Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Att du kommit stampande in i tråden när Zlatan gjort bra matcher och kritiserat svensken
Stampande? Det är nämligen fullt rimligt att kommentera om en spelares insats direkt efter slutsignalen, har tyvärr svårt att se vad som är problemet. I mitt fall så har jag gjort det när tillfället väl ges och berömt/kritiserat Zlatan. Löjligt att du fortsätter haka på att jag
alltid kritiserar honom när det inte alls är fallet.
Citat:
(du verkar ha en besatthet kring nationaliteter av nån konstig anledning)
Kallas variation. Vore väldigt tjatigt att säga typ "Zlatan" i var och varannan mening om svensken.
Citat:
för att inte va tillräckligt involverad i spelet och kallat honom högst medioker
Absolut, när det har varit befogad.
Samtidigt har jag sagt bra saker om Zlatan när han väl spelat bra.
Svårare än så är det helt enkelt inte.
Citat:
trots att han var Uniteds bäste målskytt är i.m.o ganska obefogat.
Jaha, okej? Att göra mål betyder nödvändigtvis inte alltid att man har
spelat bra. Inget vidare argument angående från det föregående citatet som citerade.
Du har naturligtvis helt rätt att Zlatan var Man Uniteds överlägset bästa målskytt, även om det beror på en rad faktorer
1) Spelsystemet. Dom hade en ensam anfallare med tre offensiva mittfältare bakom svensken. Naturligtvis så föll samtliga chanser på honom. Knappast så att allt Man United gjorde, gick via Zlatan eller skapade chanser från ingenting på löpande band. Om han inte var där, så hade chanserna tillfallit hos en annan anfallare.
2) Zlatan har varit mer eller mindre en självskriven startspelare medan övriga (Rashford, Martial, Mkhi, Lingard, och Rooney) har åkt in och ur startelvan med jämna mellanrum. Mata är Uniteds förste avbytare. Zlatan har i stort sätt spelat varje minut i varje match, därför gjorde svensken
Citat:
Men men. lol. Är du en 12-årig gamer?
Inte direkt, fast det kanske passar in på dig som använder en sådan retorik
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Så för att Forsberg fixa frisparken som Zlatan satte i mål gör det honom till lika delaktig? Är detta ett skämt?
Inte alls...
Emils dribblingsräd gjorde så att dankarna blev tvingade att kapa honom.
Vore det inte så fallet, hade Zlatan inte ens fått möjligheten att skjuta frisparken från första början.
Så enkelt är det
Citat:
I bägge matcherna mot Danmark men framförallt på bortaplan var Zlatan fantastisk, hade Berg haft bättre avslutsförmåga än en valfri korpenspelare skulle Zlatan haft ganska så många fler assist på kontot, och nu snackar jag inte indirekta assist som är ett rent påhitt.
Vem har ifrågasatt att Zlatan
inte var fantastisk under play-off matcherna mot Danmark?
Diskussionen handlar om att Emil var minst lika bra som Zlatan, men att hans insats däremot överskuggades helt och hållet. Vilket är jävligt orättvist mot Emil enligt mitt tycke, då han hade ett väldigt stort inflytande över vårt anfallsspel under bägge matcherna.
Återigen; Det stämmer verkligen inte att Zlatan fixade play-off matcherna på egen hand.