2017-07-01, 12:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Ahaaa! Tack för klarläggandet!
Då undrar jag om det är sidan 541 numrerat efter hur många inlägg man sorterar per sida, men det gäller väl förmodligen "standardsorteringen".
Själv sorterar jag max antal inlägg per sida som inloggad och då blir ju sidan 541 en helt annan. Bättre att ange inläggsnummer för att undvika förväxling

Börjar här

(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Finns en hel del om det som skulle bli ett Asylimperium och dess deltagare.

PG, TC, JB, LI, och LIs sambo TW

JB är förövrigt dömd för narkotikabrott och brott mot knivlagen
Citera
2017-07-01, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Herregud vad korkat!

Och sedan emellanåt gnäller du över att nämndemännen m.fl. i domstolen läser/ser/hör media och påverkas av det.

Well, jag ska upplysa dig om att äldre personer oftast ger fullkomligt faan i media, och specifikt social media!!!

Och de har livserfarenhet som gör dem mindre benägna att svälja elefanter, de VET att det gör ont och blir jobbigt för magen när den ska ut!!

Och, Hovrätten kan ju faktiskt besluta att INTE pröva fallet igen! Bara FASTSTÄLLA Tingsrättens dom
Med tanke på din sista mening får mig att tro du tänker som de gamla igensaggade gamla nämndemännen.

De klarar inte av att hantera, sortera eller värdera bevisen såsom gängse praxis säger pga. sin ålder och det komplexa fallet som mer eller mindre bara baseras på vad två "stolpskott" vill sätta dit varandra.

Skvallerpensionärer klarar inte detta, nej de väntar troget på dagstidningen med kaffepannan på kl.5:30 för att lusläsa pärm-till-pärm. Som de blivit påverkade, och sedan inte orka med rättegången utan att somna..zzzzz
Citera
2017-07-01, 12:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag vet inte, är det bara en trådsanning?

Jag vet att det inte finns något tillförlitligt om hur han kom ut till Granliden men uppgift om ett stopp vid JM:s lägenhet i stan.

Tänkte om det fanns uppgift om hur det såg ut när de åkte därifrån.

Är det bara JM och Aki och tvillingarna i bilen så vore det logiskt om ngn av dem satt mellan stolarna (till de somnat).

Svårt att tro att Aki varit på Coop själv och sedan låtit sig skjutsas till Granliden medan hon redan var där ute. Så troligare att de sammanstrålar på Coop. Kör en del av maten till lgh för att hålla barnen där nöjda? Fortsätter sedan ut de fyra. Mycket höljt i dunkel dock. Någon kan stå med bil och vänta på vägen eller nära / vid Granliden. Tvillingarna kan ju ha sövts redan på vägen där och sedan ställts i bilen i skuggan bakom boden, vad det var. Aki kan ha fått en spetsad "oöppnad" flaska redan i bilen.

Det finns förresten inget givet dräparställe utmed vägen ut sen? Biltvätt? Vattenfyllt grustag? Fiskodling? Silo/gödselbehållare? Boskapsbadkar? Damm? Dricksvattenreservoar/-station för kranvattenlösa boende (nån bonde som inte var hemma?), annan brunnstäkt? Brandtäkt? Brandslang? Lite långsökt men för att spåna kring alla eventualiteter.
Citera
2017-07-01, 12:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag har Pampers 5 11-23 kg och 5+ 13-25 kg, men de är inte dra på blöjor. Våra byxblöjor är mindre för dem använde vi för ca 1 år sedan, ligger kvar på landet.

Men du behöver ju inte helt överge teorin med blöja över huvudet på Aki, det finns ju vuxenblöjor. Nu vet jag inte om de säljs i vanliga mataffärer i Sverige, men här i U.K. kan man köpa vuxenblöjor på liknande Coop, Willys etc.

