Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Bra att han backar. Som toppolitiker är det idiotiskt spekulera kring människors nationalitet och etnicitet i pressen. Det är inte bara osmakligt, utan Jomshof Lohikoski har faktiskt ingen aning om hur svensk Kahin Ahmed egentligen är. Det är även oerhört lustigt att Jomshof Lohikoski har rätt att avgöra vem som är och inte är svensk, när hans pappa är finne. Herregud, SD börjar bli en parodi på sig själva.
Finnar är mer närbesläktade med svenskar så väl kulturellt som genetiskt än somalier.
Kahin är varken svensk i etnisk eller kulturell bemärkelse.
Om vi ponerar att det kan finnas hederssvenskar, individer av icke-svensk etnicitet som svenskarna accepterar i flocken, så kvalar ju knappast Kahin in där heller, för hur många svenskar välkomnar en en etnocentrisk opportunist och otacksam gäst som har för avsikt att tränga undan svenskarna och byta ut dem som Sveriges majoritetsbefolkning?
Hur du än vänder på det så är han inte svensk:
Etniskt?: Knappast
Kulturellt?: Nej
Hederssvensk utmärkelse som tacksam gäst: Aldrig i helvete
Vi med analysförmåga ser hur Kahin själv inte skulle se svenskar som somalier om förhållandena var ombytta, han är nämligen väldigt beskyddande över sin etniska identitet.
Liberal bögfitta som du är så kommer du nu kalla mig för hycklare och lika etnocentrisk som Kahin, då glömmer du dock att jag ej har åkt ner till Somalia och ställt allehanda krav på samhället och anklagat somalier för rasism för de ej ser mig som somalier och jag kommer förmodligen aldrig göra det heller.
Kahin är en otacksam gäst och parasiterar på svenskarna och vad de byggt upp, helt enkelt. Inte ett enda tack eller ens arbete för att få förtjäna svenskarnas hjälp, någon låtstas-utbilding och finansierad av bidrag räknar jag inte som produktivt för svenska samhället och exempel på invandrare som gynnar etniska svenskar, han gynnar möjligtvis sitt egna folk.
Jag skulle kanske av respekt kunna kalla vissa icke-etniskt svenskar för "svensk", men den respekten förtjänar inte Kahin Ahmed, respekt ska vara ömsesidigt.