2017-06-27, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hikes ville även att man skulle gått vidare med 42-åringens son på grund av fingeravtryck i bilen.
Han har ju ett alibi så varför gå vidare då? 42-åringen har INGET alibi.
Fult av Hikes att påskina sonen som gärningsman, fy fan. Hon har umgåtts med JM för mycket. Att försvara JM må vara en sak, men att insinuera att hennes barn kan vara skyldig- jag kräktes just lite i munnen faktiskt.
Reagerade också på detta. Totalt meninglöst påpekande då han hade alibi. Ska hon svamla på så här i en timme så kommer ingen att lyssna på vad hon vill ha sagt.
Citera
2017-06-27, 11:45
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
- Att hon sagt att ex-pojkvännen kan ha begått brottet för att hon utsatts för sexuella övergrepp kan vara en förklaring.
Det är ytterst osmakligt av advokaten att uttala sig så här, får hon verkligen det? Är ett av JM:s alla påståenden, att "hon utsatts för sexuella övergrepp". Här säger AH "för att hon utsatts för sexuella övergrepp".
Låter inte som något hon borde ha rätt att slänga ur sig, men kanske jag har fel?

För övrigt är AH:s plädering mycket sämre än vad man kunde förvänta sig av henne.
Den är riktigt fånig, b-klass på den.
Men, har man JM som klient så skulle inte tidernas bästa slutplädering ens hjälpa.
Det är bara för mycket av allting.
Den beräknande, iskalla, med ondskan, girigheten, empatilösheten, förmågan att utnyttja nära och "kära".

Knappast ett stackars offer, även om hon alltjämt burit sin svarta offerkofta under rättegången.
Både HA och JM visar dåliga skådespelartalanger när JM ska framställas som offer.
Usch, pinsamt.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-06-27 kl. 11:47.
Citera
2017-06-27, 11:45
Medlem
MeMajks avatar
Tyckte faktiskt lite synd om Hikes
Hon försökte så gott det gick att förminska honans lögner. Det gick ju inget vidare
Citera
2017-06-27, 11:48
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"- Åklagarna skriver också bort lättvindigt hennes son trots att hans fingeravtryck fanns på Touranen. Han hade använt den på vintern. Hade förundersökningen bedrivits objektivt hade man väl gått vidare med det.
SVT · Ann-Sofie Sannemalm"

Galet försök! Det är ju bevisat att hennes son inte var vid Granliden det aktuella datumet. Har AH fått i uppgift att fortsätta misstänkliggöra DB?

Måste ändå säga att AH är så duktig hon kan vara i det svåra uppdraget. Inte en chans att Johanna frikänns.

Johanna skulle med all säkerhet fortsatt kunna sätta dit någon av sina avkommor bara för att slippa sitta inne själv
Citera
2017-06-27, 11:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är ytterst osmakligt av advokaten att uttala sig så här, får hon verkligen det? Är ett av JM:s alla påståenden, att "hon utsatts för sexuella övergrepp". Här säger AH "för att hon utsatts för sexuella övergrepp".
Låter inte som något hon borde ha rätt att slänga ur sig, men kanske jag har fel?

För övrigt är AH:s plädering mycket sämre än vad man kunde förvänta sig av henne.
Den är riktigt fånig, b-klass på den.
Men, har man JM som klient så skulle inte tidernas bästa slutplädering ens hjälpa.
Det är bara för mycket av allting.
Den beräknande, iskalla, med ondskan, girigheten, empatilösheten, förmågan att utnyttja nära och "kära".

Knappast ett stackars offer, även om hon alltjämt burit sin svarta offerkofta under rättegången.
Både HA och JM visar dåliga skådespelartalanger när JM ska framställas som offer.
Usch, pinsamt.

