2017-06-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Visst är det så, tänkvärda ord. Deras ok är så mycket mer. Men det är ändå ett stort yes, ett delmål i eländet, då det handlar om ansvarsdelen. Allt annat vore ett hån, en sak som verkligen skulle påverka deras sorgeprocess negativt.

Håller helt med.

Dags att de får börja sörja/avsluta med det som startade i dag.
Citera
2017-06-28, 23:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
I Johanna ser man ju vad stillsittande och antidepressiva kan göra med en människas kropp/utseende
Ganska radikal förändring
Nu är det nog främst hennes sits som gör att hon inte har så väldigt maxad utstrålning. En sur såndär som misslyckats med sin charm ser nog väldigt bitter ut.
Tabletterna åt hon långt innan häktning.
Citera
2017-06-28, 23:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Håller helt med.
Dags att de får börja sörja/avsluta med det som startade i dag.
Ja, som delmål. Det kommer vara en cirkus ända upp i HD innan de får nån ro från den damen.
Citera
2017-06-28, 23:49
Medlem
Citat:
Det kanske visst fanns en och vore hon mer nogsam med betalningarna som Hitmam kanske hon sluppit leta efter en med ljus och lykta vid nästa mord.
Häpp.

Jo... Jag vet! Dom där räkningarna går sällan till kronkalle..
Citera
2017-06-28, 23:53
Medlem
antoneriks avatar
Antisocial personlighetsstörning.
Citera
2017-06-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ja, som delmål. Det kommer vara en cirkus ända upp i HD innan de får nån ro från den damen.

Glöm inte HD, Europadomstolen, FN, Konsumentombudsmannen, JÄMO, SÄPO, IVO och Bostadsrättföreningen... Och COOP?
Citera
2017-06-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ja, det är rakt inte omöjligt att tvinga en person under vapenhot om det så vore en replika - det finns otaliga exempel som sagt där offren överlevt och återgett sin story, där de varit skräckslagna och hållits i chack med löften om att överleva vid samverkan.
Andra hittas döda och fastbundna där då en galen mördare berättar om det vidriga de utfört, en del rent av frossar i att få återge lidandet..
Däremot är JMs modus operandi att andra ska göra skitjobbet så jag har svårt att se ett undantag med tanke på hennes mordbeställningar och att det skedde nere vid sjön tror jag inte så lyhört som det är på en brygga.
AB återger i FUP hur Aki skulle mördas inne i huset just för att det inte skulle höras nåt. Såpass uträknad är JM.
Jag ansluter mig till medhjälparmodellen. Då har hon lösningen på logistikproblemet också, närmast olösligt för henne ensam. Det finns rikligt med möjligheter. Du tar upp hot som inledande moment. Om hela våldsaktiviteten överlåtits på en medhjälpare, kan motsatsen till hot praktiseras. Utgångsläget är ju att Aki p g a viss berusning har ett nedsatt omdöme och minskad vaksamhet. I detta läge finns det som bekant ett otal sätt att få en karl att s a s delegera tankeverksamheten och låta sig manövreras i försvarslöst läge. Därifrån kan medhjälparen överrumpla på ett eller annat sätt. Antingen direkt med kvävning i vattenbalja eller kvävning med kudde eller plastpåse. Eller i två steg, inledande med chock, t ex med ispåse på hjässan (har i olyckliga fall lett till döden direkt), för att skapa förvirring.

Jag kan ju inte veta hur tänket ser ut inne i JM, men jag kan gott föreställa mig att hon har en förmåga att övertyga sig själv om att hon faktiskt är oskyldig: "jag kan väl inte rå för att den idioten tagit mig på orden och gått och dödat min älskade vän/far".
Citera
2017-06-28, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Glöm inte HD, Europadomstolen, FN, Konsumentombudsmannen, JÄMO, SÄPO, IVO och Bostadsrättföreningen... Och COOP?
Hahahahahaha - och Willys som stänger alldeles för tidigt för sina trogna kunder. Det var säkert den där kortväxte indierns fel vid eftertanke.
Citera
2017-06-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag ansluter mig till medhjälparmodellen. Då har hon lösningen på logistikproblemet också, närmast olösligt för henne ensam. Det finns rikligt med möjligheter. Du tar upp hot som inledande moment. Om hela våldsaktiviteten överlåtits på en medhjälpare, kan motsatsen till hot praktiseras. Utgångsläget är ju att Aki p g a viss berusning har ett nedsatt omdöme och minskad vaksamhet. I detta läge finns det som bekant ett otal sätt att få en karl att s a s delegera tankeverksamheten och låta sig manövreras i försvarslöst läge. Därifrån kan medhjälparen överrumpla på ett eller annat sätt. Antingen direkt med kvävning i vattenbalja eller kvävning med kudde eller plastpåse. Eller i två steg, inledande med chock, t ex med ispåse på hjässan (har i olyckliga fall lett till döden direkt), för att skapa förvirring.

