2017-07-01, 09:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Fy. Hemskt. Men mkt rimligt.

Ja jag ser det inte som otänkbart. Det är något knepigt med att Aki fick sitta i mitten bak mellan bilstolarna.
Undra om det var tonade rutor bak?
Citera
2017-07-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation
Ingen annan som anser det märkligt att JM haft ett behov att poängtera att hennes engelska är borta efter hennes "stroke"???

Intressant om hon nyttjar homeopatisk medicin... läser man nedan artikel som tydligt påvisar kvävning

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3743697/

Missade även att ställa frågan - om de inväntar prover från under naglarna på AP så är de väl inte uteslutit att han kämpat?

Ser på flertalet sidor att just homeopatiska piller är svåra att spåra å inte så uppenbara
Citera
2017-07-01, 10:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag ser det inte som otänkbart. Det är något knepigt med att Aki fick sitta i mitten bak mellan bilstolarna.
Undra om det var tonade rutor bak?

Från vem kom vittnesmålet att Aki satt mellan barnstolarna bak?
Citera
2017-07-01, 10:20
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag antar att du menar sidan 541 i Huvudprotokollet? Menar du ett förhör med MR? Det verkar vara lite skillnad på sidangivelserna på själva dokumentet och i mitt "sidofält". Vad är det som är "Mycket intressanta uppgifter"?

Jag tolkar det som sidan 541 i denna tråd, men jag har inte hunnit läsa om det ännu.
Citera
2017-07-01, 10:24
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Från vem kom vittnesmålet att Aki satt mellan barnstolarna bak?

Jag vet inte, är det bara en trådsanning?
Citera
2017-07-01, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag vet inte, är det bara en trådsanning?
Från Johanna
Ska se om jag hittar det.

Minns att jag reagerade när jag läste det.
Citera
2017-07-01, 10:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Okäj. Här har det gått en tid så du är auktoriteten. Jag tror det köptes storlek 6 på Coop, vilket väl drar iväg mot 14-20 kg, eller mer. Har du koll på viktklasserna därvidlag?

Jo jag minns att de är ganska svoppiga och kanske inte duger mycket till ngt annat än möjligen att långtidsförvara barn i sängen.

Går väl inte heller utan vidare förstärkningstejpa dem på ungen för att undvika läckage?

Jag har Pampers 5 11-23 kg och 5+ 13-25 kg, men de är inte dra på blöjor. Våra byxblöjor är mindre för dem använde vi för ca 1 år sedan, ligger kvar på landet.

Men du behöver ju inte helt överge teorin med blöja över huvudet på Aki, det finns ju vuxenblöjor. Nu vet jag inte om de säljs i vanliga mataffärer i Sverige, men här i U.K. kan man köpa vuxenblöjor på liknande Coop, Willys etc.
Citera
2017-07-01, 10:44
Medlem
Tackar!

Nej, jag har inte läst FUPen, bara skummat igenom några enstaka förhör och kanske inte ens hela förhören.

Det du skriver, bla om köttfärssåsen, ger en tydligare bild av JM. Man borde väl inte bli förvånad...

Om det är två barn som dött hoppas jag att det kommer att utredas nu, i skenet av vad som framkommit i rättegången.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du kan inte ha läst FUP speciellt bra, AM berättar en hel del ändå tycker jag, efter att inledningsvis ha sagt att hon inte känner till drunkningen. Det kan ju vara sant i och för sig, för JM skulle då ha varit jourfosterhem (kortare placering, max 3 månader, jourfosterhem får betalt ÄVEN om de inte har några barn placerade, de får betalt i VÄNTAN på att barn KAN KOMMA), och GM och AM reste ju en hel del.

Det kanske var det som hände, att barnen STÖRDE JMs planer. Och var jobbiga......uppdragna på stört från det som de kände som tryggt, inkastade i totalt ny miljö, längtar/saknar mamma/pappa eventuella syskon. Demonstrerar sin ilska......matvägrar, kastar mat på golv, väggar och tak.

Man kan inte resa utomlands med jourfosterbarn, man har inte dagis.

I FB-tråden om JMs flyktingpojksex finns ett inlägg om JM som fostermorsa som i varje fall jag uppfattar som just sadistiskt.

