2017-06-19, 21:52
Medlem
Är ikto starkare än stesolid?
Citera
2017-06-20, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1

Ja det är jag rätt säker på!
Citera
2017-06-20, 01:31
Medlem
Enligt benso FAQen är ikto starkare per milligram, stämmer det verkligen? Vet att de har lite olika effekt men en ungefärlig jämförelse? Har nästan ingen effekt av någon benso, men känner LITE mer effekt (främst ångestdämpande) av 1mg xanor än vad jag gör av 1mg ikto
Citera
2017-06-20, 02:28
Medlem
ninjutsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Enligt benso FAQen är ikto starkare per milligram, stämmer det verkligen? Vet att de har lite olika effekt men en ungefärlig jämförelse? Har nästan ingen effekt av någon benso, men känner LITE mer effekt (främst ångestdämpande) av 1mg xanor än vad jag gör av 1mg ikto
IKto och Xanor har väl samma dospotens vad jag vet.
Citera
2017-06-23, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oopsie
Jag kan inte få tag i ikto just för tillfället, vilken benzo är mest lik i muskelavslappnande och ångestdämpande effekt, om man kan jämföra så? Är väl säkert beroende från person till person men ja, nåt tipps kanske? Diazepam är inget alternativ, för klena om man tar i jämförelsepris...

Ingen som vet? Är det bara diazepam i höga doser som gäller i de syftet?
Hur skulle det funka med rohypnol? Säg att man tar det på kvällen (det är väl mer en sömnbenzo) ger den ångestdämpande effektet dagen efter då? Eller för kort halveringstid? Jag tar inte i flöddringssyfte utan mer i "medicinskt" syfte..ska jag ta detta i en annan tråd föresten?
Citera
2017-06-23, 15:29
Medlem
eddiepeddies avatar
Är det bara jag eller är svenska Iktorivil bättre än dom utländska Rivotril? Tänker både på dom från Roche och Galenika. Vilket är dom som cirkulerar mest av. Blivit svårt att få svenska Iktorivil nu för tiden.
Vet Shoppar som säljer sina som "svenska" men är väldigt skeptisk till att det skulle vara det.
Citera
2017-06-24, 19:53
Bannlyst
2mg klonazepam och bakfyllan blev som bortblåst.
Ringde en polare så skrev han ut jour...haha
Fett dåligt, men jag bombade i mig en flaska whisky och en massa ladd.

Har innan dess ej intagit substanser på 10 månader pga studier, jag glömde bort hur illa en bakfylla kan vara.😆
Citera
2017-06-24, 21:58
Moderator
Morfar-52s avatar
Trådens ämne är Iktorivil (klonazepam). OT raderat
Citera
2017-06-24, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ninjutsu
IKto och Xanor har väl samma dospotens vad jag vet.
0,5> klonazepam 10mg c:a 10mg diazepam...Men

Alprazolam, tack vare vissa kemiska variablar så är det lättare att bli "sämre" tack vare ett snabbare påslag.
Men du har rätt, iaf vad jag vet.
0,50 alprazolam>0,50klonazepam= 10mg diazepam.
Citera
2017-06-24, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaboom1
0,5 mg klonazepam(iktorivil, rivotril osv, motsvar c:a 10mg diazepam, dock skillnad ang uppbyggnaden, men ekvalent dos,yes.
Citera
2017-06-25, 00:00
Bannlyst
Tänk ett derivata ang klonazepam och alprazolam.
Vi tar två imaginära tal... Säg X3= 3+0
Likadant med alprazolam bara det att du måste Gå in på fjärdegradsekvationer om medicin ska träffa matematik, förutom basic som att räkna ut blodgas, ph-värde peptidbindningar osv.

Kika in uppsättningarna kring de olika bensodiazepinerna om ni är intresserade, rätt intressant faktiskt.
Citera
2017-06-26, 13:02
Medlem
0ldMans avatar
Hur mycket borde en nybörjare ta för att bli lite skön? Tycker det krävs ca 10-12 mg för att känna av något. Är det normalt eller har jag naturlig hög tolerans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in