2017-06-28, 10:58
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi kan ju alltid hoppas på det, vore väldigt bittert för A*i,s anhöriga om hon fälls i TR för A*i,s död men frias i HR för densamma, det andra fallet kommer inte att ändras i HR så JM har ett välförtjänt livstidsstraff att se framemot.

Ja tyvärr så kommer nog Akis familj att få leva med ett framtida trauma och i ovisshet om vad som egentligen hände
Citera
2017-06-28, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Jaså du sitter och funderar på mig du, har haft annat att göra som att fira midsommar och knulla men nu var det förbi och jag kan ge dig en analys. Vi börjar med åk. Tänka sig att man i en plädering börjar tala om att aki kunnat mördas av än det ena än det andra, Kvävd via påse, förgiftad, drogad, i en barnpool, i en solstol etc utöver det stupfull men inte på egen hand ifyllan. Helt enkelt så jävla bondigt så jag lämnar detta, hikes däremot var bra. Sjukt skickligt att gå på den skabbiga afghanen och påvisa hans lögner om och om igen. Lika bra var att visa polisens jakt på erkännande av densamme. Att likså visa på förändringarna i familjen möller dito. speciellt syrran som vart en stackars kamelont och mamman tillika mormor som sitter som påtvingat stöd åt anonyma dårar desto bättre. Hikes fick fram att detta knappt handlar om mord endast skvaller i den mest "adams family" släkten ever bäst. Ett skvaller mord endast.
Inte fel med klassiska högtider.
Aki behöver man inte kommentera, jag vet inte när gissningar är åtalbart och hur åkl fått genom häktningar är närmast helt oförklarligt. Man får anta att huvudvittnet MR inte kommer anses trovärdig och då skall misstankarna avskrivas från JB och JJ skyndsamt.

Citat:
Lipa mer. Mormor är ett äckel har det undgått dig? Så falsk och inget annat har hon gjort än att sitta och vråla om pengar. Att hon ens orka dra upp att DB och JB tiggt pengar övergår mig för så var det inte. Det var inget annat än en oskyldig antydan som kärringen övertolkade. Så det så.
Vi har bevittnat en släktfejd värre än Dallas under rättegången, vilken såpopera detta blev, och roll besättningen var inte genomtänkt.
Citera
2017-06-28, 10:59
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Staten är enligt mig indirekt skyldig till dessa mord då man inte gjorde någon större kontroll på om hon var lämplig som vårdare av ensamkommande. Så här kan det gå när hysterin kring att ta hit så många som möjligt gjorde det möjligt för vem som helst att tjäna snabba cash.

Väldigt långsökt resonemang i så fall. Hon lyckades döda den första maken utan afghanen; det skulle hon även gjort i det andra fallet med lite tid.
Citera
2017-06-28, 11:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ja tyvärr så kommer nog Akis familj att få leva med ett framtida trauma och i ovisshet om vad som egentligen hände

Akis familj har levt och skapat samma bild som media förmedlat. Att de själva skvallrar ihop sig istället för att lyssna på fakta blir deras problem. Vänta i åratal på samma besked, "brott kan ej styrkas" kan de slänga i ansiktet på en usel förundersökning och ett åtal som saknar ALL grund, men yttersta ansvaret blir deras egna för att inte skapa sinnesfrid.
Citera
2017-06-28, 11:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHominem
Undrar också varför det inte kommit ut några nya foton på JM från rättegången? Första rättegångsdagen kablades massvis med ocensurerade bilder ut i media men sedan inte en enda? Infördes det fotoförbud inne i rättssalen eller vadå?
Det är inte tillåtet att fota/filma inne i en rättegångssal.
Ibland lyckas fotograferna ändå ta foton, från rummet utanför, genom att rikta kameran genom en öppen dörr in mot rättegångssalen.
Citera
2017-06-28, 11:10
Medlem
Jag fortsätter lol.

Johanna skickar meddelanden om att hon behöver hjälp med nattning lilla *d*m vill inte somna och väcker lilla *a*r* .
Aki går upp till barnen. Han är påverkad av olika anledningar. Aki lägger sig. JM säger att hon ska göra välling till A.
JM går ner. Aki somnar. Barnen somnar. Aki kvävs. Aki bärs ned till gräsklipparen med släp som står utanför. Aki dumpas i vattnet.

Andra scenariot.
Aki prepareras i bilen han har korv och en läsk. Han har säkerhetsbältet på. När drogen verkat ges han alkohol och uppmanas dricka. Skål ta mej fan! Och grattis!
Väl framme välkomnas han med en kudde för ansiktet innan han körs ned till sjön och dumpas.
Citera
2017-06-28, 11:10
Avstängd
Här är rättens utlåtande. https://minfil.org/edH4Q9b5b9/V_stmanlands_TR_B3570-16_Aktbil_308.pdf
Citera
2017-06-28, 11:13
Medlem
Se där! Första halvlek blev storslam för det blå laget. Dricks nog en del bubbel här och där. Själv kan jag inte låta bli att tänka på allt elände som orsakats familjerna och andra runt Johanna.

Hur kunde det få gå så långt som det gick? Det kommer nog att bli föremål för en och annan artikel och kanske någon uppsats.

Rättegången har varit väldigt spännande och dramatisk. HR lär väl bli en trist tillställning med massor av banduppspelningar. Möjligen tänder det till lite om bandinspelningen dykt upp.

Av det som sades i rätten drar jag slutsatsen att obduktionsprotokollen mm borde bli offentliga, ex bilder.

Nu ska jag rehabilitera mig själv från det beroende det här fallet utvecklat hos mig. Jag börjar med en kopp kaffe.
Citera
2017-06-28, 11:14
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Lipa mer. Mormor är ett äckel har det undgått dig? Så falsk och inget annat har hon gjort än att sitta och vråla om pengar. Att hon ens orka dra upp att DB och JB tiggt pengar övergår mig för så var det inte. Det var inget annat än en oskyldig antydan som kärringen övertolkade. Så det så.

Hur vet du det? Berätta mer...
Citera
2017-06-28, 11:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du verkar insatt. Ge gärna fler detaljer om hur oskyldig antydan var.
Citera
2017-06-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Jag fortsätter lol.

Johanna skickar meddelanden om att hon behöver hjälp med nattning lilla *d*m vill inte somna och väcker lilla *a*r* .
Aki går upp till barnen. Han är påverkad av olika anledningar. Aki lägger sig. JM säger att hon ska göra välling till A.
JM går ner. Aki somnar. Barnen somnar. Aki kvävs. Aki bärs ned till gräsklipparen med släp som står utanför. Aki dumpas i vattnet.

Andra scenariot.
Aki prepareras i bilen han har korv och en läsk. Han har säkerhetsbältet på. När drogen verkat ges han alkohol och uppmanas dricka. Skål ta mej fan! Och grattis!
Väl framme välkomnas han med en kudde för ansiktet innan han körs ned till sjön och dumpas.

Vad fanns i Akis sparade prov från mag/tarm? Kanske en tunnbrödrulle med räksallad?
Citera
2017-06-28, 11:18
Medlem
Tagelapas avatar
Han får nog fängelse och hon får bo på Säters fasta paviljong eller något annat trevligt ställe i resten av sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in