2017-06-18, 10:42
Medlem
Kafferastens avatar
Så problemet var våran bästa spelare, inte Erik Hamrén? Vem är bäst nu Emil Forsberg? Då kanske vi ska ta bort han också så vi kan fortsätta avancera mot toppen.
Citera
2017-06-18, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Så problemet var våran bästa spelare, inte Erik Hamrén? Vem är bäst nu Emil Forsberg? Då kanske vi ska ta bort han också så vi kan fortsätta avancera mot toppen.

Det handlar om personlighet.. Forsberg gör andra bättre.. är ingen narcissist..I gen spelare som ställer till bråk eller gräl. Inget orosmoment i gruppen.

Passar dessutom perfekt in i gruppen med sin spelstil. Zlatan passade inte alltid in. Spelades dessutom alltid 90 minuter vilket är ett skämt. Var dålig i presspelet. Var usel i det defensiva arbetet som alltid krävs om ett svenskt lag skall lyckas. Som lag har nog Sverige aldrig varit sämre än när Zlatan var frontfigur. Kanske en period mellan 1995-2000.
Citera
2017-06-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Att du kommit stampande in i tråden när Zlatan gjort bra matcher och kritiserat svensken

Stampande? Det är nämligen fullt rimligt att kommentera om en spelares insats direkt efter slutsignalen, har tyvärr svårt att se vad som är problemet. I mitt fall så har jag gjort det när tillfället väl ges och berömt/kritiserat Zlatan. Löjligt att du fortsätter haka på att jag alltid kritiserar honom när det inte alls är fallet.

Citat:
(du verkar ha en besatthet kring nationaliteter av nån konstig anledning)

Kallas variation. Vore väldigt tjatigt att säga typ "Zlatan" i var och varannan mening om svensken.

Citat:
för att inte va tillräckligt involverad i spelet och kallat honom högst medioker

Absolut, när det har varit befogad.

Samtidigt har jag sagt bra saker om Zlatan när han väl spelat bra.

Svårare än så är det helt enkelt inte.

Citat:
trots att han var Uniteds bäste målskytt är i.m.o ganska obefogat.

Jaha, okej? Att göra mål betyder nödvändigtvis inte alltid att man har spelat bra. Inget vidare argument angående från det föregående citatet som citerade.

Du har naturligtvis helt rätt att Zlatan var Man Uniteds överlägset bästa målskytt, även om det beror på en rad faktorer

1) Spelsystemet. Dom hade en ensam anfallare med tre offensiva mittfältare bakom svensken. Naturligtvis så föll samtliga chanser på honom. Knappast så att allt Man United gjorde, gick via Zlatan eller skapade chanser från ingenting på löpande band. Om han inte var där, så hade chanserna tillfallit hos en annan anfallare.

2) Zlatan har varit mer eller mindre en självskriven startspelare medan övriga (Rashford, Martial, Mkhi, Lingard, och Rooney) har åkt in och ur startelvan med jämna mellanrum. Mata är Uniteds förste avbytare. Zlatan har i stort sätt spelat varje minut i varje match, därför gjorde svensken

Citat:
Men men. lol. Är du en 12-årig gamer?

Inte direkt, fast det kanske passar in på dig som använder en sådan retorik

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så för att Forsberg fixa frisparken som Zlatan satte i mål gör det honom till lika delaktig? Är detta ett skämt?

Inte alls...

Emils dribblingsräd gjorde så att dankarna blev tvingade att kapa honom.

Vore det inte så fallet, hade Zlatan inte ens fått möjligheten att skjuta frisparken från första början.

Så enkelt är det

Citat:
I bägge matcherna mot Danmark men framförallt på bortaplan var Zlatan fantastisk, hade Berg haft bättre avslutsförmåga än en valfri korpenspelare skulle Zlatan haft ganska så många fler assist på kontot, och nu snackar jag inte indirekta assist som är ett rent påhitt.

Vem har ifrågasatt att Zlatan inte var fantastisk under play-off matcherna mot Danmark?

Diskussionen handlar om att Emil var minst lika bra som Zlatan, men att hans insats däremot överskuggades helt och hållet. Vilket är jävligt orättvist mot Emil enligt mitt tycke, då han hade ett väldigt stort inflytande över vårt anfallsspel under bägge matcherna.