Riktigt bedrövligt men vad skulle vi kunnat förvänta oss, med en sådan klient som JM måste tyvärr Hikes ta till riktiga skamgrepp men inget som Hikes anför kommer att fria JM.
Citera
2017-06-27, 11:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
"- Åklagarna skriver också bort lättvindigt hennes son trots att hans fingeravtryck fanns på Touranen. Han hade använt den på vintern. Hade förundersökningen bedrivits objektivt hade man väl gått vidare med det.
SVT · Ann-Sofie Sannemalm"

Galet försök! Det är ju bevisat att hennes son inte var vid Granliden det aktuella datumet. Har AH fått i uppgift att fortsätta misstänkliggöra DB?

Måste ändå säga att AH är så duktig hon kan vara i det svåra uppdraget. Inte en chans att Johanna frikänns.
Hikes har förvisso inget underlag att arbeta med - men jag rent av skäms när jag läser.

Att insinuera om sonen - givetvis via JM - är under all kritik och på samma sätt som när hon undrade om äldsta dottern hallucinerade i rätten.

DB chattar från ip på hemadressen 22.07 med en tjej.

Svarta fåret i familjen när kollegorna undrar om det är JM som kladdat "choklad"?
Eh?
Arbetar man med en notorisk slarvmaja är inte spekulationerna långt undan vem som lortat ner en firmabil. Erinrar mig JMs lägenhet som såg ut som om tromb dragit fram i sovrummet...
Citera
2017-06-27, 11:52
Medlem
Hikes glömde med "flit" att inte berätta om bouppteckningen efter Aki.
Då det har framkommit att JM har förfalskat namnunderskrifter på de som ska bevittna bouppteckningen.
JM har gjort en urkundsförfalskning på Aki:s bouppteckning och troligen på hans dödsbo.
Citera
2017-06-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tyckte faktiskt lite synd om Hikes
Hon försökte så gott det gick att förminska honans lögner. Det gick ju inget vidare

JM är Eskilstunas svarta änka i sin svarta kofta under tingsrättsförhandlingen.
Citera
2017-06-27, 11:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Som sagt, AH har en extremt otacksam sits. Tycker hon jobbade på bra trots det. Svamligt visst, men ska man försöka måla upp en bild av en oskyldig JM har man nog inget annat val än att jobba fragmentariskt. Hela kedjan sammantagen känns halvsvår att förklara bort.

Att hon fortsätter att försöka peka ut sonen är givetvis på JM:s (hyfsat desperata) anmodan. JM som bekant lever efter devisen 'hamnar mina barn i knipa - skyll på mig'. Hon glömde dock att berätta fortsättningen - '...för när jag sitter i skiten kan ni ge er fan på att jag kommer att skylla på er'.
Citera
2017-06-27, 11:53
Medlem
Att ha Johanna som klient kan inte var en enkel uppgift, därför ska Amanda ha otroligt mycket credd. Hon varetar absolut sin klients intressen och framstår som en väldigt skicklig advokat. Att det blir lite svamligt kan jag förstå, med 13-14 olika alibin och lika många förklaringar till varför hon är oskyldig kan det inte varit helt lätt för Amanda.
Citera
2017-06-27, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Hikes glömde med "flit" att inte berätta om bouppteckningen efter Aki.
Då det har framkommit att JM har förfalskat namnunderskrifter på de som ska bevittna bouppteckningen.
JM har gjort en urkundsförfalskning på Aki:s bouppteckning och troligen på hans dödsbo.

Nej, vi har inte kommit till mordet på hennes tidigare make än. Det har bara varit mordet och mordförsöket i 2016 som Hikes hittills har pratat om.
Citera
2017-06-27, 11:58
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Riktigt bedrövligt men vad skulle vi kunnat förvänta oss, med en sådan klient som JM måste tyvärr Hikes ta till riktiga skamgrepp men inget som Hikes anför kommer att fria JM.
Inte ett dugg förvånad. Hon måste ta till allt som går nu då hon inte har någon spik att koka soppan på.
Det här var vad jag hade förväntat mig .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in