2017-07-07, 03:32
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Fast dom JM mest är van att manipulera är människor som på något sätt är i en beroendeställning till henne. T ex osjälvständiga barn eller ensamkommande flykting"barn".
Exakt,och hur svårt är det att manipulera dessa människor?
Antingen folk i beroende ställning eller släktingar.
Det jag menar med dålig på att manipulera.
Så fort hon möter på motstånd saknar hon ju förmågan att "läsa" av människor och manipulera dem.
Citera
2017-07-07, 04:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Exakt,och hur svårt är det att manipulera dessa människor?
Antingen folk i beroende ställning eller släktingar.
Det jag menar med dålig på att manipulera.
Så fort hon möter på motstånd saknar hon ju förmågan att "läsa" av människor och manipulera dem.
Precis.
När hon mötte på överlägset motstånd i rätten blev hon totalt avslöjad som den manipulativa, korkade lögnare hon är. Förutom de fasansfulla gärningar hon var anklagad för så framstod hon också som rent löjeväckande. Var nog första gången i hennes liv som hon blivit så totalt avslöjad för vad hon var.
Därför utbrast hon om Wenna att "hon var den elakaste person hon träffat".
Synd, tycker jag, att hon inte träffat fler lika "elaka" personer i sitt liv.
När hon väl gjorde det så var det för sent då hon redan fått sätta sina mordplaner i verket.
Men, å andra sidan hade nog inte hennes mördarinstinkter slutat där om hon inte åkt fast.
MR får väl tacka polisen för att han fortfarande är i livet för det var nog han som stod på tur i JM:s mordlista.
Citera
2017-07-07, 05:33
Medlem
Så fel det kan gå, denna JM var socionom men hade inte ett uns empati eller sympati..
Hon arbetade med att placera om barn men kunde inte ta hand om sina egna barn(de knarkade o.s.v.) ..
Trots att två av hennes fosterbarn dog av någon konstig anledning..fick hon ta emot ytterligare fler "barn"..

Det sjuka är att alla kring henne verkade sakna empati, man visste att A*i blev mördad men alla höll tyst, till slut bet karman de i ryggen.
Som någon tidigare nämnde, MR hade riktigt tur..det skulle säkert vara slutet för honom om inte polisen dök upp i Norge.

Frågorna som återstår är hur de där två fosterbarnen dog, och om deras död utreddes ordentligt? Kommer JJ slippa undan fängelse för evigt?
Hur dog A*i egentligen? Hade man vetat orsaken bakom hans död om inte utredningen lades ned och om han inte begravdes så snabbt?
Citera
2017-07-07, 06:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Kommer vårdpersonalen på Helix fråga Johanna om hon känner sej deprimerad, Kommer JM få en ytterliggare diagnos såsom bipolär ?
Jag skulle tippa på att de drag av psykopati och hybris hon uppvisat tyder på både antisocial och narcissistisk personlighetsstörning. Som kanske kompletteras med ADHD.
Deprimerad? Tja, det skulle väl vem som helst vara i hennes situation.
Bipolär tror jag inte på.
Nu var allt detta självfallet rena gissningar.
Dock inte så långsökta skulle jag tro.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-07 kl. 06:12.
Citera
2017-07-07, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja hon är fan jäkligt korttänkt. Verkar tro att ingen dubbelkollar det hon säger utan bara nickar med helt oreflekterat.
Hur kan hon ha lyckats med ett sådant beteende så länge?
Vad är det för fåntrattar hon mött som inte genomskådat henne?

Tror inte att hon mött fåntrattar som inte genomskådat henne, har du någonsin levt nära en sådan personlighet skulle du istället kanske tänkt att man inte orkat ta det världskrig som uppstår om du visar att du genomskådar. Svårt att förklara och förstå men de ger sig aldrig, det är istället motparten som är elak och de glömmer aldrig en oförätt😎. Har sett lite av detta och haft svårt att förstå att starka och intelligenta personligheter kunnat välja att hålla tyst och låta det gå med förklaringen att personen blir farlig vid motstånd.
Citera
2017-07-07, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du har inte mött en person med psykopatiska drag, låter det som?
Personer som JM är oerhört bra på att manipulera andra för att få som de vill.
Detta genom en välutvecklad förmåga att läsa av andras känslor och identifiera deras svaga punkter.
Vid en ytlig kontakt verkar psykopaten väldigt trevlig och rejäl. Man får förtroende och berättar om sig själv. Detta utnyttjar psykopaten för att ljuga ihop berättelser som de flesta går på.
När man börjar ana oråd så har psykopaten redan förberett sig att dra / lurat någon annan att stötta hen / tagit tillbaka sin lögn och planterat bevis för att det var du som missförstod alltihop.
Lyckas psykopaten inte med skamlöst ljugande så tar hen till känslomässig utpressning, hot och våld.

