Citat:
Jag har ätit och numera äter en väldigt låg dos av antidepressiva medel. Det är något som insätts under lång tid ca ett år och utsätts lika långsamt. Ger inga kickar av något slag.
Jag tror det gäller även den ev lugnande medicin som Johanna får. Bara att hon får en tablett tror hon att den har en effekt. Trons makt är stor. Men jag gissar att Johanna laborerat lite på egen hand (i frihet) med diverse tabletter.
Men jag tror Johanna är exakt så "sjuk" som vi alla upplever även utan någon medicin alls. Det handlar snarast om en personlighetsstörning som mest troligt är medfödd.
Jag är övertygad om att man inte medverkar till att någon åtalad är påverkad i rättssalen.
Men t.ex. klienten får självklart sin, av läkare, ordinerade dagliga medicin.
Jag akutoperererades i nutid och jag fick uppge vilka mediciner jag åt. Dom kollade mot journaler, antar jag, att det var mediciner utskrivet i närtid. Så regelbundet perfekt har jag nog aldrig intagit min medicin tidigare.
Jag tror det gäller även den ev lugnande medicin som Johanna får. Bara att hon får en tablett tror hon att den har en effekt. Trons makt är stor. Men jag gissar att Johanna laborerat lite på egen hand (i frihet) med diverse tabletter.
Men jag tror Johanna är exakt så "sjuk" som vi alla upplever även utan någon medicin alls. Det handlar snarast om en personlighetsstörning som mest troligt är medfödd.
Jag är övertygad om att man inte medverkar till att någon åtalad är påverkad i rättssalen.
Men t.ex. klienten får självklart sin, av läkare, ordinerade dagliga medicin.
Jag akutoperererades i nutid och jag fick uppge vilka mediciner jag åt. Dom kollade mot journaler, antar jag, att det var mediciner utskrivet i närtid. Så regelbundet perfekt har jag nog aldrig intagit min medicin tidigare.
Tror också som tidigare uppgivits i tråden att JM redan före häktning åt mildare psyk-preparat. Någon uppgav namnet eftersom hon hade klottrat sina små meddelanden på en medicinlapp där namnet syntes, men jag minns nu inte vad det var. Denna medicin får hon säkert fortfarande, och kanske något litet lugnande - någon 5-10mg Stesolid inför rättegången maximalt. Men jag tror inte hon drogas ner. Man ska ju också veta att vissa personer snedtänder på lugnade mediciner och blir tvärtom överaktiva och pratiga. Inte något Hikes skulle vilja visa upp i rätten kanske

Just antidepressiva har för vissa personer visat sig vara väldigt viktiga att ta nästan på klockslaget för bäst effekt. Märkligt, men vissa får utsättningsbesvär redan efter några timmar om tabletterna tas försent.
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/220272
Om man tittar på det här intervjuven i Aftonbladet, gjord med Johanna i augusti 2016 när hon och MR just hade släppts ut efter första gripandet, så tycker ialla fall jag att hon känns sjuk. Det är något som inte stämmer med henne. Hon kan ju vara väldigt trött och påverkad av situationen, men det är inte en psykiskt fullt frisk person vi ser.