Jag kan ju inte veta hur tänket ser ut inne i JM, men jag kan gott föreställa mig att hon har en förmåga att övertyga sig själv om att hon faktiskt är oskyldig: "jag kan väl inte rå för att den idioten tagit mig på orden och gått och dödat min älskade vän/far".

Du slår huvudet på spiken. Personlighetsstörda är väldigt ofta (inte alltid) fega. De ser gärna att rykten sprids via andra. Att andra är våldsamma å deras vägnar. Just för att de då kan gömma sig bakom att "jag kunde väl inte veta, så sa inte jag, jag skoja bara, jag har inte.. osv". Då står man ju utanför sin egna kontroll. Stackarna!

Inte mycket mod till att ta ansvar där inte.
Citera
2017-06-29, 00:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag ansluter mig till medhjälparmodellen. Då har hon lösningen på logistikproblemet också, närmast olösligt för henne ensam. Det finns rikligt med möjligheter. Du tar upp hot som inledande moment. Om hela våldsaktiviteten överlåtits på en medhjälpare, kan motsatsen till hot praktiseras. Utgångsläget är ju att Aki p g a viss berusning har ett nedsatt omdöme och minskad vaksamhet. I detta läge finns det som bekant ett otal sätt att få en karl att s a s delegera tankeverksamheten och låta sig manövreras i försvarslöst läge.
"Pengar, allt handlar om pengar."..
Ja, jag kan inte tro annat än hon köpt sig till detta mord, har även alla hennes brev med prislista i åtanke.
Alibibruden ska få 10k, DB ska ha 500k, JB och JJ ska få en mille om de gör som hon säger.
Detta stämmer helt med vad barnen sagt om de mördar Aki.
Sen finns förhör med TC som hört JB och JJ diskutera och frågar DB efteråt vad det rörde sig om varav han svarar att de var med på Granliden och att han också fått en fråga om att JM försökt förmå honom att göra sig av med Aki.
Citera
2017-06-29, 00:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Efter att ha hört hans vittnesmål så tror jag han kommer att få några år på anstalt och sen blir han kvar här.
Tidningarnas texter var nog inte så korrekta. Jag funderade faktiskt på om han kunde ha formulerat sig så idiotiskt som media citerat honom. Och det har han inte gjort.
Återigen har media vilselett fett.
Johanna Möller passar bra som journalist.

8-14 år någonstans får han skulle jag tro.
Citera
2017-06-29, 00:24
Medlem
Citat:
Återigen: Nån har tydligen pistol i misshandeln av flyktingkillarna juli 2016.
Vid mordet på sin far var hon ute efter pistol - men med MR som hitman. Hon själv äger uppenbarligen ingen..

Självklart inte, hela hennes modus är ju att inget skall binda henne till något brott. Riskerna skall bäras av andra utvalda. Som hon sedan aktivt kan anklaga för själva brottet, men själv gå fri från.

Jag tror inte att det existerat några vinflaskor eller entrecote mm på Granliden utan de enda som Aki fick på sin födelsedag var en skål räkor möjligen med en burk (grav)öl. Sedan åkte likören (som var avsedd för hans nya tjej) fram på bordet, som ren "staging" av att en fest pågått.

Jag tror att Johanna tog livet av Aki på egen hand med hjälp av någon drog. Hon hade ju testat sedan Egypten-resan med olika och i vilka doseringar. När hon fick Aki helt lealös i soffan var nog en seger för JM som fick henne att få blodad tand. Det finns droger med vansinnigt kort halveringstid dvs substansen lämnar kroppen fort på 1-2 timmar bara.

När obduktionen fick klartecken. Aki var inte drogad, kände hon sig nog stolt. Hon lät segerviss när hon inför IF kunde deklarera att obduktionen inte visat spår av droger. Trots att hon garderat med att Aki var beroende av desamma.

Varför betalade dom inte bara ut miljonerna på studs???? Till den sörjande änkan med de faderlösa små barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in