Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-15, 19:18
  #1
Avstängd
Citat:
The Syrian government has constructed and is using a crematorium inside its notorious Sednaya military prison outside Damascus to clandestinely dispose of thousands of prisoners it continues to execute inside the facility, according to the State Department.

At least 50 prisoners a day are executed in the prison, some in mass hangings, said Stuart Jones, the acting assistant secretary of state for the Middle East. A recent Amnesty International report called Sednaya a “human slaughterhouse” and said that thousands of Syrians have been abducted, detained and “exterminated” there.

https://www.washingtonpost.com/world...8c_story.html?

Vad anser Flashback? Någon sanning i det här påståendet, eller är det 'Fake News'?
Citera
2017-05-15, 20:30
  #2
Medlem
HipToBeSquares avatar
Tramsnyhet.

Fungerar inte kemiska vapen så fortsätter de med "koncentrationsläger".

Landet är i krig och då dödar man krigsfångar så jag kan tänka mig att avrättningarna pågår över det normala. De som avrättas är krigsfångar och inte några som slumpvist plockas upp på gatan.
Citera
2017-05-15, 20:47
  #3
Medlem
“human slaughterhouse” Som HipToBeSquare skrev så är ju dessa krigsfångar, och ännu värre, islamister/terrorister/jihadister. Varför är det fel att döda och elda upp islamister/terrorister/jihadister ? Låter som sunt förnuft imho
__________________
Senast redigerad av pwettson 2017-05-15 kl. 20:52.
Citera
2017-05-15, 21:07
  #4
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
“human slaughterhouse” Som HipToBeSquare skrev så är ju dessa krigsfångar, och ännu värre, islamister/terrorister/jihadister. Varför är det fel att döda och elda upp islamister/terrorister/jihadister ? Låter som sunt förnuft imho

Det är så klart inte lagligt, enligt dom måtten man dömer med om man ogillar människoslakt, att avrätta krigsfånger.
Citera
2017-05-15, 21:24
  #5
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Tramsnyhet.

Fungerar inte kemiska vapen så fortsätter de med "koncentrationsläger".

Landet är i krig och då dödar man krigsfångar så jag kan tänka mig att avrättningarna pågår över det normala. De som avrättas är krigsfångar och inte några som slumpvist plockas upp på gatan.
Nu är det ju inte OK att avrätta krigsfångar heller.
Men då IS gör det så känner väl Syriska armen att de får göra det samma.

Samma logik som tyskarna använde. De följde Genevekonventionen på västfronten men inte alltid på östfronten. Hade gärna dock sett att regeringstrupperna inte sjunkit till samma nivå som motståndet.

Kanske dumt uttala sig det kan ju vara fakenyheter, USA har ju förband färdiga kasta sig in i Syrien nu från Jordanien. Detta kan vara startsignalen för dem. Igår smög de sig in från IRAK.

Från Irak har nu Brittisk amerikanska specialförband gått in i södra Syrien intill gränsen till Jordanien. Vem har bjudit in dem i det här inbördeskriget ? Hezbolla och syriska pansarförband går mot jordanska gränsen i syd, för att förhindra inflöde av USA trupper där.
Citera
2017-05-15, 21:41
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Det är så klart inte lagligt, enligt dom måtten man dömer med om man ogillar människoslakt, att avrätta krigsfånger.

De är Terrorister så jag förstår inte varför det envisas med att prata om människoslakt ...?
Citera
2017-05-15, 21:45
  #7
Medlem
Rick.Jamess avatar
Fake news är det verkligen inte. Framförallt inte om det står i Washington-post. Dessutom nämndes detta i dagens Aktuellt.


Den enda konsekvensen blir att bilden av Ryssland i väst försämras ytterligare.

Jag har inga problem med att man avrättar islamister, förutsatt att de får en rättvis rättegång..
Citera
2017-05-15, 22:56
  #8
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pwettson
De är Terrorister så jag förstår inte varför det envisas med att prata om människoslakt ...?

Därför att brottet inte rör sig om att oskyldiga nonkombatanter dödas, utan att storskalig slakt av människor förekommer öht. Ifall krigsfånger - terrorister eller inte - dödas (och i ett sånt omfång) så begår Assadregimet så klart brott mot mänskligheten (heter det så på svenska?).

Och märk väl att jag inte sagt om jag är för eller emot att man storslaktar ISare. Så sluta reflexreagera. Jag stör mig endast på den oärliga argumentationen. Antingen så slaktas det människor som sedan brinns upp i installerade krematorier i anslutning till fångläger, annars är det inte så.
Citera
2017-05-16, 15:05
  #9
Medlem
Svartmålandet av Assad når nya höjder, eller rättare sagt bottennivåer.
Säkert så avrättas det krigsbrottslingar, vilket den absoluta majoriteten av Is och Al Nusra består av. Då de dessutom i väldigt många fall är utländska "krigare" är beslutet att avrätta dem än lättare och rätt att ta. Rent rättsligt så borde de ha militärdomstolar som dömer dem till döden (helst av en kvinna). Är dock inte så troligt att så är fallet.
Oavsett detta så är hela "nyheten" definivt fakenews. Kan de inte smeta på gasattacker osv osv, så försöker med något nytt. Samma visa gång på gång.
Citera
2017-05-16, 15:53
  #10
Medlem
arbetets avatar
Man har alltså sett att snön har smält på taken till vissa byggnader på vissa satellitbilder och utifrån det dragit slutsatsen att dessa har fungerat som krematorium.

Alltså någonstans måste man föra ett logiskt samtal med sig själv så att man fattar att man matas utav krigspropaganda och Fake News de Luxe.
Citera
2017-06-26, 22:08
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Därför att brottet inte rör sig om att oskyldiga nonkombatanter dödas, utan att storskalig slakt av människor förekommer öht. Ifall krigsfånger - terrorister eller inte - dödas (och i ett sånt omfång) så begår Assadregimet så klart brott mot mänskligheten (heter det så på svenska?).

Och märk väl att jag inte sagt om jag är för eller emot att man storslaktar ISare. Så sluta reflexreagera. Jag stör mig endast på den oärliga argumentationen. Antingen så slaktas det människor som sedan brinns upp i installerade krematorier i anslutning till fångläger, annars är det inte så.

Du låter som värsta vänsterprofilen. Vågar inte ta ställning och svamlar något om människor när vi övriga lätt förstår att dessa "människor" inte är människor utan krigsbrottslingar/jihadister/terrorister. Skulle det faktist ha handlat om att Syrien eldar upp just människor hade jag förstås fördömt det hela, samt ändrat min åsikt om Assad. Det är i bibeln man vänder andra kinden till. Inte i krig.
Citera
2017-06-26, 23:48
  #12
Medlem
Det kanske är bästa att elda kropparna. Lagom mysigt att lägga 50 lik på hög varje dag i den arabiska värmen. Massgrav kan fungera annars.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback