2017-07-01, 00:27
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Så har den omtalade JM installerat sig på Helix i Flemingsberg/Huddinge, med tillgång till TV tidningar och brevskick.

Nu får hjärnskrynklarna lite att jobba med, alltid en utmaning när det gäller JM, för JM ligger inte på latsidan, hon skrev ju ett brev till Kaj Linna via Aftonbladet för hjälp, säkert var hon mera intresserad av Kaj Linnas miljoner som han kommer att få, snart får säkert statsministern och Kungen ett brev, kanske Påven av Rom också.
Samma tillvaro som en själv ungefär. Skillnaden bara att man måste upp och jobba och att man får betala tv-licensen själv
Citera
2017-07-01, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är själv tveksam till drogad då provsvar obduktion är negativt.

GHB har förvisso kort spårtid men relaterat till mobilsamtal, master, spotify, att det ska hinna förbrännas i den levande kroppen så får jag inte det heller att gå ihop.
Vore väldigt intressant att veta mer om drog med mycket kort spårtid.

1. Det är en annan sak att droga nån och asgarva sadistiskt hemma - då ingenting ska spåras. Det ingår garanterat i en plan att framställa Aki som knarkare.
2. Hon har frågat om drogers effekter, hon har haft en plan på att mörda honom och arrangera
att han misshandlats till döds vid knarkaffär. Då kan (bör) han vara hur fullpumpad som helst.
3. - Sen växlar hon till arrangerad drunkning istället och hon behärskar inte biokemi och detektionstider. Oavsett manipulativ förmåga är hon redigt korkad.
4. Gällande Aki ska detektionstiden (inte halveringstid) vara mycket kort.
5. Den drogen hade garanterat varit väldigt attraktiv, men ingen mer än JM och nån langare tycks veta receptet.

Nej, hon är inte en rumänsk paraplymördare anlitad av GRU direkt. Hennes kunskaper om drogdetektion är säkert noll och intet. Skulle inte själv tro mig om att hitta en drog som inte skulle detekteras av en som letar noga, skulle få chansa. Botulinustoxin vore smaskens men det snyter man inte ur näsan och det skulle nog hittas.

Nej, jag tror inte att han blev drogad men tanken kan nog ha varit det från början.
Citera
2017-07-01, 00:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, giftermålet blir nog av genom en kombination av hot och att hon drogar honom.

Tvillingarna används definitivt till hot men jag kan tänka mig att hotet kanske kan vara ännu värre än "indraget umgänge". Han har ju - med rätta - varit livrädd, ändå tvingar han sig själv till att "umgås" med henne. Hon verkar ha försökt knäcka honom såväl psykiskt som fysiskt under en längre tid. Är som att han blir ett mer fogligt och lätthanterligt offer för henne då.
Hon kan ju ha hotat med att hon ska ljuga ihop en anmälan mot honom på sexuella övergrepp på tvillingarna och sagt ungefär: "Du vet att du är helt körd då om jag som mamma gör en sån anmälan. Jag med alla mina kontakter inom polisen och socialtjänsten och du som "drogmissbrukande och våldsam finne".

Ja, något i den stilen!
Citera
2017-07-01, 00:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nej, hon är inte en rumänsk paraplymördare anlitad av GRU direkt. Hennes kunskaper om drogdetektion är säkert noll och intet. Skulle inte själv tro mig om att hitta en drog som inte skulle detekteras av en som letar noga, skulle få chansa. Botulinustoxin vore smaskens men det snyter man inte ur näsan och det skulle nog hittas.

