Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Hikes förhör rättsläkaren. Här får vi svar på den frågan som ställts i tråden angående varför de frågat så mycket kring skumbildning runt munnen. Grejen är dock att jag råkar veta att man kan få skum kring munnen även om man ej drunknat. Har läst det på massor av ställen samt även sett bilder.
Om det nu inte var skumbildning kring munnen på Aki, vilket verkar ha varit fallet, så tyder det ju enligt rättsläkaren på att han skulle kunna ha fått en hjärtinfarkt på bryggan och ramlat i plurret - eller? Varför har då inte försvaret lyft fram detta tydligt under förhandlingen? Det är ju ett utmärkt argument för att Aki ska ha drabbats av akut sjukdom (hjärtinfarkt) på bryggan varpå han ramlade i plurret.
Jag tror, märk väl är inte alls säker på detta, men jag tror så här.
Om han fick hjärtinfarkten först, och sedan föll i så är han ju inte död. Han landar i vattnet levandes. Borde då andats in vätska och kiselalger påträffats till större antal.
Annat scenario. Han får hjärtinfarkten, dör på bryggan. Då borde han legat kvar där.
Johanna håller fast vid sin berättelse vilket gör att Hikes inte kan använda denna version (inklusive ett nerputtande).
Kan Hikes ändå använda detta att så tvivel med? Ja det kan hon nog.