Återigen; Det stämmer verkligen inte att Zlatan fixade play-off matcherna på egen hand.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-06-22 kl. 23:22.
Citera
2017-06-26, 00:33
Medlem
varför ändrar Z aldrig frisyr numer?
nu har han haft denna sen milan-tiden.

kollade för övrigt klipp från milan-Barca när han spelade i milan. han hade fortfarande DET då. tråkigt att han gick till psg sen eller iaf att han stannade där i så många år.

skulle gått till PL direkt efter milan eller till bundes.
Citera
2017-06-26, 07:30
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
varför ändrar Z aldrig frisyr numer?
nu har han haft denna sen milan-tiden.

Varför skulle han byta frisyr? Den är ju klockren.
Citera
2017-06-26, 21:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Stampande? Det är nämligen fullt rimligt att kommentera om en spelares insats direkt efter slutsignalen, har tyvärr svårt att se vad som är problemet. I mitt fall så har jag gjort det när tillfället väl ges och berömt/kritiserat Zlatan. Löjligt att du fortsätter haka på att jag alltid kritiserar honom när det inte alls är fallet.
Finns ganska många exempel om man går tillbaka och kollar tidigare inlägg, vilket jag varken har tid eller ork att göra för stunden.
Citat:
Kallas variation. Vore väldigt tjatigt att säga typ "Zlatan" i var och varannan mening om svensken.
Kreativiteten flödar.
Citat:
Absolut, när det har varit befogad.
Befogad när man varit högst delaktig till att laget i fråga vinner? I.m.o tycker jag man kan va väldigt förlåten om man spelar dåligt men ändå avgör matcher.
Citat:
Jaha, okej? Att göra mål betyder nödvändigtvis inte alltid att man har spelat bra. Inget vidare argument angående från det föregående citatet som citerade.
Se ovan. Att t.e.x hacka på nån som precis gjort tre mål är ganska märkligt, i grund och botten handlar fotboll om att göra mål. Eller har du en annan uppfattning?

Citat:
Du har naturligtvis helt rätt att Zlatan var Man Uniteds överlägset bästa målskytt, även om det beror på en rad faktorer

1) Spelsystemet. Dom hade en ensam anfallare med tre offensiva mittfältare bakom svensken. Naturligtvis så föll samtliga chanser på honom. Knappast så att allt Man United gjorde, gick via Zlatan eller skapade chanser från ingenting på löpande band. Om han inte var där, så hade chanserna tillfallit hos en annan anfallare.

2) Zlatan har varit mer eller mindre en självskriven startspelare medan övriga (Rashford, Martial, Mkhi, Lingard, och Rooney) har åkt in och ur startelvan med jämna mellanrum. Mata är Uniteds förste avbytare. Zlatan har i stort sätt spelat varje minut i varje match, därför gjorde svensken
Så är det. Tycker du bara nämner självklarheter i detta stycke. Att Zlatan gjorde mål för att Mourinho satsa på honom, ja?
Citat:
Inte direkt, fast det kanske passar in på dig som använder en sådan retorik
Ja, jag tror inte det är så många utöver nämnda exempel som skriver lol som replik. K?

Citat:
Inte alls...

Emils dribblingsräd gjorde så att dankarna blev tvingade att kapa honom.

Vore det inte så fallet, hade Zlatan inte ens fått möjligheten att skjuta frisparken från första början.

Så enkelt är det
Du menar alltså på fullaste allvar att den som blir fälld och ordnar frispark bidrar lika mycket om
det blir mål på följande frispark? Ja mycket ska man läsa.. Indirekt assist kan vi kalla det.

Citat:
Vem har ifrågasatt att Zlatan inte var fantastisk under play-off matcherna mot Danmark?

