Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Du ser det varje kväll men kan inte för att rädda ditt liv presentera ens fotobevis för detta? Haha ni globetards blir bara sämre och sämre, det är bättre nu att ni bara erkänner att ni hatar genuin vetenskap och att ni bara vill konsensus runka i grupp.
Det där ett typiskt inlägg från dig. Varför "fotobevisa" något som var och en,
även du, kan se om du lyfter ögonen från dataskärmen? Vid lämpligt väder är det väldigt lätt att titta på en solnedgång och se moln som klart och tydligt är
solbelysta på undersidan.
Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Det är bevisat ja, kolla videorna som postats och jag väntar fortfarande på ditt bevis som ens försöker motbevisa detta som ju är ett vetenskapligt faktum numera. Du kan som sagt testa detta på ett köksbord med ett mynt, vi behöver inte diskutera bottom firsts effektens vara eller icke eftersom vi alla kan göra experimenten så varför vägrar du acceptera riktig vetenskap?
"Bottom first-effekten" är inte något vetenskapligt faktum,
här ljuger du!
Att bevisa den med ett mynt på ett köksbord - driver du med oss? Påstå inte att detta är "riktig vetenskap", det är inte ens pseudovetenskap, det är
ren och skär idioti.
Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Är ju precis det vi gjort, har du missat alla "flat earth + 60 miles distance" videor? Bara att läsa på, du behöver inte fumla i total okunskap hela livet om du inte vill.
Jag har sett ett otal idiotiska videor som påstås visa diverse platser från nån annan plats långt bort. Jag tror inte på dem ett dugg. Alldeles för lätta att fejka ihop.
Dessutom: En video måste visa när och var den togs, vilka väderförhållanden som råder, samt visa att det finns personer som verkligen kan intyga att filmningen har gått rätt till. Utan detta kan du lägga in hur många "+ 60, +110, +vad-siffra-som-helst miles distance" videor du vill, det blir aldrig trovärdigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Nu projicerade du enbart över det faktum att du inte har några bevis alls för det du påstår. Jag har presenterat Dr Grupps forskning på en sol som blev mindre flera gånger så antingen postar du en video som kan vara motbevis eller så är du tyst, att du har noll bevis vet vi redan.
Struntprat, solen har hela tiden samma storlek på himlen. Det är ett vetenskapligt faktum, iakttaget av varenda människa sedan tusentals år. Utom av några idioter som vägrar se verkligheten och istället bara glor på dataskärmen.
---------
Jag har ställt ett antal frågor som ingen FE-kramare har svarat på. Antagligen därför att de inte kan. Nu ställer jag
en enda fråga till dig, varsågod och svara - om du kan:
Vi vet, utan något tvivel att avståndet från nordpolen till ekvatorn är 1000 (svenska) mil.
Vi vet, också utan något tvivel, att en färd utmed ekvatorn är 4008 mil.
Hur får du ihop detta med hypotesen att jorden är platt? Även på en platt jord gäller vanliga plangeometriska formler. Även på en platt jord kan man färdas utmed den cirkel som på jordgloben är ekvatorn. Varför är denna färd inte 6283 mil, utan "bara" 4008?