2017-06-25, 23:02
Medlem
CallePhilles avatar
Alltså, det skadar ju inte att hålla ögonen öppna i Göteborg och i Stockholm, då föräldrarna anser vittnesmålen trovärdiga. Dock bör man inte fästa sig vid att han skall sitta kvar på ettans spårvagn. Det framgår inte ens när de eventuella observationerna gjorts i Göteborg och Stockholm.
Citera
2017-06-25, 23:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Alltså, det skadar ju inte att hålla ögonen öppna i Göteborg och i Stockholm, då föräldrarna anser vittnesmålen trovärdiga. Dock bör man inte fästa sig vid att han skall sitta kvar på ettans spårvagn. Det framgår inte ens när de eventuella observationerna gjorts i Göteborg och Stockholm.

Man kan alltid hoppas att det är P som har iakttagits, dock så stämmer beskrivningen in på vilken random pundare som helst, det finns många.

Citat;
Dessa personer berättar om en mycket förvirrad kille som ser mycket trött, ledsen och sliten ut. Kläderna är smutsiga. Han har inte mycket till skäggväxt.
Han går fram och tillbaka som om han letar.
Denna kille har frågat efter vägen och/eller vilket tåg han ska ta. Han har varit väldigt förvirrad och inte riktigt vetat var han skulle. Han har pratat om olika orter.

Han har dessutom sagt att han inte har några pengar, att mobilen inte är laddad och att hans kort inte fungerar (han vet förmodligen inte hur han ska använda det).
Citera
2017-06-25, 23:13
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Man kan alltid hoppas att det är P som har iakttagits, dock så stämmer beskrivningen in på vilken random pundare som helst, det finns många.

Citat;
Dessa personer berättar om en mycket förvirrad kille som ser mycket trött, ledsen och sliten ut. Kläderna är smutsiga. Han har inte mycket till skäggväxt.
Denna kille har frågat efter vägen och/eller vilket tåg han ska ta. Han har varit väldigt förvirrad och inte riktigt vetat var han skulle. Han har pratat om olika orter.

Han har dessutom sagt att han inte har några pengar, att mobilen inte är laddad och att hans kort inte fungerar (han vet förmodligen inte hur han ska använda det).
Tyvärr är det nog så.

Nu har "Admina" i gruppen informerat om att det är 14 juni som "han" syntes till i Göteborg. Ser fortfarande ingen info om när det var i Stockholm.
Citera
2017-06-25, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Tyvärr är det nog så.

Nu har "Admina" i gruppen informerat om att det är 14 juni som "han" syntes till i Göteborg. Ser fortfarande ingen info om när det var i Stockholm.

Det är lätt att sitta bredvid och kritisera, men en sak tycker jag är särskilt märklig och har tangerat det i ett tidigare inlägg.

Det verkar inte finnas en genomtänkt strategi för att hitta P, och taktiken spretar åt alla håll och kanter.

Alltså, om man tror att P är på resande fot, varför då genomföra sök i terrängen kring Hallsberg?

MPS, FIKK och andra borde genomföra en 24/7-aktion och till exempel ha bevakning på strategiska platser över tid, till exempel på järnvägsstationer, McDonalds och Ettans spårvagn. Ni förstår säkert vad jag menar.

En sådan taktik rimmar bättre med tron på att P flackar omkring över regioner i landet.

Jag kan inte hjälpa det, men just nu tycker jag att väldigt många agerar planlöst.
Citera
2017-06-25, 23:46
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Tyvärr är det nog så.

Uppdaterat om Göteborg:
Citat:
Den 14/6 på stationen och den 19/6 Spårvagnen! //Admin
Någon frågar om när "han" sågs i Stockholm, men inget svar på det.
Citera
2017-06-25, 23:54
Medlem
Något troll verkar ha skapat ett konto med namnet "Patrik Ande Linfeldt", och spammar alla inlägg i gruppen med samma kommentar:

Citat:
Jag Patrik har skapat ett konto från andra sidan. Från min position i helvetets plågor vill jag hälsa fortsätt söka, jag vill bli begravd på kyrklig mark.

Denna låt vill jag ha på min begravning.

"Patrik Adjö"

Patrik försvann, kan någon säga hur?
Som fågeln ur sin bur
Som isen när det våras
Som kärlek när den såras
Som tur utan retur

Patrik är död, död är mitt enda hopp
Försvunnen hans kropp
Av näcken blev han tagen
Och ned i älven dragen
Han flyter aldrig opp
Patrik är död, försvunnen hans kropp

Patrik försvann, Patrik adjö
Vi måste alla dö
Du kysste mig på munnen
Du log och var försvunnen
Ditt kött var också hö
Patrik försvann, Patrik adjö

Som fågeln ur sin bur
Som isen när det våras
Som kärlek när den såras
Som tur utan retur

https://m.youtube.com/watch?v=o7LjOtEFdM8

Nu måste jag fortsätta plågas i den sjunde kretsen. Ha förbarmande ahhhhh

😝

Ganska osmakligt enligt mig.

Skärmdump: http://imgur.com/a/9fTAW
Citera
2017-06-26, 00:02
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Något troll verkar ha skapat ett konto med namnet "Patrik Ande Linfeldt", och spammar alla inlägg i gruppen med samma kommentar:

Ganska osmakligt enligt mig.

Skärmdump: http://imgur.com/a/9fTAW
Såg det också. Mycket osmakligt Samma låt finns i den mindre lyckade gruppen som anspelar på att Patrik är avliden.
Citera
2017-06-26, 00:25
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Såg det också. Mycket osmakligt Samma låt finns i den mindre lyckade gruppen som anspelar på att Patrik är avliden.

Vad är det för en grupp?
Citera
2017-06-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Citat;

Kanske finns en bra förklaring, men om dessa personer tyckt sig se likheter med Patrik, varför har de då inte följt efter honom och tillkallat polis?
Citera
2017-06-26, 00:29
Medlem
Kan inte folk i gruppen bestämma sig någon gång. Ena stunden är patrik förvirrad och irrar runt i cirklar, senare verkar han röra sig strategiskt likt en camouflerad fantomen på alla möjliga ställen utan att någon får tag på honom.

Snart är det skördetid, jakt och svampsäsong. Känns som att han hittas då
Citera
2017-06-26, 00:38
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
I sp fall skulle polisen säga till de anhöriga att Patrik lever, men vill bli lämnad i fred. Jag skulle snarare tro att de vet att han är död.

Ja nåt är det garanterat, det är nåt som inte stämmer här och media har tappat intresset helt dessutom.

I Facebook gruppen är det kalla handen direkt om man säger nåt åt det hållet, surkärringar radering och vissa blockerade. Såklart detta är känsligt och extra svårt i gruppen när föräldrarna är med i den, men varför avfärda folks tankegångar..... - som någon skrev där ikväll, mkt fall löses av just spekulationer.

Okej om föräldrarna vägrar ta in andra infallsvinklar om vad som hänt, och lever på hoppet att han lever, det är förståeligt, men resten av admin, är dom också familj eller varför vägrar de också ta in andra teorier om att han inte är vid liv, brott har begåtts, han inte vill ha kontakt o s v..
Citera
2017-06-26, 00:59
Medlem
sonofnatures avatar
Inte läst hela tråden !

Men läst en hel del.

i början står det att han e förvirrad . På vilket sätt då ?
E han alltid förvirrad som person eller just den dagen ?

Han ville hem till sina föräldrar , men sen går å tar livet av sig ?
Det tror ej jag. Skulle han vilja ta
Livet av sig den dagen, då tar han ej med väskor , dator å ringer mor att han e påväg . Planerar resa osv . Skulle han vilja dö då skulle han ej ringa å ens planera resan .

Därför e det viktigt å veta vad menar de med förvirrad ?
Har han ej sovit på väldigt länge ?
E han påverkad av droger å låter allmänt borta ?

Det borde väl finnas någon mer dator som han använt , eller mail , eller någon vän som har info om hans privata liv?

Han kan ju haft problem och tagit någon drog å få sig en flip den dagen , men samtidigt så borde han ju fått hjälp av någon ute i över en månad.

Han e ju väldigt ung så folk hade ju garanterat ringt polis om man misstänker någon ser ut å må väldigt dåligt å förvirrad. Speciellt trasiga kläder osv .

Om jag tror han lever ?
Det känns så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in