Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-27, 18:07
  #25
Medlem
krisus avatar
Jag har + 10års erfarenhet från spelindustrin och du har i princip ingen chans att få bolagen att lyssna på dig. Det är inte bra idéer som branschen saknar.
Vill du ha någon att utveckla ett spel så är det att hosta upp kostnaden för utvecklingen.
De stora bolagen är dessutom uppbokade med sina titlar.

Sorry.
Citera
2017-06-27, 18:10
  #26
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Jag har + 10års erfarenhet från spelindustrin och du har i princip ingen chans att få bolagen att lyssna på dig. Det är inte bra idéer som branschen saknar.
Vill du ha någon att utveckla ett spel så är det att hosta upp kostnaden för utvecklingen.
De stora bolagen är dessutom uppbokade med sina titlar.

Sorry.
Vad skulle det kosta att få en bra demo?
Ska vara mer specifik. Hur mycket skulle det kosta att få en bra intro film på 20 / 30 sekunder som förklarar spelet?
Citera
2017-06-27, 18:12
  #27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Det som stör mig i detta är att jag VET att de hade nappat!
Vill inte ta en paus i detta då kanske någon annan kommer på samma ide!
Har fan svårt att sova om nätterna. Några spel har redan haft liknande idéer.
Jag kan lova dig att någon redan har kommit på samma sak. Jag förstår att du inte vill posta det i tråden men du får gärna slanga iväg ett PM till mig med idéen då jag är väldigt nyfiken. Och har inget som helst intresse av att pitcha det till någon.
Citera
2017-06-27, 18:13
  #28
Medlem
BigFatCones avatar
En idé är ju att kolla på Kickstarter och se om det finns någon där som du kan tänka att pitcha din idé och sen söker ni pengar till ett proof of concept-demo som ni kan försöka sälja till.
Citera
2017-06-27, 18:14
  #29
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag kan lova dig att någon redan har kommit på samma sak. Jag förstår att du inte vill posta det i tråden men du får gärna slanga iväg ett PM till mig med idéen då jag är väldigt nyfiken. Och har inget som helst intresse av att pitcha det till någon.
Du får ett pm när jag gett upp eller någon dag kvar till lansering.
Citera
2017-06-27, 18:19
  #30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Du får ett pm när jag gett upp eller någon dag kvar till lansering.
Då har jag förmodligen tappat intresset.
Citera
2017-06-27, 19:08
  #31
Medlem
BigFatCones avatar
TS var vänlig nog att berätta om sin idé och jag kan ta gift på att ingen stor utvecklare skulle vilja ta den PR-smällen. Inte ens Rockstar.

Det är en idé för indietillverkare och gott så.
Citera
2017-06-27, 19:32
  #32
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
TS var vänlig nog att berätta om sin idé och jag kan ta gift på att ingen stor utvecklare skulle vilja ta den PR-smällen. Inte ens Rockstar.

Det är en idé för indietillverkare och gott så.
Fört i helvette skrev ju till dig att det inte var spelet som jag syftade på!
Gav dig ett annat spel som jag visste inte skulle bli sålt överhuvudtaget.
nä spelet jag syftar på vet jag kommer bli stort, funderar på vad det skulle kosta att få ett demo på spelet.
Citera
2017-06-27, 19:45
  #33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Fört i helvette skrev ju till dig att det inte var spelet som jag syftade på!
Gav dig ett annat spel som jag visste inte skulle bli sålt överhuvudtaget.
nä spelet jag syftar på vet jag kommer bli stort, funderar på vad det skulle kosta att få ett demo på spelet.
Men för i helvete. Det var ju inte det jag bad dig PM:a om.

Din pitch bör för övrigt vara på max en mening.
Citera
2017-06-28, 07:59
  #34
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Vad skulle det kosta att få en bra demo?
Ska vara mer specifik. Hur mycket skulle det kosta att få en bra intro film på 20 / 30 sekunder som förklarar spelet?

Beror på bolaget. De stora bolagen får du så klart inte att göra det.
Bästa är isf att kontakta mindre bolag som också gör "kundjobb".
Jag är osäker på vad de tar i timmen men du får iaf räkna minst 1000sek/timmen.
Senaste spelet jag var involverad i gick på motsvarande 1milj sek räknad i mantimmar.


Snoka runt lite på http://nordicgame.com/directory/ngd_...e-development/
Där finns iaf lite info och kontaktuppgifter till nordiska bolag.
Citera
2017-06-28, 08:08
  #35
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Det som stör mig i detta är att jag VET att de hade nappat!
Vill inte ta en paus i detta då kanske någon annan kommer på samma ide!
Har fan svårt att sova om nätterna. Några spel har redan haft liknande idéer.

Och det är här du visar hela din brist på erfarenhet från spelbranschen.
Jag vill inte låta taskig eller elak.

Du kommer inte att få några av de stora bolagen att nappa, du kommer inte ens få träffa någon där.
Vill du ha ditt spel utvecklat så gäller det att du hyr in ett spelbolag och tar hela den ekonomiska risken. Dvs du betalar dem som utvecklare du köper timmar av dem.

Det svåra /dyra är inte alltid att utveckla spelet... Det svåra är att marknadsföra och få det sålt.
Vad kommer du ha för marknadsföringsbudget?

Du har noll erfarenhet från spelbranschen så även om du lyckades få till en demo och sen skall pitcha till investerare så hade de nobbat dig pga din brist på erfarenhet.
Kanske kanske om du har ett kick ass team med stor erfarenhet bakom sig, men då kan du lugnt räkna med att du blir kört ut på ett sidospår och kommer sitta i en hörna och rulla tummarna.
Citera
2017-06-28, 13:09
  #36
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Jag har de två bästa, mest kreativa, nytänkande spelidéer någonsin!
De jag vill komma i kontakt med är skaparna av just cause och watch dogs.
Mvh
Ta fram en fungerande alfa och fråga om du får presentera den för dem.
Med det menar jag en fungerande prototyp där all spelmekanik och alla algoritmer funkar och är feltestade men grafik och ljud inte är integrerat.

Skulle tippa att majoriteten av alla spelbolag har "sin" spelmotor som de ändå vill använda för att hålla nere kostnaderna för personal och licenser så de inte behöver lära nytt, och integrera spelmekaniken borde vara en smal sak för dem då.

Jag tror det skulle vara din största chans att få det att funka.
Sedan befinner du dig på ett betydligt stabilare juridiskt underlag om du har det om de skulle få för sig att rippa din idé och hävda att de har sedan länge haft de funderingarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback