2017-06-29, 02:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har ätit och numera äter en väldigt låg dos av antidepressiva medel. Det är något som insätts under lång tid ca ett år och utsätts lika långsamt. Ger inga kickar av något slag.

Jag tror det gäller även den ev lugnande medicin som Johanna får. Bara att hon får en tablett tror hon att den har en effekt. Trons makt är stor. Men jag gissar att Johanna laborerat lite på egen hand (i frihet) med diverse tabletter.

Men jag tror Johanna är exakt så "sjuk" som vi alla upplever även utan någon medicin alls. Det handlar snarast om en personlighetsstörning som mest troligt är medfödd.

Jag är övertygad om att man inte medverkar till att någon åtalad är påverkad i rättssalen.

Men t.ex. klienten får självklart sin, av läkare, ordinerade dagliga medicin.

Jag akutoperererades i nutid och jag fick uppge vilka mediciner jag åt. Dom kollade mot journaler, antar jag, att det var mediciner utskrivet i närtid. Så regelbundet perfekt har jag nog aldrig intagit min medicin tidigare.

Tror också som tidigare uppgivits i tråden att JM redan före häktning åt mildare psyk-preparat. Någon uppgav namnet eftersom hon hade klottrat sina små meddelanden på en medicinlapp där namnet syntes, men jag minns nu inte vad det var. Denna medicin får hon säkert fortfarande, och kanske något litet lugnande - någon 5-10mg Stesolid inför rättegången maximalt. Men jag tror inte hon drogas ner. Man ska ju också veta att vissa personer snedtänder på lugnade mediciner och blir tvärtom överaktiva och pratiga. Inte något Hikes skulle vilja visa upp i rätten kanske

Just antidepressiva har för vissa personer visat sig vara väldigt viktiga att ta nästan på klockslaget för bäst effekt. Märkligt, men vissa får utsättningsbesvär redan efter några timmar om tabletterna tas försent.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272

Om man tittar på det här intervjuven i Aftonbladet, gjord med Johanna i augusti 2016 när hon och MR just hade släppts ut efter första gripandet, så tycker ialla fall jag att hon känns sjuk. Det är något som inte stämmer med henne. Hon kan ju vara väldigt trött och påverkad av situationen, men det är inte en psykiskt fullt frisk person vi ser.
Citera
2017-06-29, 02:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
I ett annat fall med suspekt kvävning/drunkning - Kevinfallet, diskuterades om anafylaktiskt allergi reaktion kunde gett en drukningsliknande bild med ökat vätskemängd i vävnaden. Vet inte om Aki var kraftigt allergisk mot något. Men om han skulle fått en anafylaktisk reaktion och i anslutning till denna blivit puttad från bryggspången?
Kroppen såg ju "svullen" ut enligt räddningspersonalen, en drunknad sväller ju inte upp på några timmar. Dessutom hade han ju inte det där signifikanta skummet runt/i munnen som nyligen drunknade personer brukar ha.
Skummet är inte signifikant utan snarare ospecifikt symtom, det syns med andra ord inte på alla.
Du nämnde blåmärken som skulle ses på obduktion. Glömde tillägga förut att flera personer bl.a. Nadja såg märken på Akis armar - dokumenterades dessa?
Jag undrar osökt hur noggrann den yttre kroppsbesiktningen var.
Sen finns det turkosfärgat material som inte analyserades vid inspektion munhåla.
Citera
2017-06-29, 02:16
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det mest vanliga när en person dör är väl att i och med musklernas avslappning avgår både urin och avföring.

Urinen produceras av njurarna och samlas upp i urinblåsan. Njurarnas urinproduktion pratar vi om, inte personens urinproduktion när han kissar.
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-29 kl. 02:19.
Citera
2017-06-29, 02:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Skummet är inte signifikant utan snarare ospecifikt symtom, det syns med andra ord inte på alla.
Du nämnde blåmärken som skulle ses på obduktion. Glömde tillägga förut att flera personer bl.a. Nadja såg märken på Akis armar - dokumenterades dessa?
Jag undrar osökt hur noggrann den yttre kroppsbesiktningen var.
Sen finns det turkosfärgat material som inte analyserades vid inspektion munhåla.

