Citat:
Ursprungligen postat av
Raxie
Så mycket igenkännande! ;-)
Men tror många av oss med BRA lag spelar spelet på ett annat sätt en många av dom som är duktiga på att utnyttja mechanics och bara spelar matcher.
Sen finns det ju såklart dom som både är grymma på spelet och på att trejda, men ag upplever att sen skaran är mindre än oss som trejdar.
Jag har kört nån sväng med Mane innan och gillar inte att han har 3* weak foot eller att han är högerfotad.
Men finns ju inga alternativ om laget i övrigt ska vara intakt. Willian möjligtvis ;-) Men han har ju inget blått kort!
Körde tre matcher DKT igår dock! Finalen kvar bara ;-) och släppte inte till ett enda skott på tre matcher!
Så dom bra spelarna har kanske gått vidare nu så en annan kan få känna sig lite bra ;-)
Varför stör du dig på Manes 3* weak foot? Kommer du till många avslutslägen med hans vänster, eller gillar du vika inåt?
Jag spelar själv mycket mot kortlinjen med yttrarna, snett inåt bakåt och tap-in. Då gör det inget att ha en högerfotad RW och vänsterfotad LW. Har faktiskt aldrig lagt särskilt mycket vikt vid om yttrarna är höger eller vänsterfotade, då jag slår så lite inlägg som kräver precision (passar snett inåt är ofta enkla) och sällan kommer till avslut genom att vika inåt.
Apropå trejding vs skills känner jag igen mig. Inte sällan man stöter på en kille med ett bling-bling-lag som inte är något märkvärdigt spelmässigt. Fördomsfullt tänker jag dock att de som spelar super-aggressivt och har ett bling-bling-lag - kliver på i varje situation, glidtacklar ofta, går bort sig - förmodligen har köpt sina coins, de kan omöjligen ha tålamodet som krävs för att trejda, de vill ha omedelbar effekt
Lycka till i finalen! Jag har faktiskt börjat applicera de taktikerna från guiden jag tipsade om sist för att behålla en ledning:
Citat:
Right after you score a late go ahead goal or when you are nearing the end of the game while holding a lead (I usually wait until the 70-75th minute to make these changes) pause the game. Once you’ve done so, it’s time to make some changes. Here are the changes I recommend;
Clog the Midfield: Switch to a formation that clogs the midfield. Personally, I prefer to switch to a 41212(2). Once you’ve done this, adjust the player instructions so that your CDMs and CMs are set to stay back while attacking (do the same for your left and right backs if you don’t normally play them as such).
Custom Tactics: Switch yourself over to counter attack. This combo will help you keep a compact midfield to snuff out attacks, while keeping your opponent honest with your three attacking players on the brake (CAM and two strikers).
Defensive Substitutes: Keep in mind that the advantage that these subs bring is speed and stamina that your opponent’s players won’t have at the end of the game. Accordingly, players like Kante and Renato Sanches are good looks.
Switch to Defensive: In my opinion, switching to ultra defensive or park the bus while your opponent is on ultra attacking or all out attack is begging for them to score a long shot. You get too compressed in the box on these settings and one missed tackle can lead to a wide open look for a long shot. Don’t reinvent the wheel at the end of the game, just be a bit more cautious.
De jag citerat är de jag använder, och det funkar faktiskt ganska bra. Mycket folk i mitten är bra (det överlägset vanligaste målet jag släpper in är ett instick i boxen till löpande forward), skär av passningsvägarna. Sen stay back på ytterbackar och hela mittfältet utom CAM, då blir det rejält tjockt. Kanterna får de spela hur mycket de vill på.
Sen får folk flama om de vill. Jag hade hellre gått för ett mål till än säkra hemåt, men när jag upplever att spelet ger momentum till jagande lag blir det som det blir. Jag vinner hellre "fult" än förlorar "snyggt".