2017-06-27, 14:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
JM har också uppgett att Aki dog i en trafikolycka och av en överdos.

Drunkning också.

Hon kanske har uppgett fler orsaker till hur Aki dog, men det är minst fem olika orsaker som hon uppgett.

Trafikolycka:
Protokollbilaga_2017-02-06__Vittnesfo_rho_r_B__del_1__2_.pdf, sid 306 enligt paginering.

Överdos bl.a.:
Huvudprotokoll__del_2__8_.pdf, sid 124 enligt paginering.

Tack! Helt sanslöst att ljuga så
Varför? Vad kan JM ha att vinna på det, annat än att bli ifrågasatt eller idiotförklarad när sanningen kommer fram?
Det är ju en jättehändelse, står i alla lokala tidningar om någon drunknat där och då, grannar som skvallrar om utryckningsfordon och till slut en begravning där anhöriga kan samspråka. Var JMs föräldrar med på sin svärsons begravning?
Citera
2017-06-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Håll i hatten gott folk om Hikes kommer göra en Rönnbäck nu och fäkta åt alla håll under sin plädering som kommer nu :-)

Du fick rätt.
Citera
2017-06-27, 14:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hikes har förvisso inget underlag att arbeta med - men jag rent av skäms när jag läser.

Att insinuera om sonen - givetvis via JM - är under all kritik och på samma sätt som när hon undrade om äldsta dottern hallucinerade i rätten.

DB chattar från ip på hemadressen 22.07 med en tjej.

Svarta fåret i familjen när kollegorna undrar om det är JM som kladdat "choklad"?
Eh?
Arbetar man med en notorisk slarvmaja är inte spekulationerna långt undan vem som lortat ner en firmabil. Erinrar mig JMs lägenhet som såg ut som om tromb dragit fram i sovrummet...

Jaa, och just därför känns det mycket, mycket märkligt att stugorna och tomten på Granliden var så prydliga och välstädade när Aki "drunknade".....efter efterlängtat umgänge med 2 två-åringar, alkoholfestande och ett par turer i sänghalmen......

Föräldrarna till JM hade ju förbjudit henne att ens vara på Granliden för att hon totalt struntade i all städa, samt att de har betalat ett flertal fakturor åt JM på just städning.

Men just denna dag, när Aki "drunknar", så är JM den mest ordningssamma i hela världen, det är sådan ordning på torpen att polisen som går in i stugan får känslan av att ingen varit där under natten.......
Citera
2017-06-27, 15:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack! Helt sanslöst att ljuga så
Varför? Vad kan JM ha att vinna på det, annat än att bli ifrågasatt eller idiotförklarad när sanningen kommer fram?
Det är ju en jättehändelse, står i alla lokala tidningar om någon drunknat där och då, grannar som skvallrar om utryckningsfordon och till slut en begravning där anhöriga kan samspråka. Var JMs föräldrar med på sin svärsons begravning?

Jag citerar, men avstår att ange källa:
"hon ljuger ju rätt mycket"
"Hon kan ju lura en att det är typ måndag när det är fredag liksom..."

Varför?

Kanske kan man få lite vägledning här:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mytomani

Jag tror inte att föräldrarna var med. JM hade ju förtalat honom så grovt inför föräldrarna så dom ville nog inte ha med honom att göra. Ungefär som Akis arbetsgivare som skickade slutlönen till JM i stället för till dödsboet och som inte heller gick på begravningen efter att JM "berättat" vilken "skurk" han var.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-27 kl. 15:11.
Citera
2017-06-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Har haft samma känningar som dig. Jag reagerade på hur Mohammad uttryckte sig i rätten om anskaffning och överlämning av föremålen. Jag tror att de finns. Jag tror att de införskaffades och inte av en slump. De skulle användas för att få Johanna foglig. Det lyckas också. När Mohammad pratar med henne när han befinner sig i Norge och hon i Thailand så säger han att han överväger att gå till polisen. Vips så är Johanna i Norge. Hon har sedan förvarat honom i rätten hela tiden fram till ljudinspelningens kännedom.

Frågan är varför ta upp den nu när den iallafall inte skulle hinna fram. Är det rent tekniskt lättare att materialet redan finns nämnt skulle en överklagan göras.

Han har ju nu avslöjat sin trumf på hand. Var det för att visa henne vad som väntar om hon överklagar?

Jag tror att åklagaren valde att ta upp detta för att det skulle vara en del av målet när ärendet kommer upp i HR. Då kanske inspelningen kommit fram.
Citera
2017-06-27, 15:10
Medlem
Citat:
Från SVTs live-rapportering:
"Tingsrätten har kommit fram till att de båda åtalade ska genomgå en stor rättspsykiatrisk undersökning. I avvaktan på det ska de båda vara kvar i häktet. Ex-pojkvännen ska inte längre ha några restriktioner, men det ska 42-åringen ha."

