2017-06-29, 09:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Men, alla stämplingarna för att döda honom var ju INNAN det fanns en livförsäkring! Det hänger inte riktigt ihop.
Kom livförsäkringen till bara för att det gick, han skulle ju bort i alla fall?
Det var väl bäst att hitta någon som ställde upp innan man bemödade sig med livförsäkringen.
Citera
2017-06-29, 09:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Första förhör med JM hemma i sin bostad 4/8 är intressant.
Hennes mor ligger på intensiven och hennes far i bårhuset - men vad säger då JM om sin familj?
Ja och många har kallat henne för smart?
Citera
2017-06-29, 09:11
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Men, alla stämplingarna för att döda honom var ju INNAN det fanns en livförsäkring! Det hänger inte riktigt ihop.
Kom livförsäkringen till bara för att det gick, han skulle ju bort i alla fall?
Antagligen var det så, någon har accepterat stämplingen, och krävt en summa. Hon tecknade livsförsäkringen, mördare krävde "lönen för mödan" direkt annars ska hen sätta in henne, så hon ansökte om pengarna bara 4 dagar efter mordet.
Citera
2017-06-29, 09:19
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Antagligen var det så, någon har accepterat stämplingen, och krävt en summa. Hon tecknade livsförsäkringen, mördare krävde "lönen för mödan" direkt annars ska hen sätta in henne, så hon ansökte om pengarna bara 4 dagar efter mordet.
Stämmer även bra med alla påtryckningar från Johanna när ingen utbetalning gjordes. Blev nästa löfte till den lejde medhjälparen/mördaren att pengar kommer i höst. "Så fort jag fått arvet", typ.
Citera
2017-06-29, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
För några dagar sen gav åklagaren henne rätt att läsa tidningar.

Brevet skrevs 16.juni......
Citera
2017-06-29, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns journalutdrag från Egypten. Han behandlades där av Dr Hesham Hamed för förkylning. Han fick cefrazone (antibiotika), ketolac (antiinflammatoriskt), ampiclox (? antibiotika), paracetamol och otal-droppar.

Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf, sid 186-187 enligt paginering.

Aki behandlades efter hemskomsten från Egypten, från 2015-02-07 till 2015-02-12 (inlagd 7/2-9/2), på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Diagnosen som ställs är cellulit (en infektion) och behandling sker med Dalacin, ett antibiotikum.
CPR (sänka) är 6/2 134, men har sjunkit 9/2 till 62. Kan vara en bakteriell infektion och att medicineringen har effekt.
Överläkare Ricard Blomstedt, gör en märklig anteckning i journalen i samband med besök 12/2 som tyder på att han tror att Aki själv orsakat de symptom han drabbats av:
"Instrueras att återgå i arbete som snickare samt avhålla sig från fortsatta injektionsäventyr."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 35 enligt paginering.

När Ricard Blomstedt senare tillfrågas om den kryptiska anteckningen minns han den inte.

Det finns flera oklarheter runt vad som hände i Egypten, men det kan vara svårt att få veta mer om detta utan att JM samarbetar och det kommer troligen inte att inträffa i en nära framtid.

Bland de centrala frågor som kvarstår, oberoende av vad som hände i Egypten är IMO:
– Vad var det för märken som Aki hade i armhålorna?
– Vad var det som Aki var påverkad av när han verkade "borta" hemma hos JM när hon skrattade åt honom enligt AG?
– Om JM hade något "medel" som kunde få Aki hjälplös och som inte upptäckts vid de analyser som gjorts, vad kan det vara för preparat?

Mkt bra frågor.
Svaret på den sista är nog nyckel till lösningen på gåtan om hur Aki bragtes om livet
Citera
2017-06-29, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns journalutdrag från Egypten. Han behandlades där av Dr Hesham Hamed för förkylning. Han fick cefrazone (antibiotika), ketolac (antiinflammatoriskt), ampiclox (? antibiotika), paracetamol och otal-droppar.

Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf, sid 186-187 enligt paginering.

Aki behandlades efter hemskomsten från Egypten, från 2015-02-07 till 2015-02-12 (inlagd 7/2-9/2), på Mälarsjukhuset i Eskilstuna. Diagnosen som ställs är cellulit (en infektion) och behandling sker med Dalacin, ett antibiotikum.
CPR (sänka) är 6/2 134, men har sjunkit 9/2 till 62. Kan vara en bakteriell infektion och att medicineringen har effekt.
Överläkare Ricard Blomstedt, gör en märklig anteckning i journalen i samband med besök 12/2 som tyder på att han tror att Aki själv orsakat de symptom han drabbats av:
"Instrueras att återgå i arbete som snickare samt avhålla sig från fortsatta injektionsäventyr."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 35 enligt paginering.

När Ricard Blomstedt senare tillfrågas om den kryptiska anteckningen minns han den inte.

Det finns flera oklarheter runt vad som hände i Egypten, men det kan vara svårt att få veta mer om detta utan att JM samarbetar och det kommer troligen inte att inträffa i en nära framtid.

Bland de centrala frågor som kvarstår, oberoende av vad som hände i Egypten är IMO:
– Vad var det för märken som Aki hade i armhålorna?
– Vad var det som Aki var påverkad av när han verkade "borta" hemma hos JM när hon skrattade åt honom enligt AG?
– Om JM hade något "medel" som kunde få Aki hjälplös och som inte upptäckts vid de analyser som gjorts, vad kan det vara för preparat?

