Artiklarna per se tycker jag faktiskt håller en klart godkänd nivå. Fast det beror på att någon annan har rättat dem. Kollar man istället på hans Facebook så kan man klart se att hans svenska är undermålig.
Hur som helst var det knappast Kahin Ahmeds svenskkunskaper som Jomshof Lohikoski kritiserade.
Då har ni lägre krav i skolan i Sverige än i Finland.
Hans svenskkunskaper påverkar ju hur läraren Jomshof ser på hans svenskhet.
Nej han skev bara samma sak som Ahmed. men att en svensk inte skall få besöka vissa delar av Sverige tycker du och media är helt riktigt för demokrati hatar ni men när antidemokraten Ahmed får detsamma tillbaka så är det hemskt? Vad tror du skulle hända om du bodde i Mogadishu och du skrev i tidningen att ett visst somaliskt politiskt parti inte fick besöka den stadsdel du bor i? Du skulle inte överleva även om du bott 50 år i Somalia.
Artiklarna per se tycker jag faktiskt håller en klart godkänd nivå. Fast det beror på att någon annan har rättat dem. Kollar man istället på hans Facebook så kan man klart se att hans svenska är undermålig.
Hur som helst var det knappast Kahin Ahmeds svenskkunskaper som Jomshof Lohikoski kritiserade.
Hur som helst var det bra för SD, varje moderat som han som hamnar i rampljuset gör att några tusen moderater till går till SD. Det var som när alla islamister inom MP kom till allmänhetens kännedom. Det kanske kostar dem att vara ett riksdagsparti.
Då har ni lägre krav i skolan i Sverige än i Finland.
Tror du på allvar att denna debattartikel inte hade blivit godkänd på gymnasienivå? Jösses. Visst, dispositionen är kanske inte den bästa, men den hade absolut blivit godkänd.
Citat:
Nej han skev bara samma sak som Ahmed. men att en svensk inte skall få besöka vissa delar av Sverige tycker du och media är helt riktigt för demokrati hatar ni men när antidemokraten Ahmed får detsamma tillbaka så är det hemskt?
Kahin Ahmed skrev inte att svenskar inte var välkomna i förrorterna. Han skrev att SD inte var välkomna. Har du problem med läsförmågan?
Citat:
Vad tror du skulle hända om du bodde i Mogadishu och du skrev i tidningen att ett visst somaliskt politiskt parti inte fick besöka den stadsdel du bor i? Du skulle inte överleva även om du bott 50 år i Somalia.
Kahin Ahmed har alltså bott 26 år i Sverige. Han talar knappt begriplig svenska och förstår uppenbarligen inte hur svensk demokrati fungerar. Varför inte lyckliggöra ett land där han blir förstådd, Somalia kanske.
Kahin Ahmed har alltså bott 26 år i Sverige. Han talar knappt begriplig svenska och förstår uppenbarligen inte hur svensk demokrati fungerar. Varför inte lyckliggöra ett land där han blir förstådd, Somalia kanske.
Och, kanske det värsta, han har hävdat att har var skolad från hemlandet, när han kom hit ( nivå osäkert). För om han är "top of the line", var befinner sig alla andra somalier i för bildningsnivå?
Kahin Ahmed är naturligtvis inkvoterad som politiker, tro inget annat!
Och att han överhuvudtaget uttalar någon så korkat som att en politiskt vald partiledare inte skulle vara välkommen i vissa stadsdelar i sitt egna land blir bara osmakligt, speciellt när det kommer från en inkvoterad muslimsk invandrare med märkbar klanmentalitet.
Naturligtvis är inte Kahin Ahmed svensk, han är dock svensk medborgare av någon anledning?
Och tänka sig, för 27 år sedan var faktiskt negrer rätt exotiska och väldigt ovanliga att beskåda i Sverige, men detta var som sagt för 27 år sedan och några hundratusen tidigare.
Nej, du har fel. Moderaterna kommer inte att få fler röster, frågan är bara om de kommer att tappa kärnväljarna till SD och KD. M
oderaterna gav upp sin ideologi och blev ett liberalt parti med miljöpartistisk anstrykning under Reinfelts tid. Den vinst i väljare som skapade var från början en tillfällig skapelse som per automatik skulle försvinna. Moderaterna skulle inte kunna kvarhålla de nyvunna socialdemokratiska väljarna över tid utan att tappa sina kärnväljare.
