2017-03-24, 14:53
Medlem
rotkiw123s avatar
Intog 5 tabletter Metylfenidat Activis 36 mg för 3 dagar sen. Dagen efter började jag märka att jag ibland tappade känsel i händerna (den känslan du har när du vaknat och sovit på din arm) och nu 3 dagar senare har det bara blivit värre och jag tappar känsel i hela kroppen flera gånger i minuten.
Dock ifall någon annan vidrör mig så känner jag det som vanligt.
Får också svårt att röra mig är jag tappar känslen såklart.

Jag vet, jag var dum som intog för mycket blablabla, jag har inte ADHD ska jag tillägga.

Vad har hänt och va ska jag göra? är det farligt?
Citera
2017-03-24, 15:19
Medlem
Du bör omedelbart åka in till akuten. Du kan ha fått problem med kärlen i huvudet. Du har inget val än att åka in.
Citera
2017-03-24, 15:42
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogrehabilitering --> Drogakuten
/Moderator
Citera
2017-03-24, 16:12
Medlem
rotkiw123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Du bör omedelbart åka in till akuten. Du kan ha fått problem med kärlen i huvudet. Du har inget val än att åka in.
Så det kan inte gå över?
För har en viktig sak idag så kan åka in tidigast imorgon.
Citera
2017-03-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotkiw123
Så det kan inte gå över?
För har en viktig sak idag så kan åka in tidigast imorgon.
Öh. Nej. Eller jo, du kan avlida.
Från Fass förlamning eller problem att röra sig, synsvårigheter eller talsvårigheter (kan vara tecken på problem med blodkärlen i hjärnan)

hjärtinfarkt

plötslig död

självmordsförsök

kramper (krampanfall, epilepsikramper)

flagnande hud eller rödlila hudfläckar

inflammation eller tilltäppning av blodkärl i hjärnan

muskelkramper som inte kan kontrolleras och som påverkar ögonen, huvudet, nacken, kroppen och nervsystemet. Detta beror på tillfällig brist på blodtillförsel till hjärnan.

minskat antal blodkroppar (röda och vita blodkroppar samt blodplättar), vilket kan göra dig mer infektionskänslig och göra att du lättare blöder eller får blåmärken

en plötslig ökning av kroppstemperaturen, mycket högt blodtryck och svåra kramper (malignt neuroleptikasyndrom). Det är inte säkert att denna biverkning orsakas av metylfenidat eller av andra läkemedel som kan ha tagits samtidigt med metylfenidat.
Senast redigerad av SnickeliSnack 2017-03-24 kl. 16:20.
Citera
2017-03-24, 16:17
Medlem
BigFatCones avatar
Låter dock som en aningens konstig reaktion. Det är trots allt inga jättedoser vi pratar om.
Citera
2017-03-24, 16:35
Medlem
rotkiw123s avatar
Sitter på bussen till akuten nu.
Önska mig lycka till.
Citera
2017-03-24, 18:13
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotkiw123
Sitter på bussen till akuten nu.
Önska mig lycka till.
Hur går det?
Citera
2017-03-24, 19:28
Medlem
Medicin som den här har djävulska biverkningar, likaså kan man reagera kraftigt bara med terapeutiska doser med mikroblodproppar som sätter sig i hjärnan och som gör att delar utan kroppen domnar bort (TS). Sätter de sig i lungorna eller hjärtat så går det jäkligt illa och det fort.
Citera
2017-03-24, 19:45
Medlem
Blir inte värre än att du får ett rejält rus. Det passerar fort genom kroppen. Omöjligt med bestående men efter den dosen. Många tar 100 mg dagligen.
Citera
2017-03-24, 20:33
Medlem
-spitzlix-s avatar
Rätt så mild dos i mitt tycke men knepig reaktion du fått. Fått liknande som dig fast vid skapligt större doser än det du intagit. Hur går det TS?
Citera
2017-03-25, 09:39
Medlem
rotkiw123s avatar
Tjena
Var på akuten igår och dom gjorde massa tester på mig.
Dom kom till slut fram till att det inte var på grund av tabletterna och förmodade att det var pga ett virus?
Och att jag inte hade skadat mig som tur är.

Jag har trots allt aldrig känt något liknande förr och ska man verkligen känna sig "påväg att bli sjuk" i 4 dagar?

Och förresten så har jag nu erfarenhet av att det är jävligt svårt att ha sex just nu, både kuken o handen domnar bort så jag vet fan inte var jag stoppar in den.
Senast redigerad av rotkiw123 2017-03-25 kl. 09:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in