2017-06-28, 14:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, du kan ha rätt med årtal till "bröllopet". Det var i alla fall när "Million" var nästan nyfödd, Anki och Göran var emot att bebis skulle med, samt oroliga för att JJ skulle stanna kvar med bebisen.....

Det är kort efter Millions födelse som JJ skriver på sin Facebook att han ångrar vissa saker. Jag tror JJ är mycket glad i sin lille son, och blir orolig för hur JJs "gamla liv" skulle kunna hinna ikapp honom, som att tvingas sitta i fängelse.

JM har väl också enligt kontoutdrag betalat tilbaka ett "lån" till den arbetslöse JJ på 70. 000 kr om jag inte missminner mig.....

Vissa skulder verkar JM ha lättare för att betala

Inte för att det spelar så stor roll, men...
– Aki mördades 7-8/8 2015.
– JJ skrev 2015-10-04: "Gjorde största Misstag i Mitt Live. Önskar om Jag Kunde ändra på Allt..."
– JJ och JBs barn Milli*n (*=o) föddes i början av 2016.
– I juli 2016 for JJ och JB med Milli*n till Pakistan för att gifta sig.

JJ skrev kort efter mordet på Aki att han ångrade sig.
Flera månader senare föddes Milli*n.

Citera
2017-06-28, 14:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad tror ni undersökningen kommer säga?
Drag av psykopati? Schitzofreni (lite långsökt kanske)?

Bilderna i media idag ger mig kalla kårar, det är något med hennes ögon... Klart, det kan bero på att jag vet vad hon är för en, men ändå.
Får samma vibbar som när jag ser Jeffrey Dahmer på bild, just ögonen. Finns en tomhet där.
Så gravt narcissistisk som hon här och så empatilös så lutar det åt NPS, APS (psykopat är en mer juridisk term).
Vanskligt att sia om en vansklig kvinna.
Kör ospecificerad personlighetsstörning med psykopatiska drag.

Vi kommer knappast få ta del av diagnos heller mer än om hon lider eller inte lider av svår psykisk störning samt att placering ger vägledning och utesluter psykossjukdomar vid fängelse.
Citera
2017-06-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Vad händer med livförsäkringen nu när hon frias från mordet på Aki, kommer hon att kunna få ut den?

Försäkringsbolaget har redan nekat henne pengar efter sin egen utredning, så lär inte bli några pengar där inte.
Kan väl spekulera i att hon ville bli av med sina föräldrar för att ärva från dem när hon nekades livförsäkringspengarna?
Att hon ligger bakom makens död ser jag som självklart även om de inte kan döma henne för det.
Citera
2017-06-28, 14:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag har från början tyckt att det varit märkligt med ett giftemål i Pakistan när de bor och verkade vilja fortsätta bo här.
Det kan ju inte direkt jämföras med att gifta sig i tropikerna..

Njae, det är ganska "inne" att gifta sig där just nu, som "tropikerna" var förut, man får mycket för pengarna.

Hon, Jaqueline, Svartenbrandts dotter lite lanserade väl platsen också för svenskar då hennes bröllop där visades i SVT i dokumentären om henne, vilken förövrigt var bra tycker jag.
Citera
2017-06-28, 14:48
Medlem
Grandiosos avatar
Expert: Förvånad om domen blir annorlunda

"Att tingsrätten nu anser att Johanna Möller ligger bakom mordet på sin make är överraskande. Det säger kriminologen Jerzy Sarnecki som ändå menar att den kommande domen med största sannolikhet kommer att följa dagens beslut.

– Det här med föräldrarna var helt väntat, det hade inte kunnat gå annorlunda där. Med maken var det mer osäkert. Man visste inte hur mycket den bevisningen var värd, säger han.

Den sinnesundersökning som Möller och Rajabi nu ska genomgå väntas ta runt fyra veckor. Jerzy Sarnecki tror inte den kommer att leda till att Möller slipper fängelsestraff.

