2017-06-29, 10:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Du får nog bemöta med saklighet istället för med hysteri.
Mormorn är så jävla blåst som tigger om polisbeskydd men ändå kontaktar medmisstänkta och låtsas vilja ha "picnic". Varför lyckades hon inte få till sin efterlängtade "picnic" tror du? Som hon har jobbat åt åkl och sina egna pengar denna Anki
Men oj så mycket bättre det brev!
Men du verkar rätt selektiv i din läsning så jag ska vara mer konkret:
Vad fan vet du vad som är i görningen under denna picnic - hur den är arrangerad?

Säger som din idol - zippa.
Citera
2017-06-29, 11:04
Bannlyst
Citat:
Det är tydligt att ledamöter inte är överens i detta läge om alla delar så att domen skulle bli så fasansfullt välskriven tror jag inte då ledamöterna har avvikande åsikter.

Resonemangen vet vi lite om ännu men tydligt är att som GW säger att man har "köpt" allt och till det kan vi lägga personen MR och hans sk. trovärdighet. Den tror inte ens GW på och ännu mindre att det inte skulle finna rimligt tvivel om dödsorsak.

Tror Hikes gör rätt ändå som håller sig med uttalanden tills domen kommer för argumenten har tydligen svalts exakt som media har målat ut, ingen skall dömas på media eller vad en knarkande afghan påstår och inte kan bevisas.

Inget får mig att tro att nämndemännen inte läst medias bevakning och känt "pressen" att döma "rätt".
Exakt nämdemännen leker med "juridiskt svenska" i protokollet så pass så dom snubblar själva och fram kommer bilden att "amatörgänget" är oense. Nu har tråden inte sett detta i protokollet utan bara kört
på men glad att du har ögonen med dig precis som jag. Utöver detta skrivs protokollet för långt och samma gäller där man måste försvara sig sinsemellan vilket framkommer väl.

Till alla som svarar och lipar över anki, "skräckmormorn" orkar jag inte bemöta sådana känsosvallningar. Min åsikt består och helt utan dåligt samvete med.
Senast redigerad av 6nysningar 2017-06-29 kl. 11:13.
Citera
2017-06-29, 11:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Johanna saknar känslor och samvete.
Hon söker kickar i att göra farliga saker. Tänker på hur hemskt hon skrattar inför kamera och reporter där hon sjukt talar om att hon gör sig bra i media. Hon tyckte maten var god och poliserna var trevliga. Hon tycktes njuta av situationen.
Antagligen började hon testa mord redan som barn.
Det finns all anledning att noga kontrollera hur många mystiska dödsfall som skett runt henne - inte minst de två fosterbarnen. Alltså, hur rimligt är det att TVÅ fosterbarn dör? Dags att det börjar rotas bakåt.

Japp, och den stackars gamla farbrorn som misshandlades vid Lidl..... de kände varandra, JM och Bengt, "jobbade" med samma flyktingpojkar.

Kanske Bengt hade några klagomål, tänkte göra en anmälan på JM?

(FB) Eskilstuna: 89-årige Bengt Bergman avled efter grovt rån utanför Lidl i Råbergstorp 2015-12-04
Citera
2017-06-29, 11:09
Medlem
Länk 1

(FB) tog mycket ADHD-piller, förlorar känsel i kroppen

Adhd preparat. Nu är ju inte JM diagostiserad med detta. Men visst är David det?

Länk 2

https://www.fass.se/m/produkt/20150702000090/public/tabproduct

Har dock inte kollat om detta var med på rmv screening

Edit: lägger till en till länk. Den visar på en av tillsatserna i en av styrkorna på tabletterna

http://tillsatsappen.se/fargamnen/e132-indigitin-indigokarmin/

Edit 2: jag vet inte... känns osannolikt att hon skulle ta nåt som finns i fass och kan kollas upp så lätt. Tror nog mer på ngt udda pakistan piller
Senast redigerad av Ramaria 2017-06-29 kl. 11:40.
Citera
2017-06-29, 11:09
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Detta är en mycket intressant teori!
Anafylaxi finns rapporterad i samband med Crohns sjukdom, som Aki led av.
Vissa av läkemedlen har en sådan biverkning om jag tolkar detta rätt.
http://www.ehealthme.com/cs/crohn's%20disease/anaphylactic%20reaction/

Det finns kemikalier som kan framkalla anafylaxi, t.ex. kontrastvätska.

Här skulle jag vilja höra en läkares resonemang.

En annan idé: itvingad grogg med GHB borde väl kunna försätta någon ur stridbart skick, och GHB bryts ner fort om jag förstått det rätt. Så om han fick en GHB-drink vid lunchtid var han kanske medgörlig nog att kunna kvävas utan kamp.

Jaa, JM visste väl en del om Akis sjukdom(ar) i och med läkarundersökning/utlåtanden för livförsäkringarna......
Citera
2017-06-29, 11:11
Bannlyst
Citat:
Du får nog bemöta med saklighet istället för med hysteri, du låter lika hånfull som Anki "hahhaha" när hon säger att hon sålt husbil och skall skänka pengarna MEN samtidigt göra sig själv ekonomiskt oberoende. Det var inte ens hennes utan vad GM hade skrapat ihop.
Mormorn är så jävla blåst som tigger om polisbeskydd men ändå kontaktar medmisstänkta och låtsas vilja ha "picnic". Varför lyckades hon inte få till sin efterlängtade "picnic" tror du? Som hon har jobbat åt åkl och sina egna pengar denna Anki
Vilka 20-åringar sitter på en bergsknall och käkar hemvete med sin mormor? Anki vill endast påvisa att hon vill väl och bjuder på billig lunch så det skall se bättre ut i rätten. Vad har ens en fattigmanspicnic i en rättegång att göra eller att JB och DB "tiggt pengar". Så lamt och precis som du skriver skall mormor sitta där med två medmisstänkta och slafsa. nej den köper jag inte lika lite som att jag köper att anki diggar JJ. Det var också bara tomma ord, mormor anki gillar inga utlänningar som hon själv säger "alla dessa är drägg".
Citera
2017-06-29, 11:25
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Japp, och den stackars gamla farbrorn som misshandlades vid Lidl..... de kände varandra, JM och Bengt, "jobbade" med samma flyktingpojkar.