Diskussionen handlar om att Emil var minst lika bra som Zlatan, men att hans insats däremot överskuggades helt och hållet. Vilket är jävligt orättvist mot Emil enligt mitt tycke, då han hade ett väldigt stort inflytande över vårt anfallsspel under bägge matcherna.
Min poäng var att Zlatan fixade EM-biljetten 2016, och nej det var såklart ingen one man show men att han var det klart lysande stjärnan under play-offen är vad jag vill komma fram till m.a.o.
Citat:
Återigen; Det stämmer verkligen inte att Zlatan fixade play-off matcherna på egen hand.
Lite på samma sätt som att Lionel Messi verkligen inte bar Argentina till VM-final 2014?
Citera
2017-06-26, 21:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han fixade en frispark i ett superläge som Zlatan kunde förvalta, det tycker jag är att bidra.
Bidra eller bidra lika mycket?
Citat:
Jag behöver inte hitta på några uttryck för att konstatera att en spelare som fixar frisparkar i farliga lägen och straffar bidrar på planen.
Mjo problemet är bara att "indirekta assist" är ett påhitt.
Citera
2017-06-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Det handlar om personlighet.. Forsberg gör andra bättre.. är ingen narcissist..I gen spelare som ställer till bråk eller gräl. Inget orosmoment i gruppen.

Passar dessutom perfekt in i gruppen med sin spelstil. Zlatan passade inte alltid in. Spelades dessutom alltid 90 minuter vilket är ett skämt. Var dålig i presspelet. Var usel i det defensiva arbetet som alltid krävs om ett svenskt lag skall lyckas. Som lag har nog Sverige aldrig varit sämre än när Zlatan var frontfigur. Kanske en period mellan 1995-2000.

Var passar kroknäsan Zlatan in?
Ta en titt på de bilder när MFF spelade matchen som handlade om att MFF skulle ta sig tillbaka till Allsvenskan. kroknäsan sprang ner tog bollen och drev hela vägen in på motståndarnas planhalva och gjorde mål. Nästan ingen sprang och grattade honom. Vid ett tillfälle när han "förhandlade" med en italiensk klubb och ville att de skulle släppa honom så hotade han med att han skulle göra självmål. Fansen för den klubben kallade honom för "zigenare" efter det.
Citera
2017-06-26, 23:26
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Varför skulle han byta frisyr? Den är ju klockren.
Den är bedrövlig, han ser ut som nån billig strandraggare, hans frisyr stagnerade samtidigt som han själv stagnerade som spelare. Hans brist på kreativitet på planen visar sig också i hans bristande stilkänsla, där spelare som Ronaldo och Messi experimenterar med sin frisyr så nöjer sig Zlatan med att se ut som en jugoslavisk dansbandssångare från tidiga 90-talet. Han borde klippa sig kort igen, och satsa på ett riktigt skägg, inte den misslyckade porrfilmsmustaschen han har nu, ser ut som en pizzabagare, de andra spelarna lär ju skratta åt honom bakom ryggen.
Senast redigerad av zerxez 2017-06-26 kl. 23:44.
Citera
2017-06-27, 01:02
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Den är bedrövlig, han ser ut som nån billig strandraggare, hans frisyr stagnerade samtidigt som han själv stagnerade som spelare. Hans brist på kreativitet på planen visar sig också i hans bristande stilkänsla, där spelare som Ronaldo och Messi experimenterar med sin frisyr så nöjer sig Zlatan med att se ut som en jugoslavisk dansbandssångare från tidiga 90-talet. Han borde klippa sig kort igen, och satsa på ett riktigt skägg, inte den misslyckade porrfilmsmustaschen han har nu, ser ut som en pizzabagare, de andra spelarna lär ju skratta åt honom bakom ryggen.

...vilket ju är det coolaste man kan se ut som.
Citera
2017-06-30, 21:32
Medlem
Marquesos avatar
Zlatans kontrakt går ut idag och på Instagram läggs ett inlägg upp som väl får tolkas som ett avsked.

Vore märkligt att publicera ett sådant inlägg om han ämnar återvända till klubben i januari, så med stor sannolikhet har han gjort sitt i United och England.

Det blir ett spännande januarifönster, helt klart.
Citera
2017-06-30, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Zlatans kontrakt går ut idag och på Instagram läggs ett inlägg upp som väl får tolkas som ett avsked.

Vore märkligt att publicera ett sådant inlägg om han ämnar återvända till klubben i januari, så med stor sannolikhet har han gjort sitt i United och England.

Det blir ett spännande januarifönster, helt klart.

Förenade Arabemiraterna är nog intresserade..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in