Hon gör köttförssås med blandfärs, ger det till ett fosterbarn som är muslim och frågar ett flertal gånger om inte barnet tyckte att det var gott, ja var det inte jättegott, och skrattar sedan högt och rått.

Munchausen, JM uppger ju i något förhör att hennes pappa var ju ändå sjuk, att det ändå var bra att han dog för att han var sjuk, det var bra att han fick "hjälp" med att dö (mycket fritt ur mitt minne). Jag fick tanken då lite på Munchausen, men inte riktat enbart mot sina barn, vilket det väl ska vara enligt diagnosen. Men efter JMs RPU så kanske Munchausenbeskrivningen utvidgas

Sedan så vet vi ju numera hur benägna Eskilstunapolisen är att utreda plötsliga dödsfall som uppkommer runt JM, alltså de verkar inte utreda något alls när det gäller JM och hennes klan

Det vore himla intressant och läsa de polisutredningarna, troligen snarare noteringar, och JM har SÄKERT skyllt på någon annan.....

JM lämnade ju 13-årige AG som barnvakt till sina egna tvillingar.

Hon kan ju ha använt den då ca 13-årige DB som barnvakt, eller diktat ihop en sådan historia för polisen.....och/eller JB som barnvakt. Ingen av dem var ju straffmyndig......

och det var ju "bara en tragisk olycka, nej nu tar vi nya tag, nu går liiivet vidare" i bästa JM stil.

AM sa även i något förhör att JM hade kennel samtidigt med drunkningolyckan, men att valparna blev väldigt missbildade/vanskapta, så de fick dem "ta bort" (avlivning tolkar jag det som).

Jag tror att antingen ljög JM för att hon inte köpte några hundar alls för pengarna (föräldrarna betalade), eller att JM dödade dem själv (för nöje ?) och ljög om orsaken till föräldrarna.

Jo, jag tror JM har sadistiska inslag, och ganska starka faktiskt.

Och det är lite väl många som "råkar" dö i hennes närhet för att det ska vara en slump eller vanlig otur.
Citera
2017-07-01, 10:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Snabbmakaroner till skaldjursbuffén? Låter som det rått barnmatning.

Eller hur!

Och finns det inga skräniga fiskmåsar som håller till vid Hjälmaren, och/eller kråkor, skator?? Bland fiskräns etc i hamnen närheten.

Märkligt att matresterna får vara ifred en hel natt på bordet på bryggan......
Citera
2017-07-01, 10:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Detta verkar vara i linje med vad åklagare och advokat kommit fram till.
Åklagare fortsatte sedan: däremot är ett möjligt hjärtstopp sekundärt. Det är inte dödsorsak. De hänvisar till obduktionsprotokoll.
Du vill ha det till laryngospasm vilken när den släpper får honom att kvävas av sina spyor? Detta var ju det Hikes insinuerade. Hon ville få det till att det var möjligt då magsäcksinnehållet ej mätts upp. Vidare att laryngospasmen uppkom av att han föll i plurret och att kylan och överraskningen var det som utlöste reflexen.

Det orimliga i detta är vattendjupet och sommarvärmen. Samt att Aki beskrev sig själv som en mkt god och van simmare.

Tvivlet är inte rimligt. Det räcker inte att vi kan tänka det för att det ska godtagas som möjligt.

Detta kommer nog även HR att instämma i skulle försvaret använda sig av detta.

Spyor i luftvägarna och i lungorna hade säkerligen upptäckts vid första obduktionen.

Jag har hört att det nämligen ger fruktansvärda frätskador på slemhinnorna......
Citera
2017-07-01, 10:56
Medlem
Honan6s avatar
Funderar på vilka butiker som kan ha haft blå/turkosa plastplåsar vid tiden runt Akis död.
Citera
2017-07-01, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eller hur!

Och finns det inga skräniga fiskmåsar som håller till vid Hjälmaren, och/eller kråkor, skator?? Bland fiskräns etc i hamnen närheten.

Märkligt att matresterna får vara ifred en hel natt på bordet på bryggan......
Låter mycket skumt.
Det är inte bara fiskmåsar som skulle ha haft kalas på matresterna.
Det finns även råttor, rävar och varg som kunde haft party på matresterna.
Men, matresterna var ej rörda av något djur.
Får intryck av att de har blivit placerade på morgonen av JM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in