Citat:
Ursprungligen postat av
anenome
Har du någon länk till detta? Har försökt google.
Hade ju varit väldigt välkommet om någon mer etablerad politiker börjar ta upp att det faktiskt finns betydande skillnader mellan olika etniciteter. Utan att vara otrevlig och i saklig och normal ton påpekar att det finns avgörande skillnader i intelligens mellan till exempel östasiater och afrikaner från söder om sahara, att dessa skillnader inte går att göra någonting åt och sannolikt är biologiska/genetiska, och att de gör att tyvärr kommer många invandrare, t ex nämnda afrikaner, som grupp aldrig kunna bli integrerade i det svenska samhället.
Dock tror jag att SD är för drabbade av politisk korrekthet för att våga detta.
Inte drabbade men, väl omgivna av det.
Se det som att detta var en "testballong" efter lång tid av att låta PK göra bort sig i sitt döljande av verkligheten. Det blir intressant att se om "folk" orkar höra på övertonerna från media i detta fall.
Särskilt intressant blir det att se, hur moderata kärnväljare tar det, att AKB värnar stackars Ahmed, som bara var lite odemokratisk och vill slippa höra på JÅ i sitt lilla furstedöme Rinkeby.
Att det flesta, som redan gått över till SD, skulle darra och vara rädda för rasse-kortet, har jag svårt att föreställa mig.
Så, min poäng, det är inte SD som behöver ta upp en given sak, olika etniciteter i landet, det är PK som ska vara oroliga för att "allas lika värde", "alla är svenskar" ifrågasätt mer och mer ( och med rätta!).