2017-06-27, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Så då ingår observationer i rättssalen/häktet i själva undersökningen!? "Sinnesstämning"/"gråta mkt"...!?

I såna fall slipper hon ju finkan, om det ska med i beräkningen. I klass med Charlie Manson i just den aspekten. "Åklagaren är så jävla elak", "Jag vill läsa nu", "Alla är emot mig".

Hon kommer inte att slippa finkan för att hon spelar apa. Det ser dem igenom. Mer tiden före brottet, under brottet.
Hon är rubbad, men inte tillräckligt rubbad
Citera
2017-06-27, 17:34
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ungefär som Akis arbetsgivare som skickade slutlönen till JM i stället för till dödsboet och som inte heller gick på begravningen efter att JM "berättat" vilken "skurk" han var.

Jag är förvånad över att inte den felaktiga utbetalningen av slutlönen är med i bedrägeriåtalet (eller har jag missat där?). För övrigt borde arbetsgivaren åtalas för olovligt förfogande. Sveriges arbetsgivare behöver lära sig läxan att lön aldrig får betalas ut till någon annan än löntagaren själv, dennes dödsbo eller kronofogden.
Citera
2017-06-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag är förvånad över att inte den felaktiga utbetalningen av slutlönen är med i bedrägeriåtalet (eller har jag missat där?). För övrigt borde arbetsgivaren åtalas för olovligt förfogande. Sveriges arbetsgivare behöver lära sig läxan att lön aldrig får betalas ut till någon annan än löntagaren själv, dennes dödsbo eller kronofogden.

Hela bouppteckningen kommer ju att göras om (och rätt), så då kan Akis fd, som företräder de 2 äldsta barnen, se till att den lönen tas upp där.
Citera
2017-06-27, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tja, närmast turkos beläggning på tänderna är väl tandkräm.
Kan han ha dödats när han rätt berusad stod lutad över vattnet för att borsta tänderna??

Men varför kravlar han sig inte upp i det meterdjupa vattnet då?

Nej det är jättesvårt att få ihop Akis död med hur mordet ska ha gått till. Inga skador, blåmärken, repimpressioner, huvudskador, strypmärken eller kemikalier. Hur i helsike har JM&Co gått till väga?

Antibiotika (tetracyklin) kan missfärga tänderna till att bli blåaktiga
Citera
2017-06-27, 17:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hela bouppteckningen kommer ju att göras om (och rätt), så då kan Akis fd, som företräder de 2 äldsta barnen, se till att den lönen tas upp där.
Man gör en tilläggsbouppteckning sedan är saken biff.
Citera
2017-06-27, 17:50
Medlem
Då har man hunnit läsa ikapp sig av dagens händelser och stackars Hikes man kan inte annat än känna medlidande för henne men hon har jobbat bra för sin klient. Hade förväntat mig mera faktiskt av slutpläderingen men hon snarare bidrog kanske till en fällande dom idag av JM mer än friade sin klient. Spännande som attan har det varit iaf och god underhållning. MR borde troligtvis dömmas till minst 16 års mord och kommer lindrigt undan pga en ålder som sinte stämmer JM får troligtvis livstidsdom på RP för jag tror att det kommer mera i den här rättegången Än är det inte slut.
Citera
2017-06-27, 17:54
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Tack! Helt sanslöst att ljuga så
Varför? Vad kan JM ha att vinna på det, annat än att bli ifrågasatt eller idiotförklarad när sanningen kommer fram?
Det är ju en jättehändelse, står i alla lokala tidningar om någon drunknat där och då, grannar som skvallrar om utryckningsfordon och till slut en begravning där anhöriga kan samspråka. Var JMs föräldrar med på sin svärsons begravning?

För att hon är en notorisk lögnare? Vem vet, hon kanske får en diagnos på det också efter den stora sinnesundersökningen.
Citera
2017-06-27, 18:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
JM har redan räknat ut allt. Först spelar hon ut hela registret, låtsas inte veta var hon är, prata om röster som befaller henne och fäktas med hallucinationer. Hon har redan skrattat högt för sig själv över hur enkelt hon fixar till en kryssning. Sedan (ett par månader tycker hon nog räcker) så visar sig alla dessa psykosliknande symptom vara "övergående" - JM förklarar strängt för alla läkare hur det ligger till, och de vågar naturligtvis inte säga emot en sådan lärd auktoritet som J. Så släpps hon ut från hispan, och inom ett par dagar är hon "big mama" igen med nya friska tag, och med främst An*i i skottgluggen (men det finns nog fler som behöver gömma sig).

Det inte ens finns på kartan att man kan fejka en RPU. För det första så utgår man inte främst från vad som "uppvisas" under undersökningen, utan hur man uppfört sig tiden kring då brotten man fällts för begicks. Och där pekar ju absolut nada på psykos. Sedan kan hon tugga fradga och ligga och yla i fosterställning under undersökningen så mycket hon orkar. Det spelar ingen som helst roll.

