2017-06-26, 19:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Som rubriken påstår - men, jag undrar hur detta är möjligt... Hur kan man köra på någons fot med en MC utan att ytterligare lemlästa offrets ben? MCn är ju klart bredare än vad hjulen är placerade i mitten utav fordonet, så hur kan man köra över någons fot utan att cylindrar och/eller fotpinnar ej trasar sönder ytterligare ben i kroppen på, i detta fall, polismannen? Måste i sådana fall legat nästan jäms med marken för att klara detta - eller så är polismannen värre skadad än vad denna artikel gör sken utav...

Vad tror ni? En polisman som försöker bättra på/öka straffsatsen eller talar vi om en ytterst skicklig GM/motorcyklist? En överkörd fot lär inte uppvisa några skador från en MC, så jag tror att polismannen blivit djäkligt förbannad och mer vill straffa MC-föraren för mer än ovarsam körning, än att denne blivit ens lite skadad... Kanske rädd, men ej fysiskt ill åtkommen.

https://unvis.it/aftonbladet.se/sena...cle25177244.ab

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25177244.ab
Citera
2017-06-27, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Som rubriken påstår - men, jag undrar hur detta är möjligt... Hur kan man köra på någons fot med en MC utan att ytterligare lemlästa offrets ben? MCn är ju klart bredare än vad hjulen är placerade i mitten utav fordonet, så hur kan man köra över någons fot utan att cylindrar och/eller fotpinnar ej trasar sönder ytterligare ben i kroppen på, i detta fall, polismannen? Måste i sådana fall legat nästan jäms med marken för att klara detta - eller så är polismannen värre skadad än vad denna artikel gör sken utav...

Vad tror ni? En polisman som försöker bättra på/öka straffsatsen eller talar vi om en ytterst skicklig GM/motorcyklist? En överkörd fot lär inte uppvisa några skador från en MC, så jag tror att polismannen blivit djäkligt förbannad och mer vill straffa MC-föraren för mer än ovarsam körning, än att denne blivit ens lite skadad... Kanske rädd, men ej fysiskt ill åtkommen.

https://unvis.it/aftonbladet.se/sena...cle25177244.ab

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle25177244.ab

Ja det låter som en skröna. Å andra sidan kan vi inte riktigt lita på tidningars rapportering av nyheter längre.
Citera
2017-06-27, 03:24
Medlem
sebnies avatar
Dock har ju polisen rätt höga/stora kängor, så jag antar att man menar med "köra på foten" menar att exempelvis fotpinnens nederdel snuddade ovansidan av kängan.
Inte att just hjulet körde över foten, det har man ju inte skrivit. Att "köra över något" eller "köra på något" behöver inte mena att just hjulet går över det.
Citera
2017-06-27, 07:48
Medlem
flazbazs avatar
Framhjulet kanske? Rocketszienze!
Citera
2017-06-27, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Dock har ju polisen rätt höga/stora kängor, så jag antar att man menar med "köra på foten" menar att exempelvis fotpinnens nederdel snuddade ovansidan av kängan.
Inte att just hjulet körde över foten, det har man ju inte skrivit. Att "köra över något" eller "köra på något" behöver inte mena att just hjulet går över det.

Det står i rubriken som är korrekt återgiven då jag kopierade denna direkt från aftonludret och där står det, om du läser en gång till, "körde ÖVER polismans fot", inte på... Vad sedan är korrekt återgivet är en annan sak - medierna fabulerar ju en del och är rätt korkade, såå...
Citera
2017-06-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Framhjulet kanske? Rocketszienze!

Ja, du geniet! Hur skulle han lyckats med detta? Kanske om han körde över foten då han gjorde en "front-wheelie", eller något, hehe...

https://www.google.se/search?q=%22fr...w=1304&bih=678
Citera
2017-07-01, 10:30
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ja, du geniet! Hur skulle han lyckats med detta? Kanske om han körde över foten då han gjorde en "front-wheelie", eller något, hehe...

https://www.google.se/search?q=%22fr...w=1304&bih=678
Okej. Du geniet. Du har ju uppenbarligen aldrig framfört ett tvåhjuligt fordon av något slag om du inte förstår. Det hände vid en kontroll. Förmodligen då i väldigt låg hastighet. MC-föraren beslutar sig för att avvika från platsen, och svänger (! (ja, man kan svänga med en MC, utan att man ligger och skrapar i med ena knät, som du sett att dom gör på eurosport)) med motorcykeln, förbi polismannen, vars fot då bli överkörd av framhjulet. Att DU väljer att tolka artikeln som att han blivit överkörd i 250km/h är en helt annan sak.
Citera
2017-07-01, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Okej. Du geniet. Du har ju uppenbarligen aldrig framfört ett tvåhjuligt fordon av något slag om du inte förstår. Det hände vid en kontroll. Förmodligen då i väldigt låg hastighet. MC-föraren beslutar sig för att avvika från platsen, och svänger (! (ja, man kan svänga med en MC, utan att man ligger och skrapar i med ena knät, som du sett att dom gör på eurosport)) med motorcykeln, förbi polismannen, vars fot då bli överkörd av framhjulet. Att DU väljer att tolka artikeln som att han blivit överkörd i 250km/h är en helt annan sak.

Du spekulerar enbart, vilket såklart är helt legalt, men du vet inte att det gått till såsom du vill att det skall ha gjort. DU tolkar också!

Du tror på ditt och jag mitt, i alla fall till ny info inkommit...
Citera
2017-07-01, 18:27
Medlem
flazbazs avatar
1. Du förstår inte, och frågar:
Citat:
jag undrar hur detta är möjligt... Hur kan man köra på någons fot med en MC utan att ytterligare lemlästa offrets ben?
2. Jag förklarar hur det kan vara möjligt.
3. Du förstår inte, och spinner loss om spekulationer.
4. Jag poppar lite popcorn och öppnar en öl.
Citera
2017-07-01, 18:32
Medlem
Hade Polismannen en klumpfot eller fick han det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in