Kanske Bengt hade några klagomål, tänkte göra en anmälan på JM?

(FB) Eskilstuna: 89-årige Bengt Bergman avled efter grovt rån utanför Lidl i Råbergstorp 2015-12-04

Onekligen intressant. Så fort hennes namn dyker upp kopplat till brott, så ska man nog vända och titta en gång extra under den berömda stenen.
Citera
2017-06-29, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Vilka 20-åringar sitter på en bergsknall och käkar hemvete med sin mormor? Anki vill endast påvisa att hon vill väl och bjuder på billig lunch så det skall se bättre ut i rätten. Vad har ens en fattigmanspicnic i en rättegång att göra eller att JB och DB "tiggt pengar". Så lamt och precis som du skriver skall mormor sitta där med två medmisstänkta och slafsa. nej den köper jag inte lika lite som att jag köper att anki diggar JJ. Det var också bara tomma ord, mormor anki gillar inga utlänningar som hon själv säger "alla dessa är drägg".
Anki ville bara lämna en hånfull hälsning via de barn JM inte fick träffa. Tröttsamt med hennes "sanningspläddering" till MR som kontrar med vad som verkar påhitt av bevis, inspelning och tshirt. ALLA vill leka åkl i detta fall, Jähresten står på plattan han och väntar på efterlysta. Så blåst. MR får inga fritt till kriminella osv.

Citat:
Exakt nämdemännen leker med "juridiskt svenska" i protokollet så pass så dom snubblar själva och fram kommer bilden att "amatörgänget" är oense. Nu har tråden inte sett detta i protokollet utan bara kört
på men glad att du har ögonen med dig precis som jag. Utöver detta skrivs protokollet för långt och samma gäller där man måste försvara sig sinsemellan vilket framkommer väl.

Till alla som svarar och lipar över anki, "skräckmormorn" orkar jag inte bemöta sådana känsosvallningar. Min åsikt består och helt utan dåligt samvete med.

Låt´na lipa, det är bara en som blivit uppäten av fallet, se ovan

Det är nog inte lätt för rådmannen att förklara vad som är sanning och "sanning" eller bevis och "bevis" för nämndemännen som spretar i medias känslosvall. Hikes dissekerar när orden är på pränt och MR anses trovärdig. Illa. 4 mot 1? 3 mot 2?
Senast redigerad av stativera 2017-06-29 kl. 11:32.
Citera
2017-06-29, 11:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Stämmer även bra med alla påtryckningar från Johanna när ingen utbetalning gjordes. Blev nästa löfte till den lejde medhjälparen/mördaren att pengar kommer i höst. "Så fort jag fått arvet", typ.

Jo men en utomstående hade nog velat ha ett förskott i alla fall. Vilket denne (pre-smartphone-era för hen) ju kan ha fått iofs.

Utom möjligen JJ. Han hade kanske accepterar ändå. Innan han visste att han "var med" en eskilstunaversion av "Rosemary's baby".
Citera
2017-06-29, 11:36
Medlem
Det är lite märkligt att de som var helt övertygade om att Hikes lätt som en plätt skulle vända skutan på rätt köl under slutpläderingen nu hoppas på ny advokat i HR. Hikes gjorde vad en advokat kunde.

I HR kommer Tingsrättens bandade förhandling visas i sin helhet. Endast i det fall nya utredningsresultat eller nya vittnen med helt ny information dyker upp kommer höras. En inspelning, en blodig t-shirt kan vara en sådan ny omständighet. Om sådana saker existera.

Att en annan advokat skulle fria henne i HR känns så långt bort som en nanometer är från en kilometer.

Hon har rökt sig själv. Hon har totalt misslyckats i rätten, hon har diskvalificerat sig själv från all som helst trovärdighet. Det är det som HR kommer se.

När hon i sin urbota korkade hjärna tar kontakt med Kaj Linna, som är en intellektuell männsika känns grovt störande och visar missaktning mot Linna. Va f-n ville eller trodde hon skulle blir resultatet av den kontakten? Att Linna skulle resa hem från Spanien för att gå i god för henne? At han skulle kasta sig över 7000 sidor FUP? Nädu Johanna, dina brev ligger dig till last. Tvärtemot vad du räknar ut.

Hon är dummare och mer osmart än de allra allra flesta.
Citera
2017-06-29, 11:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Jag förstår inte alls din tankegång, vad har framställningen av AM i rätten för relevans? Menar du att hon anses mindre knivhuggen för att hon vill gå på picnic med sina barnbarn? Logiken fattas dig.
Citera
2017-06-29, 11:39
Bannlyst
Citat:
Anki ville bara lämna en hånfull hälsning via de barn JM inte fick träffa. Tröttsamt med hennes "sanningspläddering" till MR som kontrar med vad som verkar påhitt av bevis, inspelning och tshirt. ALLA vill leka åkl i detta fall, Jähresten står på plattan han och väntar på efterlysta. Så blåst. MR får inga fritt till kriminella osv.
Ja hikes har nog fått arbeta för sin lön. 7000 sidor fup och nästan lika många åklagare.
-Wenna
-Fahlander
-Målsägarbiträden
-Jähresten
-IF
-MR
-och sist men inte minst Anki och syster UF som påverkat vittnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in