Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Jag kanske är radikal, men jag tycker att det är lite konstigt att man kan få uppträda drogad i rätten. Det kan ju vara till den tilltalades nackdel också (man är obekymrad och försvarar sig inte effektivt). Trots allt är ju den tilltalade med hög sannolikhet skyldig till ett allvarligt brott (kan vara oskyldig men sannolikheten för skuld ska vara hög när man åtalas). Jag tycker att hon skulle ställas nykter och t o m osminkad inför rätten. Inget att gömma sig bakom.
Jag har ätit och numera äter en väldigt låg dos av antidepressiva medel. Det är något som insätts under lång tid ca ett år och utsätts lika långsamt. Ger inga kickar av något slag.
Jag tror det gäller även den ev lugnande medicin som Johanna får. Bara att hon får en tablett tror hon att den har en effekt. Trons makt är stor. Men jag gissar att Johanna laborerat lite på egen hand (i frihet) med diverse tabletter.
Men jag tror Johanna är exakt så "sjuk" som vi alla upplever även utan någon medicin alls. Det handlar snarast om en personlighetsstörning som mest troligt är medfödd.
Jag är övertygad om att man inte medverkar till att någon åtalad är påverkad i rättssalen.
Men t.ex. klienten får självklart sin, av läkare, ordinerade dagliga medicin.
Jag akutoperererades i nutid och jag fick uppge vilka mediciner jag åt. Dom kollade mot journaler, antar jag, att det var mediciner utskrivet i närtid. Så regelbundet perfekt har jag nog aldrig intagit min medicin tidigare.