Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Jag vet att det är upprepning, men jag kan inte hålla mig...
BESLUT
"Övertygande bevisning har förebragts om dels att Mohammad Rajabi gjort sig skyldig till mord och försök till mord den 3 augusti 2016, dels att Johanna Möller gjort sig skyldig till ett fall av stämpling till grov misshandel, i vart fall några fall av stämpling till mord, i vart fall anstiftan av mord den 7-8 augusti 2015 samt mord och försök till mord den 3 augusti 2016, försök till grovt bedrägeri medelst brukande av falsk urkund, grovt bedrägeri, urkundsförfalsk- ning, givande av muta och hot mot tjänsteman."
PROTOKOLL, 2017-06-27, enskild överläggning i Västerås
Aktbilaga 308 Mål nr, B 3570-16, B 4202-16:
https://minfil.org/edH4Q9b5b9/V_stmanlands_TR_B3570-16_Aktbil_308.pdf
Vilket av fallen av "stämpling till grov misshandel" är det som rätten har beslutat att JM är skyldig till? Det bör väl vara Aki, eftersom misshandeln av de som JM hade sex med inte fanns med nu?
Jag reagerade som
Axis.bold.as.love ovan. Är det inte ovanligt att meddelande om beslut i ett så stort mål, efter en så omfattande rättegång kommer så snabbt? Ska man tolka det, i kombination med formuleringen
"övertygande bevisning har förebragts" att rätten var ovanligt säker på sin sak?
–
Man har ju härmed faktiskt talat om för psykutredarna att hon är kapabel till ganska avancerad planering och organisering och konsekvenstänkande, och dessutom har haft intakta minnesfunktioner o.a. över tid. Det är ju inte riktigt fråga om urtypen för "crime passionelle" här, där någon sticks ner i plötsligt vredesutbrott. Så det ser ju ganska solklart ut för mig.
"Vart fall stämpling" på AP sitter som en smäck, som andra har konstaterat. (Kan det bli skadestånd på det?, borde väl det). Och sen får vi bevisa att de 81,50:- på Ica Supermarket var en barnpool eller de spanska kräftorna att stoppa valiumet i.
Var han diabetiker AP? Oleanderté?