- Hon är inte psykiskt frisk, mycket tyder på psykopatiska drag. Hon är iskall och beräknande. Men är diagnosen psykopati så är det inte en allvarlig psykisk störning i rättslig mening. Då döms hon till livstids fängelse och blir en av väldigt få kvinnor i Sverige som visar det här beteendet."

https://www.svd.se/experten-forvanad-om-domen-blir-annorlunda

Nu får man bara hoppas att man i framtiden slipper mötas av löpsedlar som skriker
ut i fetaste svarta text:

Extra! Extra! Dramatisk fritagning i natt av Arbogakvinnan!
Nätverket slog till!

"Tio maskerade män beväpnade med Kalasjnikov och handgranater stormade in på Hinseberg
och fritog den fruktade s.k. Arbogakvinnan. Det sköts vilt och två vakter skadades.
En intensiv jakt pågår nu i hela landet efter kvinnan och männen."

Sånt vill vi ju ogärna behöva läsa framöver.

Alldeles strax står ack så vänligt leende hjärnskrynklare i nytvättade fina vita rockar och
möter upp en ganska arg kvinnlig dubbelmördare.
- Välkommen, Johanna! Hoppas att du ska trivas här hos oss medan vi tittar lite närmare
på vad du är för sorts person.
- Vet ni inte det redan? frågar en ännu lite mera arg Johanna. Jag är en gränspsykotisk
person punkt slut och kommer ni fram till något annat så blir det inte nådigt för er ska
jag be att få tala om. Ni vet där nätverket jag omger mig med, säger hon vidare och
blir rätt lömsk i ögonen, det finns kvar därute. Även om jag är ofri just nu så finns det där.
Redo att bearbeta knäskålar med släggor och mera därtill. Få bilar att flyga
i luften är man inte minst duktiga på att kunna fixa till om det behövs.
Så ta er i akt, säger jag bara.
- Står du och hotar oss så här öppet? säger en gammal psykdoktor med häpen min och
skälvande underläpp och börjar fumla efter burken med stesolid i ena rockfickan.
- Det kan du ge dig fan på att jag gör.
Arbogakvinnan bjuder därefter de närvarande på ett av sina mera diaboliska leenden.
Sen kliver hon förbi dem allesammans med beslutsamma steg och intar avdelningen
som den big mama hon är och förblir.

Fyra veckors helvete väntar på stackars psykologer, psykiatriker, kuratorer med flera.
Senast redigerad av Grandioso 2017-06-28 kl. 15:01.
Citera
2017-06-28, 14:49
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Finns det åsikter om medskribenters personlighet - håll dem för er själva. Dessa åsikter är inte trådens topic.

/Mod
Citera
2017-06-28, 14:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
TR har troligen backat på nån/någras beskrivning, att det kanske känns för diffust för att vederlägga, att det som framkom via rätten kanske inte helt överensstämmer med utsaga förhör (ändrat, gjort tillägg).

DB, som i förhör uppgett att JM beordrat honom att ta livet av Aki genom att skicka en soffa över honom i en trappa, hade ju blivit en "förhärdad brottsling" när han skulle vittna i tingsrätten och sade då bara "inga kommentarer". Om jag förstått tingens ordning rätt så medför omedelbarhetsprincipen då att just den åtalspunkten avseende stämpling till mord föll. Det återstod ju ändå några fall av stämpling till mord, utöver alla andra åtalspunkter...

Citera
2017-06-28, 14:58
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Håller med. Eftersom hon själv pratar om att underjaget och överjaget kan analyseras så kanske det helt enkelt är så att hon inte har något jag. Detet, jaget,överjaget. Tre delar enligt teorin men hon har bara två.

Det är mycket som fattas på den där kvinnan, framförallt förmågan att känna någon form av empati för något annat än sig själv, det är bara Johanna som existerar i hennes universum allt annat är bara statister och bifigurer avsedda för att se till att Johanna mår bra.

Hon är ett enda stort "jag" och saknar totalt vad normala människor har begåvats med, ett samvete och förmågan att känna något för andra, Johanna kan ju utan att ens blinka kasta sina egna barn till vargarna vilket är djävligt unikt ondsint.
Citera
2017-06-28, 14:59
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad tror ni undersökningen kommer säga?
Drag av psykopati? Schitzofreni (lite långsökt kanske)?

