2017-06-28, 14:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mycket intressant om det är nån syntetisk drog som inte är spårbar vid obduktion.
Angående den blå färgen så lär den inte bli så intensiv om den är dold i mat eller dyl. Han lär inte ha sugit på den intensivt likt en missbrukare gör eller upprepat intaget som då ökar missfärgning.

Fortsättningsvis så slog det mig följande via mediakommentaren:
" The pills contain so much food dye to mimic the blue of Valium that they leave users with tell-tale stained lips and mouth."

JM köpte väl "Valium" på ett "apotek" i Thailand 2012.
Citattecken då det vete tusan vad det är för verksam substans JM inhandlat eller av vem. Det är hennes eget uttalande...
Nånstans benämns de väl blå Valium i FUP om jag inte drömt (?).
ABs man sa i rätten att JM köpt droger i Thailand åt JB så han var förbannad (utan att namnge drog).

(Jag menar givetvis inte att det är Valium som är spårbart, utan snarare nåt som ska likna Valium med annan kemisk uppbyggnad dvs ej spårbar syntetdrog.)

Precis, drogen var med säkerhet inte valium.

Sedan ska vi inte glömma att Aki själv med en kompis skulle hämta saker från JMs källarförråd, och Aki sa till kompisen att JMs "droglåda/kartong" fick de inte röra......

Man undrar vad vad hon "sparade" den lådan till?? Någon regnig dag kanske......
Citera
2017-06-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, visst är det bra.

Nu skulle man bra gärna vara den läkare som ska undersöka den överåriga "tonåringen" JM, hur fan ser det ut i skallen på någon som stannat i sin utveckling och aldrig kommit längre än till att vara en "trotsig tonåring", dessutom med en hybris och mytomani som slår allt man hört talas om, de som undersöker henne kommer väl inte tro sina öron och ögon när de beskådar och hör eländet.
Håller med. Eftersom hon själv pratar om att underjaget och överjaget kan analyseras så kanske det helt enkelt är så att hon inte har något jag. Detet, jaget,överjaget. Tre delar enligt teorin men hon har bara två.
Citera
2017-06-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Håller med. Eftersom hon själv pratar om att underjaget och överjaget kan analyseras så kanske det helt enkelt är så att hon inte har något jag. Detet, jaget,överjaget. Tre delar enligt teorin men hon har bara två.

Det är "överjaget" som saknas. Dvs samvetet. Freuds teorier saknar dock vetenskapligt stöd.
Citera
2017-06-28, 14:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det kanske är så (oklarhet, missförstånd om beslutet). Såg en sammanfattning förut och det är så mycket elände JM sysslat med att man nästan glömmer de andra brotten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/arbogakvinnan-befinns-skyldig-for-mord

Jag kan inte undgå att reagera på formuleringen:

"i vart fall några fall av stämpling till mord".

Hur ofta finns den formuleringen i ett beslut som tingsrätt eller annan domstol skriver ner?

Hur ska man tolka "i vart fall några fall"? Minst tre?

Hur man än vänder på JM så har hon skrivit rättshistoria!

Det är, som du skriver, inte lätt att komma ihåg alla brott.
Det är inte lätt att komma ihåg allt som ingick i "förberedelserna" när Aki skulle mördas.
Det är inte lätt att komma ihåg allt som föregick mordet på Göran och mordförsöket på Anki. Jag skulle summera det som föregick som en eskalerande konflikt. Göran och Anki hade tröttnat på att bli utnyttjade och manipulerade och JM slog tillbaka hårt när dom äntligen satte ner foten.
JM tog "karma" i egna händer, som hon brukade, men den här gången gick hon för långt.

Citera
2017-06-28, 14:30
Medlem
Vad tror ni undersökningen kommer säga?
Drag av psykopati? Schitzofreni (lite långsökt kanske)?

Bilderna i media idag ger mig kalla kårar, det är något med hennes ögon... Klart, det kan bero på att jag vet vad hon är för en, men ändå.
Får samma vibbar som när jag ser Jeffrey Dahmer på bild, just ögonen. Finns en tomhet där.
Citera
2017-06-28, 14:35
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad tror ni undersökningen kommer säga?
Narcissistisk personlighetsstörning
Citera
2017-06-28, 14:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Intressant!

