Citat:
Det är lätt att sitta bredvid och kritisera, men en sak tycker jag är särskilt märklig och har tangerat det i ett tidigare inlägg.
Det verkar inte finnas en genomtänkt strategi för att hitta P, och taktiken spretar åt alla håll och kanter.
Alltså, om man tror att P är på resande fot, varför då genomföra sök i terrängen kring Hallsberg?
MPS, FIKK och andra borde genomföra en 24/7-aktion och till exempel ha bevakning på strategiska platser över tid, till exempel på järnvägsstationer, McDonalds och Ettans spårvagn. Ni förstår säkert vad jag menar.
En sådan taktik rimmar bättre med tron på att P flackar omkring över regioner i landet.
Jag kan inte hjälpa det, men just nu tycker jag att väldigt många agerar planlöst.
Det verkar inte finnas en genomtänkt strategi för att hitta P, och taktiken spretar åt alla håll och kanter.
Alltså, om man tror att P är på resande fot, varför då genomföra sök i terrängen kring Hallsberg?
MPS, FIKK och andra borde genomföra en 24/7-aktion och till exempel ha bevakning på strategiska platser över tid, till exempel på järnvägsstationer, McDonalds och Ettans spårvagn. Ni förstår säkert vad jag menar.
En sådan taktik rimmar bättre med tron på att P flackar omkring över regioner i landet.
Jag kan inte hjälpa det, men just nu tycker jag att väldigt många agerar planlöst.
Vilka är det som tror mer på det ena än på det andra?
Citat:
Inte läst hela tråden !
Men läst en hel del.
i början står det att han e förvirrad . På vilket sätt då ?
E han alltid förvirrad som person eller just den dagen ?
Han ville hem till sina föräldrar , men sen går å tar livet av sig ?
Det tror ej jag. Skulle han vilja ta
Livet av sig den dagen, då tar han ej med väskor , dator å ringer mor att han e påväg . Planerar resa osv . Skulle han vilja dö då skulle han ej ringa å ens planera resan .
Därför e det viktigt å veta vad menar de med förvirrad ?
Har han ej sovit på väldigt länge ?
E han påverkad av droger å låter allmänt borta ?
Det borde väl finnas någon mer dator som han använt , eller mail , eller någon vän som har info om hans privata liv?
Han kan ju haft problem och tagit någon drog å få sig en flip den dagen , men samtidigt så borde han ju fått hjälp av någon ute i över en månad.
Han e ju väldigt ung så folk hade ju garanterat ringt polis om man misstänker någon ser ut å må väldigt dåligt å förvirrad. Speciellt trasiga kläder osv .
Om jag tror han lever ?
Det känns så.
Men läst en hel del.
i början står det att han e förvirrad . På vilket sätt då ?
E han alltid förvirrad som person eller just den dagen ?
Han ville hem till sina föräldrar , men sen går å tar livet av sig ?
Det tror ej jag. Skulle han vilja ta
Livet av sig den dagen, då tar han ej med väskor , dator å ringer mor att han e påväg . Planerar resa osv . Skulle han vilja dö då skulle han ej ringa å ens planera resan .
Därför e det viktigt å veta vad menar de med förvirrad ?
Har han ej sovit på väldigt länge ?
E han påverkad av droger å låter allmänt borta ?
Det borde väl finnas någon mer dator som han använt , eller mail , eller någon vän som har info om hans privata liv?
Han kan ju haft problem och tagit någon drog å få sig en flip den dagen , men samtidigt så borde han ju fått hjälp av någon ute i över en månad.
Han e ju väldigt ung så folk hade ju garanterat ringt polis om man misstänker någon ser ut å må väldigt dåligt å förvirrad. Speciellt trasiga kläder osv .
Om jag tror han lever ?
Det känns så.
Det verkar inte framkommit något om att han skulle ha varit "förvirrad" tidigare tillfällen innan han försvann. Pröva t.ex. de första 50-100 inläggen + länkar.
Senast redigerad av pudellus 2017-06-26 kl. 01:36.
Senast redigerad av pudellus 2017-06-26 kl. 01:36.