Bilderna i media idag ger mig kalla kårar, det är något med hennes ögon... Klart, det kan bero på att jag vet vad hon är för en, men ändå.
Får samma vibbar som när jag ser Jeffrey Dahmer på bild, just ögonen. Finns en tomhet där.

Enbart psykopatisk personlighetsstörning med höga poäng på checklistan.
Tänk på att hon har kunnat (någorlunda) sköta ett jobb med småbarn, samtidigt som hon roat sig, bokat resor, shoppat, köpt och sålt hus, planerat bedrägerier och mord mm.
Allt tecken på normalfungerande psyke i övrigt, bortsett från störningen som innebär noll empati och moral, IMO.
Citera
2017-06-28, 14:59
Medlem
Jag undrar som flera andra vad för diagnos tror ni hon får av RPU?
Citera
2017-06-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

"Att tingsrätten nu anser att Johanna Möller ligger bakom mordet på sin make är överraskande. Det säger kriminologen Jerzy Sarnecki som ändå menar att den kommande domen med största sannolikhet kommer att följa dagens beslut.

– Det här med föräldrarna var helt väntat, det hade inte kunnat gå annorlunda där. Med maken var det mer osäkert. Man visste inte hur mycket den bevisningen var värd, säger han.

Den sinnesundersökning som Möller och Rajabi nu ska genomgå väntas ta runt fyra veckor. Jerzy Sarnecki tror inte den kommer att leda till att Möller slipper fängelsestraff.

- Hon är inte psykiskt frisk, mycket tyder på psykopatiska drag. Hon är iskall och beräknande. Men är diagnosen psykopati så är det inte en allvarlig psykisk störning i rättslig mening. Då döms hon till livstids fängelse och blir en av väldigt få kvinnor i Sverige som visar det här beteendet."

Nu får man bara hoppas att man i framtiden slipper mötas av löpsedlar som skriker

Nätverket slog till!

"Tio maskerade män beväpnade med Kalasjnikov och handgranater stormade in på Hinseberg
och fritog den fruktade s.k. Arbogakvinnan. Det sköts vilt och två vakter skadades.

Alldeles strax står ack så vänligt leende hjärnskrynklare i nytvättade fina vita rockar och
- Välkommen, Johanna! Hoppas att du ska trivas här hos oss medan vi tittar lite närmare
- Vet ni inte det redan? frågar en ännu lite mera arg Johanna. Jag är en gränspsykotisk
person punkt slut och kommer ni fram till något annat så blir det inte nådigt för er ska
jag be att få tala om. Ni vet där nätverket jag omger mig med, säger hon vidare och
blir rätt lömsk i ögonen, det finns kvar därute. Även om jag är ofri just nu så finns det där.
- Står du och hotar oss så här öppet? säger en gammal psykdoktor med häpen min och
skälvande underläpp och börjar fumla efter burken med stesolid i ena rockfickan.
- Det kan du ge dig fan att jag gör.
Arbogakvinnan bjuder därefter de närvarande på ett av sina mera diaboliska leenden.

Fyra veckors helvete väntar på stackars psykologer, psykiatriker, kuratorer med flera.

Vad "experten" Jerzy Sarnecki säger bör alltid tas med en stor nypa salt. Och all spekulation om fritagning kan bara slängas i sopkorgen. Den prostituerade JM har inte möjlighet att manipulera några unga, sexuellt svultna män inifrån nu när fittan är inlåst och hon saknar pengar. Det finns ingen som vill hjälpa henne alls.
Citera
2017-06-28, 15:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Nätverket slog till!

- Det kan du ge dig fan att jag gör.

Vita rockar?
"those nice young men in their clean white coats
and they're coming to take me away ha ha"

https://www.youtube.com/watch?v=3Fn36l_z3WY

RPU med tolk?
Det är väl rutin i sådana här sammanhang, men redan förhör och rättegång bör ju ha försvårats av att MR behövt tolk. Att genomföra en rättspsykiatrisk undersökning via tolk föreställer jag mig är svårare än vid direkt kommunikation mellan undersökare och den som undersöks. Hur vanligt är det med tolk vid RPU?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in