Jo fast nu anger kvittot (om inte minnet sviker mig helt) tydligt och klart (Libero) up&go stl 6.
Citera
2017-07-01, 12:25
Medlem
Jag kan inte sluta att fundera på vad JM använde för drog på Aki.
Jag har hittat en ganska ny designerdrog en hallucinogen som heter BK-2CB som man tydligen kan få tag på via nätet.
Nya droger tar det ju ett tag innan man kan fånga upp i tester i det testbatteri som finns så frågan är ju hur avancerat rättsmedicin kunnat testa.
Jag tror ju att kunskapen om droger i JMs omgivning är ganska stor .I missbrukskretsar är man ju alltid ute efter droger som inte fångas upp t.ex alla olika sorters spice som man inte kan skalla sorter av.
Jag tycker effekterna av BK-2CB stämmer rätt bra med stackars Akis förgiftningsperiod i soffan.
Det som är lite intressant är att det finns nämnt att BK-2CB bryts ner snabbt i vatten och blir lila och att det därför skall tas i gelkapslar.
Citera
2017-07-01, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Med tanke på din sista mening får mig att tro du tänker som de gamla igensaggade gamla nämndemännen.

De klarar inte av att hantera, sortera eller värdera bevisen såsom gängse praxis säger pga. sin ålder och det komplexa fallet som mer eller mindre bara baseras på vad två "stolpskott" vill sätta dit varandra.

Skvallerpensionärer klarar inte detta, nej de väntar troget på dagstidningen med kaffepannan på kl.5:30 för att lusläsa pärm-till-pärm. Som de blivit påverkade, och sedan inte orka med rättegången utan att somna..zzzzz
Speciellt nämndemännen i tingsrätt utsedda av kommunfullmäktige typ. Ingen checkup heller på dessa utan kan vara vilka stollar som helst med brott, all för politiskt starka åsikter och annat innanför väst men oftas är de äldre pensionärer och det visar väl tydligt och klart din siffra 294 Pensionärsåren på dessa tillsammans är ca 35-40 så visst har dom haft tid att läsa media dessa år. Kan man sätta dit JM för aki så kan detta endast förklaras med eget tyckande av fyra 300-åringar istället för juridiskt kunnande.
Citera
2017-07-01, 12:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Eller hur!

Och finns det inga skräniga fiskmåsar som håller till vid Hjälmaren, och/eller kråkor, skator?? Bland fiskräns etc i hamnen närheten.

Märkligt att matresterna får vara ifred en hel natt på bordet på bryggan......

Ja du har rätt. Nu är jag inte ornitolog men nog f-n skulle det där försvinna ganska snabbt? Snabbmakaroner är ju gott också.

Men då har de antingen suttit där allihop eller så är det de hon vill få oss att tro.

En vacker dag kommer barnen fråga sig om de minns var de intog de där makaronerna och om pappa var med. Två år är lite litet förstås, men mina egna barn kom ihåg vissa saker ganska klart i tre-fyraårsåldern sisådär. Alltså att det fanns ett minne för saker en period efter. Nu däremot minns det inget minne från den åldern alls. Någon polis/konsulent kanske borde fråga lite lätt om saken för att få lite input. Knappast bevisvärde men i alla fall.
Citera
2017-07-01, 12:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Och finns det inga skräniga fiskmåsar som håller till vid Hjälmaren, och/eller kråkor, skator?? Bland fiskräns etc i hamnen närheten.
Märkligt att matresterna får vara ifred en hel natt på bordet på bryggan......
...Direkt det ljusnar är det som om en städpatrull varit på bryggan. Det blir ett jäkla hallå. Minns när man använde vanlig hård tvål, de flög iväg med sådana till och med. Tvälen fick placeras i en ask som i sig var fastspikad på bryggan.
Citera
2017-07-01, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shiba1
Jag kan inte sluta att fundera på vad JM använde för drog på Aki.
Jag har hittat en ganska ny designerdrog en hallucinogen som heter BK-2CB som man tydligen kan få tag på via nätet.
Nya droger tar det ju ett tag innan man kan fånga upp i tester i det testbatteri som finns så frågan är ju hur avancerat rättsmedicin kunnat testa.
Jag tror ju att kunskapen om droger i JMs omgivning är ganska stor .I missbrukskretsar är man ju alltid ute efter droger som inte fångas upp t.ex alla olika sorters spice som man inte kan skalla sorter av.
Jag tycker effekterna av BK-2CB stämmer rätt bra med stackars Akis förgiftningsperiod i soffan.
Det som är lite intressant är att det finns nämnt att BK-2CB bryts ner snabbt i vatten och blir lila och att det därför skall tas i gelkapslar.
Fanns inga droger i aki och åk jobbade ju röven av sig att påvisa att aki inte använde sig av droger och att rättsmedicins utlåtande inte hittat spår av droger. Vittne efter vittne, mestadels släkt släpades ju dit för att hylla finnen värsta kärleksmanifestationen. Sen glömmer tydligen åk detta med droger och i sitt slutanförande kommer dom med diverse förklaringar om hur JM kunnat få död på aki via en okänd kompanjon. Åk nämnde förutom droger bl a barnpool, kräftlåda, att han kunde förgiftats, blivit kvävd i en solstol med en påse över huvudet osv, helt jävla sjukt och detta med påse över huvudet den absolut värst av dem alla.
Citera
2017-07-01, 12:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Funderar på vilka butiker som kan ha haft blå/turkosa plastplåsar vid tiden runt Akis död.

Vanliga matkassar går nog endast kväva redan avdäckade personer med, efter kontroll om de håller tätt. Vissa butiker håller dock med påsar med lite bättre kvalitet, kanske företrädesvis stormarknader där man förväntas köpa stora mängder och forsla långa sträckor. Turkosa "svarta plastsäckar" vet jag att jag har sett någon gång, eller med turkos utsida. Typ för montering i soptunna eller soppsäcksram i stål med eller utan hölje och lock. Typ kanske skolbespisning o.a. där den svarta ser makaber ut efter några läsår och de halvgenomskinliga blå blir äckliga. Är der f.ö. inte så på landet/ställen där man har sophämtning att sopföretaget delar ut sina egna sopsäckar, möjligen ett litet överskott om man skulle fylla en innan de kommer nästa gång på sommaren?
Citera
2017-07-01, 12:49
Medlem
Citat:
Jag tolkar det som sidan 541 i denna tråd, men jag har inte hunnit läsa om det ännu.

Sorry, jag var otydlig. Menade sid 541 i denna tråd + ca 10-15 sidor framåt.

Från inlägg #6485 framåt.
Citera
2017-07-01, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Fanns inga droger i aki och åk jobbade ju röven av sig att påvisa att aki inte använde sig av droger och att rättsmedicins utlåtande inte hittat spår av droger. Vittne efter vittne, mestadels släkt släpades ju dit för att hylla finnen värsta kärleksmanifestationen. Sen glömmer tydligen åk detta med droger och i sitt slutanförande kommer dom med diverse förklaringar om hur JM kunnat få död på aki via en okänd kompanjon. Åk nämnde förutom droger bl a barnpool, kräftlåda, att han kunde förgiftats, blivit kvävd i en solstol med en påse över huvudet osv, helt jävla sjukt och detta med påse över huvudet den absolut värst av dem alla.
Åkl skämmer ju ut sig i Akifallet så att man blir gråtfärdig, men såklart väntar man till dess med att dra upp motsägelser in i det sista, precis som med "inspelning" och "thsirt"

En hel rättegång har man gjort Aki till en drogfri ängel som tog sig EN whiskey i vänners lag.

Aki hade inga vänner.
Åkl påstår att Aki blivit drogad.
Sist men inte minst kiselalger..Aki kan blivit kvävd av en plastpåse i en solstol, somnat pga alkohol.
Okej. Hur ska det vara? Aki var tillräckligt packad för att somna men inte tillräckligt packad för att rädda sig i ett olycksscenario.

Och skulle han varit kvävd och sedan slängd i Hjälmaren, ja då kan det vara 4 kiselalger i lungan.

HR nästa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in