet och dragningskraft får inte ifrågasättas, men det gjorde Aki.