Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Ja, precis; båten var det sista momentet och som heller inte tog någon längre tid.Ja, så bör man ju ha tänkt. - Fram med åkgräsklipparen, filtar, kuddar och presenning, försiktig pålastning och övertäckning; sedan raka vägen ned till bryggan. - En förare och tre vagnvakter som såg till att den dyrbara lasten inte åkte av på vägen...
Så mycket folk, så lite intelligens. Vem som helst framstår ju som ett geni i jämförelse. Inte ens ljushuvena i Hedemora skäms.
Den där gräsklipparen låter väl lite också.
Jag tror ju f.ö. inte heller på att ölburkarna i det "myggfria" vardagsrummet n-vis indikerar ngt annat än JM:s scenografiska ådra. Har hon tid att städa och ställa ut rester på bryggan innan rtj kommer så hinner hon också ställa ut lite burkar. Ger sken av att AP suttit och druckit i sin ensamhet mycket eller -- i efterhand -- att det varit fler där (om hon skulle behöva implicera andra nära och kära gärningsmän). Det här sista kan ju låta över sig snillrikt men jag uppfattar ändå att hon arbetar så, och att det där -- med tvillingarna i hasorna -- är det hon upplever sig kunna behärska och påverka. Skenet. Undvik entydighet, antyd spår, sprid ut olika versioner, låt folk dra slutsatser på sina fördomar. "Inte skulle väl lilla jag?" De där "hantlangarna" alla förutsätter kan vara ett villospår. Kanske har hon bara sig själv att förlita sig på. Hon gör det för barnen -- "själv är bäste dräng", när det kommer till kritan. Och ingen MR finns till hands än (AP skulle väl helst ha varit en MR men gillade inte idén, och fick göra tjänst som exploaterat lik istället).
Hade MR tvekat i farstun året senare hade JM gått in och gjort jobbet själv. Möjligen lämnat MR som lik på platsen eller skjutit knark i honom vid första bästa tillfälle. "Sån ä jag!"