Jo du kan ha rätt. Akilleshälen i det här kan ju vara misstag vid obduktionen.
Men det ska ju liksom egentligen inte få hända, vi måste ju någonstans tro på att man gjort rätt. Folk döms ju till livstid pga rättsläkares uttalande - det får ju inte bli fel. Men man undrar ju onekligen ibland....
Citera
2017-06-29, 02:29
Medlem
Citat:
I ett annat fall med suspekt kvävning/drunkning - Kevinfallet, diskuterades om anafylaktiskt allergi reaktion kunde gett en drukningsliknande bild med ökat vätskemängd i vävnaden. Vet inte om Aki var kraftigt allergisk mot något. Men om han skulle fått en anafylaktisk reaktion och i anslutning till denna blivit puttad från bryggspången?
Kroppen såg ju "svullen" ut enligt räddningspersonalen, en drunknad sväller ju inte upp på några timmar. Dessutom hade han ju inte det där signifikanta skummet runt/i munnen som nyligen drunknade personer brukar ha.

Att kroppen såg "svullen" ut kan ju bero på att Aki legat i vattnet betydligt längre tid (alltså varit död) också längre tid än vad JM uppgett.

Aki var både livrädd för JM och medveten om hur JM var samt kapabel att göra. Han hade spärrat sina konton och hade bara en begränsa summa tillgängligt. Ser man till hans egna inköp den dagen på t.ex. systembolaget var det tämligen sparsamt. Inte heller tror jag han frivilligt skulle släppa sitt kontokort till JM. Som med sina kompletterade inköp (systembolag och mataffär) i stort barskrapade hans konto. Med det följer att jag tror Aki blev försatt ur spel tämligen tidigt. Men drogad till i djup sömn (typ i soffan) men här kanske framsätet.

Men mobilen har färdas enligt Johannas planer.
Senast redigerad av Remark 2017-06-29 kl. 02:33.
Citera
2017-06-29, 02:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo du kan ha rätt. Akilleshälen i det här kan ju vara misstag vid obduktionen.
Men det ska ju liksom egentligen inte få hända, vi måste ju någonstans tro på att man gjort rätt. Folk döms ju till livstid pga rättsläkares uttalande - det får ju inte bli fel. Men man undrar ju onekligen ibland....

Retar mig på att det inte skedde en utvidgad direkt - ett kryss åt höger från polisen så hade det sluppit vara så förvirrat.
Citera
2017-06-29, 02:37
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Retar mig på att det inte skedde en utvidgad direkt - ett kryss åt höger från polisen så hade det sluppit vara så förvirrat.

Polisen får inte direkt några stjärnor i protokollet när det gäller det mesta runt Akis död, tycker jag. Inte heller för utredningen av flyktingpojkarnas misshandel.
Polisen verkar mest ha tittat bort.
Det kanske blev precis som någon skrev - det här var Johannas primärt-test och det gick galant hennes väg. Bara att fortsätta med mördandet...
Citera
2017-06-29, 02:39
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Tror också som tidigare uppgivits i tråden att JM redan före häktning åt mildare psyk-preparat. Någon uppgav namnet eftersom hon hade klottrat sina små meddelanden på en medicinlapp där namnet syntes, men jag minns nu inte vad det var. Denna medicin får hon säkert fortfarande, och kanske något litet lugnande - någon 5-10mg Stesolid inför rättegången maximalt. Men jag tror inte hon drogas ner. Man ska ju också veta att vissa personer snedtänder på lugnade mediciner och blir tvärtom överaktiva och pratiga. Inte något Hikes skulle vilja visa upp i rätten kanske

Just antidepressiva har för vissa personer visat sig vara väldigt viktiga att ta nästan på klockslaget för bäst effekt. Märkligt, men vissa får utsättningsbesvär redan efter några timmar om tabletterna tas försent.