JM har väl aldrig påstått att hon haft psykos eller varit gränspsykotisk före eller under tiden som morden begåtts.
Däremot har hon haft den förklaringsmodellen för tiden EFTER mordet/mordförsöket, vilket skulle förklara hennes agerande när hon varit misstänkt.
Fast hon kommer så klart ingenstans med det.
Citera
2017-06-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det där är ju riktigt otäckt om det verkligen är som Wenna säger, vem fan hjälper JM med att skicka brev?

Kan ju aldrig tänka mig att Hikes skulle nedlåta sig till något sådant, så hur får JM iväg sina otrevliga brev?

Kan det inte vara så att skyddet av UF/AM dragits åt för brev JM skrivit har innehållit hot, och att de på så sätt fått reda på breven
Citera
2017-06-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Tja, vad kommer hända i RUP!? Görs väl ganska snart med båda. Är man "inte vid sina sinnens fulla bruk" om man är beräknande/strategisk/"elak"/dum i huvudet!? Jag kan inte såna där undersökningar, ska bli ett intressant utfall i vilket fall. Fyll gärna på, ni som kan bättre.

Tingsrätten meddelar beslut om det behövs en fullständig rättspsykiatrisk undersökning på de bägge eller bara den ena av de bägge åtalade. Bägge ska stanna i häktet i alla fall. För det fall bägge ska genomgå rättspsykiatrisk undersökning, så är syftet att fastställa om någon av dem eller bägge lider av en så djupgående och svår psykisk störning att den är jämställd med "svår psykisk sjukdom" om det inte rör sig om en svår psykisk sjukdom. Bara för att domstolen ska veta om det föreligger fängelseförbud för den/de åtalade. När det gäller "psykopater", som är höggradigt manipulativa, beräknande m.m. så är psykiatrins inställning numera att psykiatrisk (sluten) vård är kontraindicerad både för den enskilda och för medpatienterna. Dels för att den enskilda utvecklas i sin psykopati (blir skickligare i konsten att manipulera) och dels för att medpatienterna är försvarslösa mot de här personernas manipulationer och agerande i vården på avdelningarna. Fängelseförbud föreligger i normalfallet av "psykopati" inte. Numera är det en vanlig diagnos på kriminalvårdsanstalterna.

Det är bara en gissning från min sida, då jag varit förskonad från att möta den här damen. Men av det jag sett och hört så är hon grymt narcissistisk. En fullfjädrad navelskådare som bedömer sitt eget navelludd som mer intressant än något annat i verkligheten existerande. Hon är impulsiv och gör lite vad som faller henne in. "Rättar" allt till sin egen vinning och drar sig inte för att frisera sanningen för att hennes egen önskan ska gå i uppfyllelse. Hon bryr sig inte om asylsökanden eller flyktingbarn om hon inte har egen vinning.

Den unge f.d. partnern var hennes "flyktingbarn" och han har varit mitt i en nervös asylprocess och blir placerad hos den här kvinnan. Så bra som när han fick flytta hem till henne och bli "partner" och få löfte om äktenskap och säkert PUT, har inte haft en chans att förstå att han manipulerats och utnyttjats. Men psykiskt svårt sjuk är han förstås inte. Han har verkligen hamnat "ur askan i elden" med denna socionomutbildade rika västerländska kvinnan. Tiden i häktet har säkert gett honom det lugn och ro, som krävts för att frigöra sig från hennes spindelnät. Jag har svårt att se att han inte ska kunna dömas till fängelse för mordet och mordförsöket, som mentalt frisk. Möjligen att han var "jämställd med svårt psykiatriskt sjuk" när han begick gärningarna. Då kan han kanske dömas till fortsatt RPV med SUP och sedan utvisas när han är helt frisk och sund.
Citera
2017-06-27, 18:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nuzz
Kan det inte vara så att skyddet av UF/AM dragits åt för brev JM skrivit har innehållit hot, och att de på så sätt fått reda på breven

Ingen aning men olustigt är det ju i och med att Wenna tog det offentligt i samband med rättegångens avslut, det tyder på att åklagare och polis ser allvarligt på saken.

Som någon skrev, det borde fan klassas som övergrepp i rättssak och lagföras.
Citera
2017-06-27, 18:20
Medlem
Citat:
Såvitt jag minns är/var det vanliga råttgiftet Warfarin blåfärgat. Ges också som medicin för att tunna ut blodet vid proppbildningssjukdom - Waran. Även dessa tabletter är hos vissa tillverkare blå.
Problemet kontra Akis död är dock att man inte dör direkt som andra gifter utan att man blöder ihjäl av inre blödningar efter några dagar. Kan påskyndas av att man skär sig i ex handlederna efter ett par dagar med stort intag av tabletterna. Råttor som förlorar blod på inre blödningar blir törstiga och söker sig till vatten innan de dör.

Där kommer vatten in i bilden men Aki har nog inte drabbats av samma symptom som råttorna och inre blödningar i hans kropp skulle upptäckts.

Det är kanske så enkelt att han åt lite blåbär. Eller drack ett ungt rödvin:
http://dayviews.com/irene/463992842/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in