2017-06-29, 01:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Aki är knappast ombedd att dränka sig.

Nej, nej och åter nej. Nu har du inte fattat tejpningen alls jag har i åtanke. Han är INTE tejpad runt handleder.
Det är en så bred tryckbelastningsyta med silvertejp att det absolut inte uppstår de skador du framhäver.
Han har kläder på sig och sitter på en stol.
Han surras fast med silvertejp runt stolsryggen (inklusive armar) flera varv och samma sak med benen mot stolsbenen.
Detta ger givetvis totalt inskränkt rörelseförmåga.

Nej, för riskfyllt, stolen kan ramla, kroppen skadas. Dessutom var han 1.90 lång, alltså fötterna på golvet/marken.......

Och människor som ska övermanna någon med tvång är inte lätta på handen precis, de är hårdhänta, om än ofrivilligt. Stor risk för blåmärken.
Citera
2017-06-29, 01:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, för riskfyllt, stolen kan ramla, kroppen skadas. Dessutom var han 1.90 lång, alltså fötterna på golvet/marken.......

Och människor som ska övermanna någon med tvång är inte lätta på handen precis, de är hårdhänta, om än ofrivilligt. Stor risk för blåmärken.
Hahahahaha.
För riskfyllt - stolen kan ramla?!
Om två personer håller en stol framåtlutad med en människa som är helt fastsnurrad lär det inte bli mycket till fotarbete där du.
Citera
2017-06-29, 01:45
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag håller tyvärr inte med. Vid överfall, tejpning med just silvertejp och mord kan spår av tejpen ses snarare än det du beskriver. Det beror som sagt på bred yta.

Jo spår av tejp letar man nog efter vid andra typer av mord då avvärjningsskador pga ett snabbare förlopp kan vara svåra att hitta.
Men just vid dränkning fightas personer enormt, djupt liggande reflexer. Att han inte skulle ha minsta blödning, begynnande blåmärke eller annan skada på kroppen om han vid fullt medvetande (om än berusad) skulle blivit dränkt är rätt osannolikt. En 90 kilos frisk vältränades vattenvan hantverkare med starka muskler - han gör motstånd.
Citera
2017-06-29, 01:48
Medlem
Citat:
Jag håller tyvärr inte med. Vid överfall, tejpning med just silvertejp och mord kan spår av tejpen ses snarare än det du beskriver. Det beror som sagt på bred yta.

Silvertejp ger märken, det tunna hårstråna rycks loss när tejpen tas bort. Syns direkt vid en undersökning och obduktion.
Citera
2017-06-29, 01:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo spår av tejp letar man nog efter vid andra typer av mord då avvärjningsskador pga ett snabbare förlopp kan vara svåra att hitta.
Men just vid dränkning fightas personer enormt, djupt liggande reflexer. Att han inte skulle ha minsta blödning, begynnande blåmärke eller annan skada på kroppen om han vid fullt medvetande (om än berusad) skulle blivit dränkt är rätt osannolikt. En 90 kilos frisk vältränades vattenvan hantverkare med starka muskler - han gör motstånd.
Självklart gör han motstånd - när det väl är försent och han inte har värst med ork.
Jag tror nämligen även det finns nåt prestadium med kvävning dess innan med i bilden. Då blir det inte mycket till kamp.
Citera
2017-06-29, 01:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Silvertejp ger märken, det tunna hårstråna rycks loss när tejpen tas bort. Syns direkt vid en undersökning och obduktion.
Jag har skrivit att jag absolut inte tror han hade linne och shorts på sig nere vid bryggan (såsom han återfanns) av orsak en jäkla massa mygg och knott.
Jag har sen skrivit att tejpen är applicerad på kläderna.
Fortsättningsvis att det inte var en utvidgad obduktion med krim.tekniker som gjort spårsäkring.
Citera
2017-06-29, 01:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Hahahahaha.
För riskfyllt - stolen kan ramla?!
Om två personer håller en stol framåtlutad med en människa som är helt fastsnurrad lär det inte bli mycket till fotarbete där du.

Nej, men 40 kg var som sprattlande fisk är svårt att hålla hängandes i luften liksom, av 2 personer. I flera minuter.

Dessutom tycker jag att det förutsätter riktiga maffiapersoner, 2 riktiga råbarkar som orkar ta in/kan hantera psykiskt vad de håller på med.