Om man tittar på det här intervjuven i Aftonbladet, gjord med Johanna i augusti 2016 när hon och MR just hade släppts ut efter första gripandet, så tycker ialla fall jag att hon känns sjuk. Det är något som inte stämmer med henne. Hon kan ju vara väldigt trött och påverkad av situationen, men det är inte en psykiskt fullt frisk person vi ser.
JM tar enligt uppgift Venlaflaxine. Jag äter samma medicin själv och den är särskilt uppiggande. Det är ingen vanlig SSRI-medicin utan ett SNRI-prepparat. Hon tar dock en ganska moderat dos om jag minns rätt. Venlaflaxine är annars ganska aktiverande. Det är kemiskt närmare besläktat med amfetaminer snarare än andra antidepressiva preparat.

...och man får mardrömslika abstinensbesvär om dosen uteblir. Detta särskilt eftersom Venlaflaxine har så kort halveringstid. Kan mycket väl tänka mig att snuten använde detta som ett slags tortyrredskap när hon blev anhållen första gången.
Citera
2017-06-29, 02:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Att kroppen såg "svullen" ut kan ju bero på att Aki legat i vattnet betydligt längre tid (alltså varit död) också längre tid än vad JM uppgett.

Aki var både livrädd för JM och medveten om hur JM var samt kapabel att göra. Han hade spärrat sina konton och hade bara en begränsa summa tillgängligt. Ser man till hans egna inköp den dagen på t.ex. systembolaget var det tämligen sparsamt. Inte heller tror jag han frivilligt skulle släppa sitt kontokort till JM. Som med sina kompletterade inköp (systembolag och mataffär) i stort barskrapade hans konto. Med det följer att jag tror Aki blev försatt ur spel tämligen tidigt. Men drogad till i djup sömn (typ i soffan) men här kanske framsätet.

Men mobilen har färdas enligt Johannas planer.

Ja kanske Aki dog tidigare. Fanns ju någon uppgift på när han skickade sista sms - som naturligtvis kan ha skickats av någon annan. Borde ju finnas uppgifter på när någon senast pratade med honom i telefon.
Citera
2017-06-29, 02:46
Medlem
develis avatar
Citat:

Fick de inte tillbaka sina egna mobiler i det läget? De sitter och pillar på billiga mobiltelefoner modell äldre.
Problemet är väl att hennes far är nyss mördad, nu kan vi tolka henne som en mördare och det blir än mer absurt.
Skulle man dock inte veta detta kunde hon lika gärna kunna vara en fjolla i Paradise hotel.
Senast redigerad av develi 2017-06-29 kl. 02:54.
Citera
2017-06-29, 02:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
JM tar enligt uppgift Venlaflaxine. Jag äter samma medicin själv och den är särskilt uppiggande. Det är ingen vanlig SSRI-medicin utan ett SNRI-prepparat. Hon tar dock en ganska moderat dos om jag minns rätt. Venlaflaxine är annars ganska aktiverande. Det är kemiskt närmare besläktat med amfetaminer snarare än andra antidepressiva preparat.

...och man får mardrömslika abstinensbesvär om dosen uteblir. Detta särskilt eftersom Venlaflaxine har så kort halveringstid. Kan mycket väl tänka mig att snuten använde detta som ett slags tortyrredskap när hon blev anhållen första gången.

Just så var det, Venlaflaxin, tidigare Efexor var det JM tog. Uppgav hon inte just att hon mått så dåligt under första gripandet för att hon just förvägrades sina mediciner? Du kan ha rätt...
Senast redigerad av Solglittret 2017-06-29 kl. 02:57.
Citera
2017-06-29, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

"Medicinen sägs fungera genom att hämma återupptaget av signalsubstanserna noradrenalin och serotonin."

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Venlafaxin

Amfetaminliknande?!? Det trodde jag var meds mot adhd snarare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in