Borde kanske gå att få svar i tråden om droger här på forumet. Vet att det förslaget varit uppe förut, men vet inte om en förfrågan gjordes
Citera
2017-06-29, 09:34
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Första förhör med JM hemma i sin bostad 4/8 är intressant.
Hennes mor ligger på intensiven och hennes far i bårhuset - men vad säger då JM om sin familj?

"De skulle ha skiljt sig för hundra år sedan. De var så olika och de var alltid osams. Jag var glad när de skulle skiljas. Min mamma var helt beroende av min pappa och framförallt hans pengar."

"Min mamma är så elak mot mig och mina barn. Hon bryr sig inte om mig. Min pappa har alltid hjälpt mig med ekonomin och därför har min syster varit avundsjuk."

"Min syster Ulrika har alltid varit jättearg på att han har försökt hjälpa mig. Hon är avundsjuk, svartsjuk på mig."

"Johanna förklarar att Ulrika alltid har varit avundsjuk på henne. Vi har en bra relation men den känns falsk. Det är alltid på min systers villkor."

" Jag önskar att det var min mamma som dog istället för min pappa."

"Jag har väldigt svårt att tro att min mamma skulle göra något mot min pappa men är man på fyllan så vet man inte."

" Min mamma levde på min pappas pengar. De är båda alkoliserade men det syns inte utåt."

"Min syster och hennes familj är också alkoliserade men de försöker vara fina utåt. Jag har mer respekt för folk som sitter på en parkbänk och dricker."

" Aki hade stora alkoholproblem också."

Jag valde att ta bort citatklamrarna i Ditt citat! Den här texten är värd att synas en gång till. Undrar om polisen gjorde någon reflektion kring så många nedvärderande ord om hela familjen dagen efter mordet. Och varför, över huvud taget, nämna "Aki hade stora alkoholproblem också.", i samband med ett dödsbud ang. en förälder???

Kan man tänka sig att redan här har Johanna, för sig själv, börjat rättfärdiga sina vidriga handlingar?

I så fall kan man tänka, att systern med familj, är nästa "tragiska personer" som är på tur att få hjälp med sina problem. Bästa systern - alltid redo!

Låter f-n helsjukt, men jag har enormt stora problem att försöka förstå Johannas grymma tanke- och handlingsvärld...
Citera
2017-06-29, 09:37
Medlem
Betongbalettens avatar
Möllerskan är verkligen obegripligt korkad och i avsaknad av konsekvenstänk. I Aki-fallet hade hon ju sanslös tur pga polisens (synnerligen märkliga) snabba rubricering 'olycka! Inget att se, cirkulera!'. Men: det klantar hon ju bort fullständigt genom att a) ligga på som en igel på IF och bete sig sjukt suspekt i sina kontakter, och b) uppenbarligen vilja tysta ner vad som hänt och ange olika dödsorsaker till alla hon språkar med.

När hon sen hamnar i förhörssituation om det hela är hon ju rökt, helt enkelt därför att hon inte kan dämpa sig. Hennes chans att klara sig undan oavsett brottslighet har nog alltid varit att inte bli misstänkt. Blir hon det så tar det nog fem minuters förhör innan varenda varningsklocka går bananas hos förhörsledarna.

Frågan är alltså vad hon har i bagaget. Hon har garanterat gjort en hel del fulgrejer genom åren. Förhoppningsvis inte mord dock. Vore väldigt intressant att se en granskning av ryktet om fosterbarnet/-n som antytts avlidit i hennes vård. Finns någon substans lär det krypa fram nu när media (pga hennes 'intressanta person') vill frossa i hennes liv och leverne.
Citera
2017-06-29, 09:44
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Vem fan skulle vilja köpa en bok skriven av henne

En stor del av den psykiatriska och kriminologiska expertisen står nog med gapande munnar för fenomenet Johanna. Analysera mellan raderna i en bok hon författat - som självklart kommer handla om henne själv - intresserar nog. Och som sagt alla vi som följt cirkus-Möller.
Citera
2017-06-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag valde att ta bort citatklamrarna i Ditt citat! Den här texten är värd att synas en gång till. Undrar om polisen gjorde någon reflektion kring så många nedvärderande ord om hela familjen dagen efter mordet. Och varför, över huvud taget, nämna "Aki hade stora alkoholproblem också.", i samband med ett dödsbud ang. en förälder???

Kan man tänka sig att redan här har Johanna, för sig själv, börjat rättfärdiga sina vidriga handlingar?

I så fall kan man tänka, att systern med familj, är nästa "tragiska personer" som är på tur att få hjälp med sina problem. Bästa systern - alltid redo!

Låter f-n helsjukt, men jag har enormt stora problem att försöka förstå Johannas grymma tanke- och handlingsvärld...

Ja, eller hur. Det är lika i hennes SMS konversation med systern dagen efter GM/AM attacken. Mitt i allt tar hon upp Aki o säger "Hans syster är HA". Relevansen?
Citera
2017-06-29, 09:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Reagerade över JM:s handstil i brevet till Kaj Linna. Det är nämligen så stora mellanrum mellan orden. Se själva:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oqkzV/johanna-moller-soker-stod--hos-kaj-linna

Blev nyfiken på vad en grafolog skulle säga om det. Och hittade passande nog detta:

http://jackabacon.com/article/vad-gr-din-handstil-avsljar-om-din-personlighet

Så sant som det var sagt!
Stora mellanrum. Och särskrivningar, t ex i just detta brev: jobb bil och brotts tillfället.

Sedan tycker jag personligen att meningen: ”Det finns inga bevis, inga avlyssningar där det framgår att jag är skyldig” är lite konstig. Fast nu övertolkar jag förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in