2017-06-28, 10:47
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Båda borde givetvis få livstid, men i det mjuka Sverige får väl afghanen 10 år och slipper utvisning för att han "blivit" homosexuell kristen under fängelsevistelsen.

Skönt i varje fall att det verkar som att JM blir inlåst lååång tid.
Citera
2017-06-28, 10:48
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är du helt säker på det?

Hon verkar ju vara en fullblods-psykopat (och borde spärras in tills det att hon dör).
Psykopat är inte en sjukdom i lagens mening utan en störning. Den ger inte fribiljett till brott. 30% av brottslingar dömda för våldsbrott är psykopater.
Citera
2017-06-28, 10:50
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Det är inte det det handlar om. Det handlar om huruvida man varit i en psykos eller inte. Inte att man är en labil sociopat eller psykopat. Hon får livstid. Sanna mina ord. =)

Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Psykopat är inte en sjukdom i lagens mening utan en störning. Den ger inte fribiljett till brott. 30% av brottslingar dömda för våldsbrott är psykopater.

Tänkte mest om hon döms till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning eller fängelse.
Citera
2017-06-28, 10:52
Avstängd
Citat:
Tänkte mest om hon döms till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning eller fängelse.

Jag skrev ju vad jag trodde. Fängelse. Helt säker på det.
Citera
2017-06-28, 10:52
Avslutad
Staten är enligt mig indirekt skyldig till dessa mord då man inte gjorde någon större kontroll på om hon var lämplig som vårdare av ensamkommande. Så här kan det gå när hysterin kring att ta hit så många som möjligt gjorde det möjligt för vem som helst att tjäna snabba cash.
Citera
2017-06-28, 10:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det fanns det ingen tid till: JM var tvungen att smida medan järnet var varmt och utnyttja sitt fulltankade verktyg (X g hasch, c:a 500 mg rökheroin + injicerat kokain):JM målstyrde MR; hade hon också beordrat honom sno med sig GM:s plånbok riskerade hon att han tappat tempo, kommit ur sin bana och hon bara fått ärva ett gammalt slitet skinnfodral. Hade hela planen gått i lås hade föräldrarna legat kvar i sina sängar, tills hon med sina små finklädda barn och en kartong Napoleonbakelser åkt och hälsat på mormor och morfar, och då hade hon före kaffet haft gott om tid att finputsa brottsplatsen.

Det har sagts att JM skulle resa till Thailand direkt på. I så fall är jag mer benägen att tro att JM tänkt förlita sig på att MR skulle åka på morden själv, men undvika rättvisan genom sin förtidiga OD i annat land. I sånt fall så är JM mer intresserad av att binda MR till brottsplatsen än ngt annat. Man kan tänka sig att JM hade MR:s motiv klart: ilska mot morföräldrarna som splittrar "familjen", fördärvar "rörelsen" och riskerar att göra honom "arvlös" (efter giftermål med JM) etc. Ett "karma"-mord, dvs. en vederällning mot dem som skadar hans älskade och dem som beror av henne. Inför MR kanske JM föresvävat honom att de skulle stanna och gifta sig i exil. Att han köpte detta låter i och för sig så skumt att hans "inspelning" o.a. dubier förefaller fullt rimliga. Han var påtänd, det var bråttom, det var sista chansen, sista kvällen. Bonnie&Clyde.

Jag har schemestrat en vecka och lyckligen glömt möllerskan, så om jag missat ngt som framkommit är jag mer än willig att ändra ståndpunkt.
Citera
2017-06-28, 10:56
Medlem
Skumpan ligget kvar på kylning till HR har sagt sitt... Minns Christer Pettersson tex.
Citera
Medlem
AdFontess avatar
Skyldig till mord och på de flesta punkter, bra, det var det enda rätta. Skönt med ett avslut och en dom (allt med det här fallet och människan har känts långt och sjukt att följa). Alltid tråkigt när en människa kastar bort sitt liv, gör så illa sina allra närmaste och hon hade ett skapligt liv.
Citera
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Jag menar att nej, hon kommer inte att dömas till RPV, för psykopaten är inte sjukdom för RPV
Citera
2017-06-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Jäpp, nu kommer det jobbas för att medhjälpare/utförare också ska sättas dig... han och hon är fortsatt med i undersökningen. Nu kan polisen fokusera lite närmare.

Dom får völ fortsätta med sina înga kommentarer men vi får se hur det blir med den saken.

Jafar var vid samma mast som Aki vid den tidpunkt som Aki köpte korv på korvmojjen. Jafar tog ut ett flertal tusenlappar på en bankomat i närheten.

Varför klämma in Aki mellan bilbarnstolarna bak i Johannas bil? Varför inte sitta i framsätet?

Detta är en uppenbar lögn. Antagligen skapad pga av om någon sett Johannas bil med bara henne och barnen i. Då skulle hon kunna säga att Aki var skymd mellan bilbarnstolarna.

Nej. Jag tror inte att det var så det gick till.

Jag tror att Jafari plockade upp Aki och följde med ut till Granliden.

När blev Aki drogad? Antingen i bilen eller senare.

Marie Antoinette här i tråden har givit exempel på en trolig drog.
En drog vilken Jafar med lätthet kunnat införskaffa. Antingen på resa eller här. Att anta att Jafar besitter kunskap om drogen är rimligt.
Drogen testades i soffan och användes sedan i Granliden.
Att den kornblå färgen vattnats ut till blå/turkost i Hjälmarens vatten är möjligt.
Han angavs ha legat i vattnet ett flertal timmar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Visst är det fascinerande att se en studie i galenskap, hennes hybris och tvångsmässiga ljugande om tammefan allt är helt häpnadsväckande, men när man tittar närmare på vad hon "planerat" ser man att ingenstans finns det en egentlig plan som ska följas, allt är en massa impulsryck som bara dykt upp och verkställts, ingen som helst impulskontroll vilket gör att det inte finns någon riktig plan för att komma vidare.

Det var rena turen för JM att ingen följde den läkares uppmaning som ville utreda A*i,s död som ett mord, inget annat.

JM och hennes gelikar är störda individer som endast lever för sina egna behov och tillfredsställelse, en riktig återvändsgränd i den mänskliga utvecklingen, hur någon likt krönikören i Aftonbladet kan finna någon form av gillande eller till och med beundran för sådana avarter är en ren gåta.

DP,s krönika i Aftonbladet som det har refererats till i tråden är nog det största mediala fiaskot jag läst på länge, man får ju bara en känsla av äckel när man läser eländet.

Kanske hjälper till, vi får se;

Det är nog ganska ovanligt att en kvinna hamnar i denna situationen; åtalad för mord, eller i närheten, är inte vanligt. I detta fall, är det mord, på både make och förälder Hon kan då förmodligen inte räkna med så mycket stöd från allmänheten......
Senast redigerad av Whyback 2017-06-28 kl. 11:10.
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
https://www.ekuriren.se/eskilstuna/42-aringen-skyldig-till-mord/

Samtliga punkter, dock endast anstiftan i Akis fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in