Precis så de fungerar!
Citera
2017-07-07, 06:24
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhej2017
Så fel det kan gå, denna JM var socionom men hade inte ett uns empati eller sympati..
Är inte det allmäna egenskaper hos socionomer ? Enda anledning dessa väljer yrket är för att känna sig viktiga av att ta barn från föräldrar etc.
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhej2017
Det sjuka är att alla kring henne verkade sakna empati, man visste att A*i blev mördad men alla höll tyst, till slut bet karman de i ryggen.
Som någon tidigare nämnde, MR hade riktigt tur..det skulle säkert vara slutet för honom om inte polisen dök upp i Norge.
Antar att du syftar på avlyssningen där JM och en av hennes horungar uppmanar MR ta en överdos. Eller ?
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag skulle tippa på att de drag av psykopati och hybris hon uppvisat tyder på både antisocial och narcissistisk personlighetsstörning. Som kanske kompletteras med ADHD.
Narcissister BLIR deprimerade när de inte får bekräftelse att de är vackrast, bäst mm. Vanligt är att de ruvar på hämndaktion vid varje "motgång". Somliga går så långt att genomföra det också.
Citera
2017-07-07, 06:39
Medlem
Citat:

Jag tror hon trivs rätt bra där, hon är otroligt självupptagen och där får hon hela dagarna sitta och prata med experter om sig själv. Hon är ju socionom och då är man väl kurator? Hon ser sig nog som en i gänget. Jag tror både hon och personalen tycker det är fantastiskt intressant men på olika sätt självklart. Jag tror inte att hon har en sådan störning så hon slipper fängelse men hon är ju inte frisk. Hon saknar alla spärrar. Det måste vara fantastisk att bara kunna döda folk som man vill slippa. Skillnaden mellan henne och mig är att jag fantiserar hur man skulle kunna få bort Darrarklanen men det stannar med fantasier medan hon genomför det.
Citera
2017-07-07, 07:31
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Var det viktigt att få fram pengar ? Hur många pengar då ? Vart kommer uppgifterna ifrån ?

Hon tog ett lån på närmare 300 tusen kr i juli -16, trots en bra månadslön tog pengarna snabbt slut och Johanna kan inte förklara hur.
Efter första anhållandet riggades parets bil med avlyssningsapparatur. MR frågade då om tvillingarna, men Johanna talade bara om "Pengar, pengar, måste ha pengar" "barnen tar socialen hand om"....

Låter inte som en ömsint mamma. Skulle jag varit oskyldigt anklagad för mord- och mordförsök så skulle min första tanke vara att få tag på mina barn - inte pengar! Jag skulle heller inte lugnt sitta och fika utanför en mack och låta mig intervjuas av en reporter med utryck som "jag gör mig bra i media" och sen skratta som en känslokall psykopat. Nu tycks hon dock vara just psykopat och hennes begär efter pengar är ett av symptomen.
Citera
2017-07-07, 07:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Skulle tro att de som utreder JM tycker att det är ett intressant objekt att hantera, totalt självupptagen, fylld av hybris med en obändig tro på sin egen överlägsenhet.

De har ju tillgång till FUP och har givetvis fått ta del av de förhör där JM tramsar om hur lätt det var att spela så att den lilla undersökningen gav för hand att den stora var att rekommendera.

Givetvis har de läst förhöret där bängskallen JM äskar en stror undersökning och den stackars förhörsledaren tålmodigt får förklara för JM hur det ska gå till för att en sådan ska genomföras.

De vet precis vad de har framför sig, en apkorkad varelse som kommer att försöka alla sina tricks på dem, sett ur deras synvinkel måste det vara ett intressant studieobjekt, hur dum och korkad kan en människa bli egentligen, klart att de kommer att genomskåda henne, inte fan kommer hon att kryssas.

Undersökningen kommer att hemligstämplas tyvärr, vad vi kommer att få ta del av är slutsatsen att hon är störd men inte tillräckligt störd för att få fängelseförbud.
Citera
2017-07-07, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hon tog ett lån på närmare 300 tusen kr i juli -16, trots en bra månadslön tog pengarna snabbt slut och Johanna kan inte förklara hur.
Efter första anhållandet riggades parets bil med avlyssningsapparatur. MR frågade då om tvillingarna, men Johanna talade bara om "Pengar, pengar, måste ha pengar" "barnen tar socialen hand om"....

Låter inte som en ömsint mamma. Skulle jag varit oskyldigt anklagad för mord- och mordförsök så skulle min första tanke vara att få tag på mina barn - inte pengar! Jag skulle heller inte lugnt sitta och fika utanför en mack och låta mig intervjuas av en reporter med utryck som "jag gör mig bra i media" och sen skratta som en känslokall psykopat. Nu tycks hon dock vara just psykopat och hennes begär efter pengar är ett av symptomen.

Hon kanske behövde pengar efter att hon kom ut för att kunna fly.
Jag förstår inte att hon kunde resa till Thailand , hur kunde åklagaren släppa henne utomlands? Hon hade ju kunnat försvunnit där och flytt vidare. Men bristen på pengar kanske gjorde att hon inte kunde göra det?
Citera
2017-07-07, 07:43
Medlem
Är det någon som vet varför hon fick sparken från sitt jobb?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in