2017-06-28, 11:23
Medlem
Gizurs avatar
Möjligen kan hon bli frikänd från anstiftan av mordet på Aki, i likhet med vad GW spekulerar, vid en överklagan. Det spelar dock ingen roll för påföljden för hennes del. För delen gällande föräldrarna är hon ju körd.
Citera
2017-06-28, 11:25
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Han får nog fängelse och hon får bo på Säters fasta paviljong eller något annat trevligt ställe i resten av sitt liv.

Fast nu är Säter rättspsyk och inte fängelse.

Jag tror på fängelse, Hinseberg.
Citera
2017-06-28, 11:26
Medlem
Vintersol21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Staten är enligt mig indirekt skyldig till dessa mord då man inte gjorde någon större kontroll på om hon var lämplig som vårdare av ensamkommande. Så här kan det gå när hysterin kring att ta hit så många som möjligt gjorde det möjligt för vem som helst att tjäna snabba cash.

Kan hålla med dig där! Det var en helt galen tid för nåt år sen när mängder av ensamkommande kom. Det gjordes verkligen inte utredningar av de familjer som tog sig an dessa barn/"barn". I bästa fall gjordes en utredning av familjen flera månader efteråt. Kontrollen av privata boenden för ensamkommande gissar jag var lika bristfällig. Socialtjänsten gick på knäna och var helt oförberedd på detta. I småstaden där jag jobbar (jag jobbar ej med barn), var det en (!) socialsekreterare som ensam hade hand om dessa utredningar. Staten har ett stort ansvar för hur illa det gått i vissa fall. Självklart är J.M och M.R skyldiga i vilket fall men med kontroll hade inte J.M fått vara familjehem eller kunnat öppna sina boenden......
Citera
2017-06-28, 11:27
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Fast nu är Säter rättspsyk och inte fängelse.

Jag tror på fängelse, Hinseberg.

Hon kommer att bli sittande på rättspsyk resten av livet som så många andra psykopater. Mohammed däremot får nog fängelse. Är du med nu då?
Citera
2017-06-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Skyldig enligt domstolen.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/rattens-beslut-om-arbogakvinnan/

Ljuv läsning. Precis som det ska vara.

Det känns så bra i bröstet. JM:s skräckregemente är raserat och utraderat.

Men ack så många lidande hon dragit med sig i fallet. Fruktansvärt jävligt av en avskyvärd och vämjelig människa.
Citera
2017-06-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jafar var vid samma mast som Aki vid den tidpunkt som Aki köpte korv på korvmojjen. Jafar tog ut ett flertal tusenlappar på en bankomat i närheten.

Varför klämma in Aki mellan bilbarnstolarna bak i Johannas bil? Varför inte sitta i framsätet?

Detta är en uppenbar lögn. Antagligen skapad pga av om någon sett Johannas bil med bara henne och barnen i. Då skulle hon kunna säga att Aki var skymd mellan bilbarnstolarna.

Nej. Jag tror inte att det var så det gick till.

Jag tror att Jafari plockade upp Aki och följde med ut till Granliden.

När blev Aki drogad? Antingen i bilen eller senare.

Marie Antoinette här i tråden har givit exempel på en trolig drog.
En drog vilken Jafar med lätthet kunnat införskaffa. Antingen på resa eller här. Att anta att Jafar besitter kunskap om drogen är rimligt.
Drogen testades i soffan och användes sedan i Granliden.
Att den kornblå färgen vattnats ut till blå/turkost i Hjälmarens vatten är möjligt.
Han angavs ha legat i vattnet ett flertal timmar.

Kanske satt David i framsätet på Johannas bil.

Får kolla hans mobil temsning.

Är osäker på om den var avstängd eller på.
Citera
2017-06-28, 11:30
Medlem
Citat:
Hon kommer att bli sittande på rättspsyk resten av livet som så många andra psykopater. Mohammed däremot får nog fängelse. Är du med nu då?

Psykopater sitter inte på rättspsyk, de sitter i fängelse. Tyvärr är de många där.
Citera
2017-06-28, 11:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jaså du sitter och funderar på mig du, har haft annat att göra som att fira midsommar och knulla men nu var det förbi och jag kan ge dig en analys. Vi börjar med åk. Tänka sig att man i en plädering börjar tala om att aki kunnat mördas av än det ena än det andra, Kvävd via påse, förgiftad, drogad, i en barnpool, i en solstol etc utöver det stupfull men inte på egen hand ifyllan. Helt enkelt så jävla bondigt så jag lämnar detta, hikes däremot var bra. Sjukt skickligt att gå på den skabbiga afghanen och påvisa hans lögner om och om igen. Lika bra var att visa polisens jakt på erkännande av densamme. Att likså visa på förändringarna i familjen möller dito. speciellt syrran som vart en stackars kamelont och mamman tillika mormor som sitter som påtvingat stöd åt anonyma dårar desto bättre. Hikes fick fram att detta knappt handlar om mord endast skvaller i den mest "adams family" släkten ever bäst. Ett skvaller mord endast.

Jäkligt skönt! Om hon fälls för mord med påse eller barnpool gör det samma, MORD är konstaterat

Edit; ANSTIFTAN till mord skulle jag skrivit
Senast redigerad av Addhoc 2017-06-28 kl. 11:44.
Citera
2017-06-28, 11:31
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tänkte mest om hon döms till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning eller fängelse.

Citat:
Han får nog fängelse och hon får bo på Säters fasta paviljong eller något annat trevligt ställe i resten av sitt liv.

Citat:
Hon kommer att bli sittande på rättspsyk resten av livet som så många andra psykopater. Mohammed däremot får nog fängelse.

Psykopater hamnar i fängelset. Så är det här i Sverige. En mördare måste ha varit psykotisk och liknande vid mordet för att dömas till rättspsyk.

Skulle gärna vilja veta vilka psykopater som sitter på rättspsyk.
Citera
2017-06-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Skumpan ligget kvar på kylning till HR har sagt sitt... Minns Christer Pettersson tex.

Dom kommer högst troligt att fastställas i HR.
I CP´s fall var det aldeles korrekt att fria, han var så oskyldig man kan vara, det kan man inte säga om JM.
Citera
2017-06-28, 11:34
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Psykopater hamnar i fängelset. Så är det här i Sverige. En mördare måste ha varit psykotisk och liknande vid mordet för att dömas till rättspsyk.

Skulle gärna vilja veta vilka psykopater som sitter på rättspsyk.

Ah, trodde även psykiskt sjuka (såsom psykopater) kunde hamna på rättspsyk.

Som jag ser henne så är hon för farlig för att vistas i frihet så det bästa vore att låsa in henne på någon avdelning för att sen slänga iväg nyckeln.
Citera
2017-06-28, 11:34
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Psykopater sitter inte på rättspsyk, de sitter i fängelse. Tyvärr är de många där.

Nu har du nog liiiiiite fel men jag ämnar inte diskutera detta vidare med dig. Ha en bra och solig dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in