Då är det ingen som släpps nu.
Restriktioner kvarstår för JM. Då kan hon inte verkställa några av sina hot, ännu på ett tag...

Rättat av SVT:
"Om de båda åtalade ska genomgå en stor rättspsykiatrisk undersökning bestäms i morgon - inte i dag."
"De åtalade ska vara kvar i häktet, 42-åringen med fortsatta restriktioner."

Det får vi ta som ett tecken på att rätten inte anser att någon av dem ska frias.
Citera
2017-06-27, 15:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
En sak som jag tycker är märkligt är att polisen inte hittat kniven, MJ borde väl veta var han gjort av den och leda polisen dit. Har det framkommit något i FU om detta ?

Polisen tror ju att JM har något slags kriminellt "nätverk" (enligt skyddet av AM och UF).

Någon i detta "nätverk" kan ju ha fått uppdraget av JM att flytta mordvapnen/t väldigt fort efter dådet för någon summa......bara en fundering.
Citera
2017-06-27, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Du fick rätt.

Ja, så blev det.
Citera
2017-06-27, 15:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det får vi ta som ett tecken på att rätten inte anser att någon av dem ska frias.

En mycket bra indikation på hur rätten ser på saken, vi får se om JM fälls även för A*i,s död, mer tveksamt men vem vet, hennes trovärdighet är ju inte den bästa så hon kan nog fan torska även på det.
Citera
2017-06-27, 15:21
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Körtid Granliden – Grankvistgatan 6 Eskilstuna enligt polisens mätning
42 minuter kvällstid, utan trafik.
52 minuter dagtid, med en hel del trafik.

Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_.pdf, sid 20 enligt paginering.

Jag tror JM insett att hon satt AG i en udda sits. Hon skulle inte vara borta så länge. Hon lämnade mobilen hemma så att han inte kunde nå henne, varken med SMS eller med samtal. Det var säkert full fart hem, "dumpa" MR vid kontoret och sedan direkt hem till AG och tvillingarna. Uppskattad ankomst hem, enligt AG, ca 23:15.

Avresa från Granliden, senast ca 22:33 (23:15 minus 0:42).

Och när ringer Anki Räddningstjänsten?
Citera
2017-06-27, 15:23
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men allvarligt, JM har fulla restriktioner, hon har försökt smuggla ut brev tidigare och mamman/systern lever under hotbild.
Inte borde några brev med hårda ord från JM kunna nå dem?? Det borde vara fullkomligt omöjligt att ett sådant brev ens kom utanför avdelningen på häktet där JM sitter!
Hur vet Wenna om dessa brev?? Och varför stoppar inte Hikes alla brevutkast?
Låter helt otroligt om breven lämnat avdelningen. Hur då, vem har tagit dessa med i så fall?
Men det framgår väl inte helt om mamman och systern fått breven eller om breven beslagtagits, eller?
Om breven nått mamman och systern så har väl de själva kontaktat polisen/åklagarna.
Förhoppningsvis kommer väl den dag när JM själv får motta både hatbrev och arga lappar.
Citat:
Åklagare Wenna har ett tillägg:
- Det framkom till vår kännedom att 42-åringen skrivit otrevliga brev till mamman och systern. Det är hårda ord, det är påståendet att de har ljugit. Jag lyfte fram det här för att det är fortsatt viktigt med restriktioner. Och jag kan säga till dig (riktar sig till 42-åringen direkt):
De vill inte ha några brev från dig.
SVT Ann-Sofie Sannemalm
Det vill nog ingen...

För övrigt tycker jag att Lars Jährestens tillägg var en otroligt bra sammanfattning av försvarets slutplädering.
Så enkelt, ärligt, avslöjande och genialt:
- "Jag har suttit och lyssnat på det här nu. I princip ljuger alla - poliserna, vittnena, alla är påverkade av andra eller av media. Rättsläkaren är påverkad av andra forskare, alla hittar på, alla ljuger. Men det som 42-åringen sagt eller agerat under ett års tid - det ska vi inte bry oss om så mycket - för hon är gränspsykotiskt. Jag anser att åklagarnas tidslinje håller. Tack".

TACK!
Citera
2017-06-27, 15:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Och när ringer Anki Räddningstjänsten?

Samtal 112 2016-08-03 23.09.57

Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf, sid 29 enligt paginering.

23:10 kan man väl säga...

Hon vet att hon varit medvetslös, men inte hur länge.

-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in