2017-07-02, 13:30
Medlem
Z2361s avatar
Detta gäller alltså malmö, som enligt krönikan alltså är betydligt farligare för cyklister än både sthlm och gbg. Unga män finns ju i ungefär samma utsträckning i alla städer, så varför ser det inte lika illa ut i de 2 större städerna? Dessutom ökar påkörningarna i malmö, så vi kan inte skylla enbart på vägplaneringen. Visst män upp till 25 är överrepresenterade i olycksstatistiken. Men det verkar ju inte vara just den parametern som gör Malmö av alla ställen extra farligt.

Korkad krönika.
Citera
2017-07-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Svenska män betalar över en livstid i genomsnitt in 700.000 mer än de kostar/belastar välfärdssamhället. Svenska kvinnor kostar/belastar i genomsnitt 700.000.

Inom-europeiska invandrares kvot är också 700.000 in över en livstid.

Tänker att när man föder barn så belastar man samhället men det är väl inte direkt just att belasta enbart kvinnor för det.
Citera
2017-07-02, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fast det där är jag tveksam till. Vi kanske är mindre sjukskrivna, men vi står också för mer fylleri och brottslighet. Att vi kostar mindre skattemedel, det köper jag inte utan att se en väldigt djupgående analys.

Du får följa länkarna i artiklarna till SCB och regerings hemsida respektive om du verkligen vill grotta ner dig.

https://genusnytt.wordpress.com/2011/03/15/man-betalar-117-miljarder-mer-i-skatt/
http://www.friatider.se/regeringen-kvinnor-kostar-mer-an-man
Citera
2017-07-02, 14:10
Medlem
Vilken idiot. Hade han bott i malmö, eller ens i våran verklighet som är på riktigt så hade han ganska snart förstått att det inte är svenska killar som kör bil på trottoaren eller motsatt fil mitt inne i stan.. Inte heller var det på det viset för 10 år sedan, även om det alltid varit mycket bus i stan.

Förbjud folk att köra bilar som är skrivna på någon annan än dem själva eller deras föräldrar. Beslagta var enda bil som missbrukas och behåll pengarna till staten. Problemet löst
Citera
2017-07-02, 14:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Du får följa länkarna i artiklarna till SCB och regerings hemsida respektive om du verkligen vill grotta ner dig.

https://genusnytt.wordpress.com/2011/03/15/man-betalar-117-miljarder-mer-i-skatt/
http://www.friatider.se/regeringen-kvinnor-kostar-mer-an-man

Källhänvisningen från bloggen till SCB ger "Sidan kan inte visas". Jag är lika skeptisk till ditt påstående som jag är till att kvinnor fortfarande lönediskrimineras i Sverige idag (ja, det är BS). Ofta tar man en löshuggen siffra och gör analyser av den utan att förstå siffran. Då kommer man fram till korkade slutsatser så som att män får penistillägg. Det här är samma dumheter fast åt andra hållet. Det behövs en djupgående analys, annars är det bara en intetsägande siffra.
Citera
2017-07-02, 15:08
Avslutad
Citat:
Källhänvisningen från bloggen till SCB ger "Sidan kan inte visas". Jag är lika skeptisk till ditt påstående som jag är till att kvinnor fortfarande lönediskrimineras i Sverige idag (ja, det är BS). Ofta tar man en löshuggen siffra och gör analyser av den utan att förstå siffran. Då kommer man fram till korkade slutsatser så som att män får penistillägg. Det här är samma dumheter fast åt andra hållet. Det behövs en djupgående analys, annars är det bara en intetsägande siffra.

Okej, då har innehållet tagits ned då, det kanske var den där s.k. hat-faktan man hört om. Utan källor faller mitt uttalande platt, får se om jag hittar uppdaterad info.
Citera
2017-07-02, 15:11
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av domastsen
Tänker att när man föder barn så belastar man samhället men det är väl inte direkt just att belasta enbart kvinnor för det.

Nuförtiden! När staten bekostar deras insemination, kan man kanske det Men gifta par borde väl i helhet räknas som gemensam eller separat enhet.

Iaf, ang TS, det är det typiska hycklandet från vänstern. När invandrare eller kvinnor är överrepresenterade, då gäller "Inte alla!", "95% gör det imte!" Eller "man kan inte få för var man föds". När drt gäller män? "Förbud för alla män baserat på vad fom föds som!"
Citera
2017-07-02, 15:20
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Okej, då har innehållet tagits ned då, det kanske var den där s.k. hat-faktan man hört om. Utan källor faller mitt uttalande platt, får se om jag hittar uppdaterad info.

Jag kan mycket väl tänka mig att siffrorna finns, men utan kontext betyder dom inget.
Citera
2017-07-02, 15:27
Avslutad
Citat:
Jag kan mycket väl tänka mig att siffrorna finns, men utan kontext betyder dom inget.

Instämmer, det är lite det som är poängen med själva inlägget.
Citera
2017-07-02, 15:29
Medlem
TS lägger alltså någon slags värdering i det som skittidningen expressen skriver.
Varför gör denne det?

Allt som expressen producerar är skit.
Man ska inte stödja dem ekonomiskt genom att läsa tidningen.
Varje gång ni klickar på deras hemsida så betalas en peng ut till expressen.
Ni som gör detta stödjer expressen i deras kamp att hänga ut vanliga svenskar.
Fy fan för er.
Citera
2017-07-02, 15:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av grusballen
Federico Moreno vill förbjuda män upp till 25 år att köra bil i vissa områden.
Jag vill förbjuda Federico Moreno att uttala sig offentligt. Hade jag fått bestämma hade han försetts med munkavle och spärrats in i en madrasserad cell.
Citera
2017-07-02, 15:42
Medlem
MelPoomenes avatar
Tänk om. Tänk rätt!

Förbjud ALLA män i trafiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem