2017-07-02, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
GHB - provet tog de via urinen trots att det krävs blodprov för att kunna mäta onormala halter av GHB. Som ju är ett naturligt ämne som alla har i kroppen. Så någon halt av GHB borde ju även Aki haft i sig?

Vad metoderna heter mm är att "kasta pärlor för svin" gällande mig. Är väldigt basic i vad jag vet om droger/korstester osv.

Asså jag är verkligen ingen expert på området utan läser bara vad de skriver på sin sida rmv.se. För GHB testar de både via urin och blod. För urin står följande:
GHB i urin
Analysen sker i två steg. Först utförs en screening med enzymatisk teknik. Positiva resultat verifieras med metoden som följer.
Metod - L49
Metoden bygger på vätskekromatografi-masspektrometri (LC-MS-MS).
Gamma-Hydroxybutyratnde

Varför finns då metoden om den inte kan mäta onormala halter? Passar frågan vidare till den som kan bättre...
Citera
2017-07-02, 17:33
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, visst kan jag köpa det.

Fast då gifter man sig väl när man är gravid , tycker jag. Och inte så där "sista minuten", på Arlanda. Det blir ju inga bröllopsfoton, fest/middag med anhöriga och foton. Som tvillingarna kan titta på när de blir äldre, och då kunna känna den där känslan av att ha varit efterlängtade och välkomna.

Eller åtminstone gå till Rådhuset i byn en tisdag eller så.

Det finns ju fler fördelar för kvinnan med att få mannen att gifta sig med henne, att slippa ett faderskapstest

Jo, tyvärr verkar det som om Aki var ovanligt lätt att dupera

Absolut, jag förstår fullständigt vad du menar. Att man normalt sett skulle gifta sig när hon var gravid. Saken är väl bara den att då fanns det inga direkta problem. Hon var inte gift med "Yes" pappa. Aki började nog krångla, enligt vår kära Johanna och visade tydliga tecken på att vilja bryta sig loss. Dessutom (ja, jag vet det att det är deras arbete) ifrågasatte Jm:s advokat hur mycket Aki:s
släktingar kände honom eftersom de inte visste om vigseln.

Faktum är att jag tror att de kände honom jättebra, det var inte Akis högsta önskan här i livet att gifta sig med henne efter att han lärt känna henne. Men då hade tvillingarna redan kommit. Du kan ju själv tänka dig hur munlädret på henne har gått.

Nu vet jag inte vem som har skrivit det men jag har sett att någon har ansett Aki som mindre begåvad. Jag håller inte med! Ja, han gifte sig med henne för att "tvillingarna inte skulle bli traumatiserade", förmodar jag. Men han ville lika snabbt avsluta det och det vägrar hon erkänna. Nu kan jag mycket väl ha fel, men har hon blivit så dissad och ersatt innan äktenskapet var avslutat någon gång? Dessutom av en yngre, snyggare tjej, fatta vad illa hon mått. Hon kan inte för sitt liv erkänna det. För i hennes liv är hon verkligen snyggast, charmigast och ha kvaliteter som (japp, du fattar vad jag menar) ingen kvinna kommer i närheten av. Hennes erfarenhet och dragningskraft får inte ifrågasättas, men det gjorde Aki.
Citera
2017-07-02, 17:34
Medlem
Lonnrots avatar
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En turkos kondom kan träs över huvudet med.

Kan behöva raka håret av huvudet då först. Hade han hår vid obduktionen? Var det därför man inte fann spår av droger å håret?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-02 kl. 17:36. Anledning: Stavfel
Citera
2017-07-02, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej, nej, zopiklon (=verksamma ämnet i Imovane) syns i hår, blod och urin hos RMV.

Och vad sa rättsläkaren bakom lykta dörrar. Jag tror ju att det är så här "enkelt"
Läs förhöret med AP familj ich även flickvännen. Hon tar upp detta med sömntabletter som JM skaffar åt honom.

Menar, hur kan han blu stucken i Egypten utan att vakna? Zopiklon självklart...