Reinfelt, Borg & Co visste om det, därför lämnade man moderatskeppet som de råttor de verkligen var när sanningens minut närmade sig. Moderaternas räddning är att återgå till en mer konservativ ideologi. Dock har jag svårt att se att partiet kan hämta sig efter Reinfelts flyktingpolitik och svenskfientliga hållning. Moderaternas förtroende är i botten hos svenska folket. Jag hoppas att det uppstår ett nytt högerparti och att moderaterna går i graven.
Jag tror också att du har fel om Jomshof. Uttalandet var medvetet och taktiskt. Han är tillräckligt slipad för att inse sprängkraften. Uttalandets syfte var att påminna allmänheten men framförallt sina kärnväljare om att SD är det enda partiet som vågar stå på svenskarnas sida mot utlänningarna. SD:s väljare är långt mer radikala än partiledningen i utlänningsfrågorna, därför måste ledningen ibland slänga till dem ett köttben. Jomshof visste vad han gjorde.
Jag hoppas men tror inte att även somalierns uttalanden kommer under lupp och kritiseras för den svenskfientlighet och avvikelse från den svenska värdegrunden som de uttrycker. Killen är en islamist som inte borde få stanna i Sverige
.
Fast nu har man ju sett bevis på när raset kom och det vi inte vet är om de finns röster att hämta om man tar avstånd från de kriminella SD.
Nej, dom har inte vett på att vara taktiska utan visar sitt rätta tryne, som alla vet finns där som dom envetet försöker mörka. Allmänheten är inte intresserad av påminnelser som är i slag med det Jomshof sa. Det är bara SD som anser det, och det är ingen majoritet i det här landet.
Låt säga att man hade ett rött och ett blått parti att rösta på hur man smidigt hade undvikt slödder som bara är i riksdagen för att skapa kaos. Det är mer egotrippade än att tänka på Sverige. Tja, även om Ahmed är somalier så är Jomshof finne, så vem som är välkommen i Sverige är ett extremt intelligensbefriat påstående.
Citat:
Våldtäkt uttryck för islamisk kultur".
– Richard Jomshof, rättspolitisk talesman.
Pinsamt Jomshof, och koskenkorva är ett uttryck för finsk kultur.
Jag börjar tycka synd om moderaterna. På allvar. Med såna partikamrater som Kahin Ahmed behöver man inga ovänner och takten i moderaternas ras ökade just nu lite grann kan jag tänka mig.
Nu pratar han ju inte somaliska, så det är tveksamt att han skulle göra sig förstådd där? Din jämförelse haltar något.
Jag tycker mest det liknar en sandlådefight. Hade det varit Pride så kanske man kan säga så då SD oftast är emot mycket av det Pride står för, men en politikervecka är ju just till för... politiker. Så Kahin kanske inte skulle sagt något alls, och Jomshof borde veta bättre än att svara sådär.
Ge dom en varsin vattenpistol och låt dom ha vattenkrig om det.
Hur reagerar vanligt folk? Går dom på den totalt snedvridna bilden som PK media ger? Eller börjar dom få nog av övertonerna, när t.ex. AB börjar tokförsvara Ahmed's odemokratiska artikel, genom att dra rasse-kortet?
Nej vanligt folk går inte på det! Till och med sossarna på jobbet tyckte att det var rätt åt Kahin. Media och politiska motståndare försöker skandalisera och dreva fram en pudel så att Jomshof kan framstå som en hetsare. Folk tycker det är löjligt eftersom de fattar hela bilden. Stå på dig Jomshof och be inte om ursäkt. Det är så man vinner sådana här skitstormar.
Tror du på allvar att denna debattartikel inte hade blivit godkänd på gymnasienivå? Jösses. Visst, dispositionen är kanske inte den bästa, men den hade absolut blivit godkänd.
Kahin Ahmed skrev inte att svenskar inte var välkomna i förrorterna. Han skrev att SD inte var välkomna. Har du problem med läsförmågan?
?
Bara för att du är en politisk extremist behöver du inte spela dum. 9000 tycker Ahmed har fel, du och 780 andra i den islamistiska minoriteten tycker han har rätt. Bara för att media och islamister i partierna tycker som du gör dig inte mindre extrem.
Bara för att du är en politisk extremist behöver du inte spela dum. 9000 tycker Ahmed har fel, du och 780 andra i den islamistiska minoriteten tycker han har rätt. Bara för att media och islamister i partierna tycker som du gör dig inte mindre extrem.
Ingenting av det du skrivit i ditt inlägg är relevant för vår diskussion och har ingenting att göra med mitt inlägg. Gäsp, blir bara svårare och svårare att ta användare som du seriöst.
Jag är ingen politisk extremist och jag delar verkligen inte Kahin Ahmeds åsikter.