Och då platsar i alla fall inte JB eller DB i mitt tycke!
Citera
2017-06-29, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag kanske är radikal, men jag tycker att det är lite konstigt att man kan få uppträda drogad i rätten. Det kan ju vara till den tilltalades nackdel också (man är obekymrad och försvarar sig inte effektivt). Trots allt är ju den tilltalade med hög sannolikhet skyldig till ett allvarligt brott (kan vara oskyldig men sannolikheten för skuld ska vara hög när man åtalas). Jag tycker att hon skulle ställas nykter och t o m osminkad inför rätten. Inget att gömma sig bakom.

Jag har ätit och numera äter en väldigt låg dos av antidepressiva medel. Det är något som insätts under lång tid ca ett år och utsätts lika långsamt. Ger inga kickar av något slag.

Jag tror det gäller även den ev lugnande medicin som Johanna får. Bara att hon får en tablett tror hon att den har en effekt. Trons makt är stor. Men jag gissar att Johanna laborerat lite på egen hand (i frihet) med diverse tabletter.

Men jag tror Johanna är exakt så "sjuk" som vi alla upplever även utan någon medicin alls. Det handlar snarast om en personlighetsstörning som mest troligt är medfödd.

Jag är övertygad om att man inte medverkar till att någon åtalad är påverkad i rättssalen.

Men t.ex. klienten får självklart sin, av läkare, ordinerade dagliga medicin.

Jag akutoperererades i nutid och jag fick uppge vilka mediciner jag åt. Dom kollade mot journaler, antar jag, att det var mediciner utskrivet i närtid. Så regelbundet perfekt har jag nog aldrig intagit min medicin tidigare.
Citera
2017-06-29, 01:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, men 40 kg var som sprattlande fisk är svårt att hålla hängandes i luften liksom, av 2 personer. I flera minuter.

Dessutom tycker jag att det förutsätter riktiga maffiapersoner, 2 riktiga råbarkar som orkar ta in/kan hantera psykiskt vad de håller på med.

Och då platsar i alla fall inte JB eller DB i mitt tycke!
Missade du den mest kriminella?

... Jag tror nog det är tillräckligt med maffiatag inom hennes slutna sfär med kontakter i det yttre så det räcker till och blir över. Allt hänger på hennes egen fantasirikedom.
Är det mindre maffiatag att iscensätta ett mord gällande knarkaffärer på Granliden?
Det har hon också tänkt sig att arrangera.
Senast redigerad av develi 2017-06-29 kl. 01:58.
Citera
2017-06-29, 01:59
Medlem
Solglittrets avatar
I ett annat fall med suspekt kvävning/drunkning - Kevinfallet, diskuterades om anafylaktiskt allergi reaktion kunde gett en drukningsliknande bild med ökat vätskemängd i vävnaden. Vet inte om Aki var kraftigt allergisk mot något. Men om han skulle fått en anafylaktisk reaktion och i anslutning till denna blivit puttad från bryggspången?
Kroppen såg ju "svullen" ut enligt räddningspersonalen, en drunknad sväller ju inte upp på några timmar. Dessutom hade han ju inte det där signifikanta skummet runt/i munnen som nyligen drunknade personer brukar ha.
Citera
2017-06-29, 02:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nej du har rätt. Jag glömde det där.
# 2013 eller 2014 ber JM ABs kille att misshandla Aki, sätta på sig rånarluva, slå honom eller fixa nån mot pengar.

# Sommaren 2014 får dottern JB frågan om att skrämma Aki då JM påstått att han slagit henne. Strax efter ändrar sig JM och vill att han ska dödas samt erbjuder pengar.

# Försommaren 2015 får dottern AB frågan om hon kan kolla med sin pojkvän om han kan leja nån som kan mörda Aki. JM är villig att betala pengar för att få det utfört.

# Senare frågar JM om hon och AB kan utföra detta själva via att lura ut Aki till sommarstugan och slå honom i huvudet tills han avled med ett basebollträ. Sen skulle polisen hitta honom och de skulle säga att en knarkhandlare hade varit där och drivit in en skuld.
Citera
2017-06-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ögonblicksbild är naturligtvis en förenklad beskrivning, men blodflödet genom leverns och njurarnas små, små kärl upphör ju faktiskt direkt när pumpen stannar. Någon vidare "blodrening" eller urinproduktion fortsätter ju inte. Trafiken har ju stannat.

Det mest vanliga när en person dör är väl att i och med musklernas avslappning avgår både urin och avföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in