Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
" Phencyclidine use
Phencyclidine is a man-made illegal drug that that causes include numbness, slurred speech, seizures, and more." Det är "Angel Dust", men en typ äldre drog.
Här är en artikel med bilder på en blå mun i alla fall, samt info om att de bl.a. säljs från Pakistan. Den medmisstänkte JJ och JB "gifte" sig väl i just Pakistan strax före drunknings"olyckan"......och de har ju båda tidigare narkotikadomar på sig......
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/lethal-pills-peddled-valium-could-8488290
Ska se om jag kommer vidare, men precis som artikeln säger så kan det vara vad som helst (kemiskt) som är infärgat, så svårt blir det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HowLongIsNow
Frågan är om denna drog fanns med i analysen som gjordes på Aki.
Mycket intressant om det är nån syntetisk drog som inte är spårbar vid obduktion.
Angående den blå färgen så lär den inte bli så intensiv om den är dold i mat eller dyl. Han lär inte ha sugit på den intensivt likt en missbrukare gör eller upprepat intaget som då ökar missfärgning.
Fortsättningsvis så slog det mig följande via mediakommentaren:
" The pills contain so much food dye
to mimic the blue of Valium that they leave users with tell-tale stained lips and mouth."
JM köpte väl "Valium" på ett "apotek" i Thailand 2012.
Citattecken då det vete tusan vad det är för verksam substans JM inhandlat eller av vem. Det är hennes eget uttalande...
Nånstans benämns de väl blå Valium i FUP om jag inte drömt (?).
ABs man sa i rätten att JM köpt droger i Thailand åt JB så han var förbannad (utan att namnge drog).
(Jag menar givetvis inte att det är Valium som är spårbart, utan snarare nåt som ska likna Valium med annan kemisk uppbyggnad dvs ej spårbar syntetdrog.)