2017-06-28, 06:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Medans Tim Wiese numera håller på med wrestling!!

Fan vad udda val av syssla efter karriären. "The Machine" är tydligen hans artistnamn.

Sicken lirare!

https://metrouk2.files.wordpress.com/2015/03/1400x931286.jpg?w=620&h=412&crop=1

Här är han igång med domaren!

http://i1.mirror.co.uk/sport/article9194553.ece/ALTERNATES/s1168v/Screen-Shot-2016-11-04-at-085110.png

Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Med tanke på hans personlighet är det inte så långt bort, om han inte gått någon mer match är han obesegrad som the Machien. Han spelade en välgörenhetsmatch för ett tag sedan, när Fritz och Mertesacker hade något välgörenhetsjippo.
Så sent som i april i år spelade Tim Wiese ligafotboll för SSV Dillingen i en Kreisliga i Bayern. Släppte in två mål och Dillingen förlorade matchen.
Citera
2017-06-29, 09:41
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Har vi något Mainz fan här?

Alexandru Maxim är klar för Mainz.

Stort tapp för vår del, men Maxim var sugen på nya äventyr och det är bara att gratulera Mainz för att ha gjort sommarens bästa värvning!

Vem ersätter?

Riktig soppa med Anthony Modeste och hans Kinaflytt bra att Kölns sportchef satte ner foten han har ju trots allt kontrakt till 2021 och då är det bara för Kineserna att låta plånboken blöda.

Vad är det med folk egentligen hur mycket behöver man tjäna egentligen nu tänker jag även på Aubas eventuella flytt till Kina och den lön som det pratas om kontra den han har idag alltså allvarligt om jag hade haft hans nuvarande lön så hade jag varit mer än nöjd inte fan hade jag flyttat till Kina och utfört mitt jobb trots en tredubbling av lönen men det är väl mig det är fel på.
Citera
2017-06-29, 12:24
Medlem
cyberkalles avatar
Är det någon frivillig som är duktig på trådstarter så är det dags att starta en ny nu tycker jag för i dag så släpptes ju spelschemat för nästa säsong.
Bayern mot Leverkusen direkt kan bli en bra match.

Nykomlingarna får väl rätt ok motstånd.
Berlin – Stuttgart
Mainz – Hannover
Citera
2017-06-29, 13:44
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vem ersätter?

So far har vi endast 1 nyförvärv, Orel Mangala. Vet inte vart han ska platsa riktigt, men ersättare är han förmodligen inte.

En jädrans massa rykten som flyter runt, bland annat ryktas det om Mario Pasalic eller Gabriel Barbosa (på lån)...

Alltid kul att följa rykten men jag tror inte på någonting förens det är officiellt.

För övrigt så är fortfarande backlinjen prio 1.

Ja... Schindelmeister jobbar ju självklart, men snart börjar försäsongen och jag tror nog många Vfb-fans börjar bli lite ivriga, det kliar i fingrarna. Nyförvärv behövs!

Mainz i andra omgången för övrigt. Att lägga en slant på Maxim som första målskytt är säkra pengar ^^
Citera
2017-06-29, 21:40
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
So far har vi endast 1 nyförvärv, Orel Mangala. Vet inte vart han ska platsa riktigt, men ersättare är han förmodligen inte.

En jädrans massa rykten som flyter runt, bland annat ryktas det om Mario Pasalic eller Gabriel Barbosa (på lån)...

Alltid kul att följa rykten men jag tror inte på någonting förens det är officiellt.

För övrigt så är fortfarande backlinjen prio 1.

Ja... Schindelmeister jobbar ju självklart, men snart börjar försäsongen och jag tror nog många Vfb-fans börjar bli lite ivriga, det kliar i fingrarna. Nyförvärv behövs!

Mainz i andra omgången för övrigt. Att lägga en slant på Maxim som första målskytt är säkra pengar ^^
Hoppas att ni får ihop en bra trupp.
Citera
2017-06-29, 21:47
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Vem ersätter?

Riktig soppa med Anthony Modeste och hans Kinaflytt bra att Kölns sportchef satte ner foten han har ju trots allt kontrakt till 2021 och då är det bara för Kineserna att låta plånboken blöda.

Vad är det med folk egentligen hur mycket behöver man tjäna egentligen nu tänker jag även på Aubas eventuella flytt till Kina och den lön som det pratas om kontra den han har idag alltså allvarligt om jag hade haft hans nuvarande lön så hade jag varit mer än nöjd inte fan hade jag flyttat till Kina och utfört mitt jobb trots en tredubbling av lönen men det är väl mig det är fel på.
Det är ju det att fotbollspelare har en kort karriär jämfört med "vanliga" jobb..och då kan jag ju se att man vill försöka maxa lönen inför livet efter. Unga killar som vill ta chansen att casha in medans dom kan. Men hur långt vill man gå utan att man tappar i det sportsliga och i status i förlängningen? Sen är ju varken Auba eller Modesta direkt underbetalda i förväg...Men mycket vill ha mer..det går igen överallt.
Senast redigerad av Steff83 2017-06-29 kl. 21:49.
Citera
2017-06-29, 21:49
Medlem
cyberkalles avatar
Jag måste bara skriva att jag är så jävla imponerad över denna upplaga av Die Mannschaft ingen av VM-hjältarna är med (jag räknar inte med Ginter som inte spelade en minut) Ett u-21 lag i stort sett.
Hur många länder hade klarat av detta?
Ja jag vet att dom inte vunnit något men ändå.
Citera
2017-06-29, 21:51
Medlem
gato12s avatar
Vad tycker ni Bayern München fans om Kingsley Coman affären (kvinnomisshandel)? Hur ska klubben agera?
Citera
2017-06-29, 21:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad tycker ni Bayern München fans om Kingsley Coman affären (kvinnomisshandel)? Hur ska klubben agera?
Vi älskar brottslingar så han kommer få en rejäl bonus.
Citera
2017-06-29, 21:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Vi älskar brottslingar så han kommer få en rejäl bonus.
Är du packad?

Vet ju att Ribery gick till minderåriga prostituerade, men det brydde sig inte klubben om?

Men om han fälls för kvinnomisshandel...det är inte bra.
Citera
2017-06-29, 22:03
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Är du packad?

Vet ju att Ribery gick till minderåriga prostituerade, men det brydde sig inte klubben om?

Ja jag är packad men även ironisk.

Det är några fler i klubben som haft trubbel med rättvisan.

Blir han dömd så får jag ta ställning annars tänker jag inte engagera mig.
Citera
2017-06-29, 22:03
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Är du packad?

Såhär...Man brukar inte stöta ut, men jag är säker på att man ha ett allvarligt snack med dom internt. Men man går inte ut offentligt och kritiserar sina egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in