Sprutor är enkla att ta med. Jag flyger med det hela tiden. Räcker att hon har läkarvän så är det fixat.
Citera
2017-07-02, 17:44
Medlem
Jag har lite dum fråga orkar inte läsa varje inlägg i tråden, blev dessa gm inte misstänkta efter första dödsfallet eftersom det är ett år emellan ?. det va alltså efter det andra mordet som det första blev utrett igen. jag läser i media lite och lyssnar men följde inte fallet från början ?någon som har lust svara ?
Citera
2017-07-02, 17:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Fast åkgräsklipparen låter , att dra ner AP invirad i presenningen över daggvått gräs är ju ljudlöst
Ja, det är en viktig synpunkt, men frånsett grannens hörselintryck tidigt på morgonen, hade någon hört ljudet vid, säg 02-tiden? - Vågade de lita på att någon inte skulle kunna höra ljudet? - Kanske valde de att handdra åkgräsklipparen? - Annars är presenning med kraftiga snören att hålla i en möjlighet. - Eller fanns något annat val? - En större skottkärra? - Alternativet med presenning hade kanske inneburit att man behövt lyfta kroppen ett par gånger på vägen, men det hade inte varit ogörligt eftersom flera personer antas ha hjälpts åt.
Citera
2017-07-02, 17:55
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om det stämmer att "normalt" drunknade kroppar ligger i ett slags fosterställning med ansikte, skuldror, böjda armar, händer snett nedåt och inåt så kan ju detta möjligen säga något om vad som måste ha tilldragit sig för AP:s kropp ska hittas som den gör. En sån faktor kan ju vara att kroppen legat på rygg på land ett tag (döden inträdde så och/eller han läts ligga så omedelbart efter), en annan att blod och vätskor runnit ur armarna ner i kroppen (armarna har legat högt eller han har dragits ett stycke). Det borde uppriktigt sagt ha varit uppenbart för räddningstjänsten och rättsläkare att han dött på land och dumpats i sjön. Jag tror inte man drunknar så där. Inte ens en fredag kväll.
Ja, exakt - liggande på mage hade varit det mest naturliga om han hade drunknat på plats. Att det var något som "inte stämde" med situationen stämmer alldeles riktigt. Rättsläkaren bedömde att AP hade varit död i 12-24 timmar, vilket borde betyda att likstelheten fortfarande fanns kvar om än i avtagande. Omgivande temperatur var säkerligen av betydelse.
Citera
2017-07-02, 17:57
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Jag har lite dum fråga orkar inte läsa varje inlägg i tråden, blev dessa gm inte misstänkta efter första dödsfallet eftersom det är ett år emellan ?. det va alltså efter det andra mordet som det första blev utrett igen. jag läser i media lite och lyssnar men följde inte fallet från början ?någon som har lust svara ?
I det här fallet (Aki) så räknades det som en vanlig drunkning under ett helt år.
De som anade oråd var If där JM hade tecknat en livförsäkring på Aki och de drev på att polisutredningen skulle tas upp på nytt.

MR har inget med Akis mord att göra då han (förmodligen) inte ens fanns i Sverige vid den tidpunkten.
Däremot misstänks det att Johanna hade fler andra medhjälpare vid det mordet (hennes näst äldsta dotter JB, äldsta son DB samt svärson JJ har varit misstänkta och är inte avförda från utredningen ännu).
Citera
2017-07-02, 18:04
Medlem
hehehos avatar
Inlägg i diagnosdebatten.
När JM säger "gränspsykotisk" menar hon sannolikt att hon är "borderline psychotic", gammalt uttryck för borderline personality disorder (BPD) nu ännu mer PK att kalla emotionally unstable personality disorder.
Hon har samtliga symtom av den grövsta varianten av BPD och måste ha hört detta någonstans ifrån. Ofta gränsland till narcisism, har dock inget med psykos att göra och inget skäl att bli kryssad (vilket hon kanske tror).
Senast redigerad av heheho 2017-07-02 kl. 18:06.
Citera
2017-07-02, 18:08
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
I det här fallet (Aki) så räknades det som en vanlig drunkning under ett helt år.
De som anade oråd var If där JM hade tecknat en livförsäkring på Aki och de drev på att polisutredningen skulle tas upp på nytt.

MR har inget med Akis mord att göra då han (förmodligen) inte ens fanns i Sverige vid den tidpunkten.
Däremot misstänks det att Johanna hade fler andra medhjälpare vid det mordet (hennes näst äldsta dotter JB, äldsta son DB samt svärson JJ har varit misstänkta och är inte avförda från utredningen ännu).
Så denne killa M träffade hon efter Akis död, vilken familj fy sjutton .såg att hon va socionom och ja det har en underligt sätt att se människor. pengar .så till vide det inte är den ligan som består av ensamkommande som tänkt göra sig av med henne sen. kanske .
Citera
2017-07-02, 18:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Var god länka domskälen i sin helhet.

Edit: silarna som ställer till alla miljoners redigeringar

Eh, har du fastnar i en snytnäsduk eller låtsas du? Har du missat att Johanna är dömd skyldig av TR. Det är påföljden som inte är klargjord eftersom man inväntar RPU:n och fastställer rättspåföljden därefter. Datum för detta är preliminärt satt till 7 aug (av alla datum). Låga odds säger fängelse livstid. HR fastställer sannolikt TR:s beslut i alla fall utom Aki, där kan de inblandade räkna med en ny rättegångsrunda och de ej avskrivna övriga misstänkta får en fortsatt vånda.

Skräck-Johanna har inte ordnat det så bra för barn och svärson. Trots att hon bad DB lita på henne 100% om han tog på sig medhjälp till mord på morfar. Huvva, vilken mamma!
Citera
2017-07-02, 18:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
Om det stämmer att "normalt" drunknade kroppar ligger i ett slags fosterställning med ansikte, skuldror, böjda armar, händer snett nedåt och inåt

jag skulle tro att utsträckt ryggläge och flytande armar är onormalt.
Amsaga.
Du måtte väl hört talas om personer som återfinns liggande på botten av en simbassäng vid drunkningstillbud?
Alltså motsvarande helt stilla vatten och mycket vanligt vid drunkningstillbud barn.

En död hamnar sen i positioner beroende på plats (stenar? Djupt?), själva vattendraget (strömmar?) och vind (blåsväder?) dvs som förflyttar kroppen - eller inte.

Sorry, men du hittar inga mystiska ledtrådar i ryggläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in