Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Men allvarligt, JM har fulla restriktioner, hon har försökt smuggla ut brev tidigare och mamman/systern lever under hotbild.
Inte borde några brev med hårda ord från JM kunna nå dem?? Det borde vara fullkomligt omöjligt att ett sådant brev ens kom utanför avdelningen på häktet där JM sitter!
Hur vet Wenna om dessa brev?? Och varför stoppar inte Hikes alla brevutkast?
Låter helt otroligt om breven lämnat avdelningen. Hur då, vem har tagit dessa med i så fall?
Men det framgår väl inte helt om mamman och systern fått breven eller om breven beslagtagits, eller?
Om breven nått mamman och systern så har väl de själva kontaktat polisen/åklagarna.
Förhoppningsvis kommer väl den dag när JM själv får motta både hatbrev och arga lappar.
Citat:
Åklagare Wenna har ett tillägg:
- Det framkom till vår kännedom att 42-åringen skrivit otrevliga brev till mamman och systern. Det är hårda ord, det är påståendet att de har ljugit. Jag lyfte fram det här för att det är fortsatt viktigt med restriktioner. Och jag kan säga till dig (riktar sig till 42-åringen direkt):
De vill inte ha några brev från dig.
SVT Ann-Sofie Sannemalm
Det vill nog ingen...
För övrigt tycker jag att Lars Jährestens tillägg var en otroligt bra sammanfattning av försvarets slutplädering.
Så enkelt, ärligt, avslöjande och genialt:
- "Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack".
TACK!