Det fetade: Utan att hinna kolla källa nu, så har jag för mig att de gifte sig strax innan mordet o mordförsöket på GM o AM. Spelar eg. ingen roll, JJ har säker varit i Pakistan vid flera tillfällen, alt. lätt kunnat fixa den drogen eller droger ö.h.t. på annat sätt.

Jaa, du kan ha rätt med årtal till "bröllopet". Det var i alla fall när "Million" var nästan nyfödd, Anki och Göran var emot att bebis skulle med, samt oroliga för att JJ skulle stanna kvar med bebisen.....

Det är kort efter Millions födelse som JJ skriver på sin Facebook att han ångrar vissa saker. Jag tror JJ är mycket glad i sin lille son, och blir orolig för hur JJs "gamla liv" skulle kunna hinna ikapp honom, som att tvingas sitta i fängelse.

JM har väl också enligt kontoutdrag betalat tilbaka ett "lån" till den arbetslöse JJ på 70. 000 kr om jag inte missminner mig.....

Vissa skulder verkar JM ha lättare för att betala
Citera
2017-06-28, 14:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Såja, de va de de...

Psykiskt sjuk i bemärkelsen prykostisk, personlighetsklyvning eller annat lider hon inte av. Därmed blir det det livstids straff vi alla, nästan iaf, trott hela tiden. Skönt som fan.

Hennes egna diagnoser adhd stämmer säkert däremot varken stroke eller gränspsykotisk.

Att hon inte känner igen sig i inspelningarna hon får höra tillhör bara kategorin dumhet, plain stupid!!!

Ja, och alldeles oavsett vad det skulle visa sig vara för fel på henne så gör det henne fortsatt farlig för allmänheten -- just på det sättet som också påvisar hennes psykiska kapacitet och enhet: hon är kapabel att med stor beräkning föra folk bakom ljuset och utnyttja dem över lång tid till dess att hon dräper dem. Och samtidigt ta hand om en sexbarnsfamilj med tvillingar och sköta ett jobb, även om man kan ha synpunkter på de två senare. Ja kanske alla tre faktiskt.

Det är faktiskt någonstans lite oroande att tänka att ingen människa eller mycket få skulle ha klarat av de två senare själv utan att till slut gå in i väggen på ett eller annat sätt. Vilket JM väl kan sägas ha gjort. Skulle hon medge det där och då riskerar hon vårdnaden om barnen (och sin ekonomi), men nu vill hon ha det till att det var så och bli kryssad: det är skilsmässofamiljs- och vårdnadstvistsdynamik "gone ballistic". Man kan riktigt känna hur bultarna skjutit ut en efter en. Det här är inte ett försvar förstås utan ett försök att begripliggöra. Det är precis så där man inte ska lösa sina familjeproblem.
Citera
2017-06-28, 14:40
Medlem
sitter och bläddrar i tråden fram och tillbaks. Var det inte upptryckt en massa broshyrer som det stod Johanna Rajabi på? som hittades i någon bil. Herregud vad man skulle vilja vara en hjärncell i hennes hjärna haha
Citera
2017-06-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Narcissistisk personlighetsstörning

Japp, tänkte på narcissistdelen också, kanske t.om histrionisk personlighetsstörning.
Citera
2017-06-28, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag kan inte undgå att reagera på formuleringen:

"i vart fall några fall av stämpling till mord".

Hur ofta finns den formuleringen i ett beslut som tingsrätt eller annan domstol skriver ner?

Hur ska man tolka "i vart fall några fall"? Minst tre?

Hur man än vänder på JM så har hon skrivit rättshistoria!

Det är, som du skriver, inte lätt att komma ihåg alla brott.
Det är inte lätt att komma ihåg allt som ingick i "förberedelserna" när Aki skulle mördas.
Det är inte lätt att komma ihåg allt som föregick mordet på Göran och mordförsöket på Anki. Jag skulle summera det som föregick som en eskalerande konflikt. Göran och Anki hade tröttnat på att bli utnyttjade och manipulerade och JM slog tillbaka hårt när dom äntligen satte ner foten.
JM tog "karma" i egna händer, som hon brukade, men den här gången gick hon för långt.
TR har troligen backat på nån/någras beskrivning, att det kanske känns för diffust för att vederlägga, att det som framkom via rätten kanske inte helt överensstämmer med utsaga förhör (ändrat, gjort tillägg).
Citera
2017-06-28, 14:44
Medlem
eternussermos avatar
Vad händer med livförsäkringen nu när hon frias från mordet på Aki, kommer hon att kunna få ut den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in