Nej, jag tror inte att han blev drogad men tanken kan nog ha varit det från början.
Hon yrar ju om allt mellan trafikolycka, arbetsplatsolycka till drunknat i nån annan sjö hos nån släkting till honom - förutom tjatet om att han är drogmissbrukare.
Det är intressant i sig att de andra två som får mordbeställningar helt saknar manus, så detaljerat som det var om mord med basebollträ för indrivning av skuld för knarkaffärer.
Citera
2017-07-01, 00:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Att JM redan tidigt, innan livförsäkring, försökte få Aki dödad genom olika förfrågningar har en anledning.
Han visste något han inte borde ha vetat. När förhållandet sedan inte längre var stabilt utgjorde detta en fara för Johannas tillvaro.
Vad visste Aki? Jag tror att olika förslag varit uppe i tråden tex droger och andra kriminella samrören. Jag tror att det var något ännu mer bestickande. Något som gjorde honom livrädd. Jag tror det handlar om kunskap om hennes inblandning i ett tidigare mord.
Det har även tidigare varit uppe att det skulle kunna handla om de små fosterbarnen. Detta skulle kunna förklara hans stora rädsla och hur han satt och grät hemma hos Nadja.
Vad jag inte förstår då är varför han inte kontaktade polisen satt han på sådan info.
En möjlighet skulle kunna vara att JM vänligen upplyst honom om hennes förträffliga vänskap med poliserna i Eskilstuna.
Skulle han ändå ta mod till sig var det bäst om han framstod som en alkoholiserad, droganvändande och med en oförmåga att sköta sig själv och sin ekonomi.
Skulle en välgjord utredning finnas gällande fosterbarnen och Johannas inblandning däri avskrivits så har jag ingen svårighet att tänka mig att Johanna redan innan Aki varit inblandad i någon annans bortgång.

Precis, exakt så tror jag också .

Det står i fuppen, jag tror det är Nadja, att Aki säger att "Du fattar inte vad hon (JM) har gjort". Men han hann aldrig berätta vad JM har gjort.
Citera
2017-07-01, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du glömmer att det där är spekulationer. Och påståenden från en mördare.
Du glömmer att det måste till teknisk bevisning för att fälla i det här komplicerade målet där smutskastning och karaktärsmord är en avgörande ingrediens.
Du glömmer att det inte får gå till på det sättet i rättsstat dvs att fälla någon för mord ( även om det är kvinna som avviker från normen- din norm) utan bevis.

Bevis? Vad ska du med sådana till? Alla vet ju redan att det är hon som har gjort det?
Citera
2017-07-01, 01:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Undrar med vem hon bodde ihop med ..för tiden då de hade dessa fosterbarn?Ett ev dödsfall borde reg. av polisen?

Drunkningen av den lille tvillingpojken (om jag inte vänder på olycksbarnen nu) ska ha varit i "Äppelviken" eller vad det hette, ett hus/gård JM hade tillsammans med PG......just det "Jajamänsan, yes" (AG)s pappa.

PG begärde sedan inte, eller brydde sig inte om att ta ut halva vinsten när stället såldes......vid separationen.

Det andra fosterbarnet ska ha dött under "konstiga omständigheter" då JM bodde på Vedbergsgatan, jag vet inte vem hon skulle ha bott med då, kanske NK? Eller polisen JN......
Citera
2017-07-01, 01:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor

Just Butulinustoxin fick jag lära mig syns alltid i kroppen om man någon endaste gång intagit detta "Har du fått Botox i pannan kan man ta ett prov från din stortå efter 20 år och hitta bevis" sa mina lärare från anno datzumal.
Ev skulle Ketogan kunna vara en möjlighet, man blir lätt yr, har en tillslagstid på 10-30 minuter, ett par minuter vid injektion och en halveringstid på 2-1/2 timme. Utsöndras mycket snabbt. Men är trots allt en opiat och skulle nog hittats?
Citera
2017-07-01, 01:25
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tack för uppmuntran!
Det jag klurar på nu är hur det skulle kunna hända att Aki har blod under naglarna från en annan man, rester av något blått mellan tänderna och samtidigt inga tecken på våld i övrigt på kroppen.

Kan han i desperation ha gripit efter gärningsmannen alldeles innan dödsögonblicket?

Hittades han med kläder på kroppen? Jag har ett minne av att ha läst att hans kläder låg i huset.
Kan de i så fall ha blivit nedskitade och att man därför behövde ta av dem innan han slängdes i vattnet? Sen hade man gott om tid att förstöra dem.

Kan ha varit någon kortare fight, eller desperation i dödsögonblicket. GM hade ju faktiskt MRs DNA under någon/ra av sina naglar .....

Han hade något "linne" (ärmlös T-SHIRT, "muskeltröja" eller vad ni karlar kallar det för, och shorts eller kalsingar. FlipFlopen var tydligen "kvar" på bryggan. Undrar om han kom till E-tuna i FlipFlop, låter konstigt......

Akis byxor och ev det andra han hade på sig (överdel) låg lite nonchalant slängt på en stol i det nedre rummet i huvudhuset om jag kommer ihåg rätt.

Jag tror ju inte att han åkte till Granliden frivilligt, jag tror att han redan var död när han kom dit, men OM han nu skulle dit på en "trevlig middag", och stanna över helgen........går man inte till närmsta klädaffär och köper något billigt ombyte då, och en tröja för kylig kväll?? Och en tandborste.....rakhyvel....

Det var väl värmebölja dessutom.......och han fick inte vara på Granliden för JMs föräldrar, så han kunde ju inte direkt låna GMs kläder om de ens hade samma storlek.

Han meddelade ju inte heller NL (Nadja) om helt ändrade planer (vad jag har förstått).
Citera
2017-07-01, 01:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Låter som en insiktsfull och fullt trolig spekulation om en maktfullkomlig psykopats beteende.

Ännu en sån där halvsanning som jag tror att JM frekvent hasplar ur sig. Hon vet att det gick till på ett annat sätt, och i sin hybris kan hon inte låta bli att kommentera det.

Ja, jag tror att JM försöker att ljuga så nära sanningen det bara går. I hennes värld.

Fast det bara blir dåligt, riktigt dåligt.
Citera
2017-07-01, 01:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
Jag började följa det här fallet strax innan rättegången inleddes så jag har inte läst hela tråden. Då och då kommer det upp kommentarer om att ett (eller två) fosterbarn ska ha dött då de varit placerade hos Johanna men jag har inte förstått vad det egentligen handlar om. Ska ett barn ha drunknat?

Är det någon som har koll och kan berätta lite kort vad det handlar om? När hände det? Misstänktes något brott?

Polisen frågar AM om hon vet om att ett fosterbarn har drunknat hos JM, en av ett tvillingpar, som placerades hos JM som jourplacering, Stockholms socialjour hade kommit med dem. Sedan säger AM själv något om det andra fosterbarnet "och den där andra, fosterflickan som dog, det var jättekonstigt det där".
Ungefär så, fritt ur mitt minne, det står i de första förhören med AM.

I FB-tråden om JMs flyktingpojksex så är det ett inlägg (rätt tidigt i tråden) om att JM varit förjävlig som fostermamma, ex som ges är att hon tillagar köttfärssås av blandfärs och ger till ett muslimskt barn och frågar sedan om det inte var "jättegott"......och sedan skrattar högt.....
Citera
2017-07-01, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vilken osäkerhet ger sköjningen menar du?

Syftet med att skölja är ju att skölja bort. Det kan ju då ha sköljt ur en del alger.

Sedan förstod jag det så att stora delar av lungorna inte kunde provtas pga nedbrytning. Det ökar ju risken för att de prov som togs inte är representativa. På det hela taget inte någon idealisk situation om man vill bevisa det ena eller andra.

Drunkning på annan plats komplicerar hela saken avsevärt och verkar för mig mindre rimligt än drunkning i sjön.

En uppblåsbar barnpool är en ganska mjuk sak och stoppar man i en stor AP och två mördare i den kan den snabbt bli tom. Stor risk! Har även svårt att tänka mig att JM skulle komma upp med en sådan plan när det finns en sjö intill.

Handfat? Knappast.

Frakta badkarsdränkt karl i bil från sta'n? Heldumt och inte så lätt som det låter, särskilt inte utan skador eller märken.

Fylla en balja på bryggan med brunnsvatten? Orimligt. Man tar sjövatten. Regnvatten? Kanske men nja, det dunstar nog bort sommartid om det inte varit extremt regnigt.

Rulla in honom i en matta och sätta en plastpåse över huvudet? Fantasifyllt.

Vapenhot? Jodå, men han måste fjättras och det fanns inga märken så jag tvekar. Vapen fanns dock på plats. En galning kanske sätter en plastpåse över huvudet.

Tazer? I princip bästa hypotesen men borde ge märken. Skulle JM komma upp med något sådant?

Tar man livet av honom torrt så blir det helsnurrigt att fylla honom med slang. Även om det nu skulle finnas en poäng med det så är det inget JM skulle förstå. Hon skulle bara dumpa honom.

Om han torrkvävdes känns det som om den första obduktionen missade de skador som borde ha funnits, alternativt att man missade en drog. Stämmer inte heller riktigt med de emfysematiska lungorna även om de eventuellt kan uppkomma även vid torr kvävning.

Nej, antagligen dog han i sjön och då är algbeviset ett resultat av hypotes-, provtagnings- och/eller analysfel. Sådant händer. Som andraval så missades något annat i den första obduktionen och som tredjeval har JM hittat den ideala drogen som stormakternas våta thugs skulle betala en förmögenhet för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in