2017-06-26, 09:44
Medlem

AH är i händerna på JM.

Personligen funderar jag på hur AH tänker runt "God advokatsed". Gränsen för den passerades redan när AH försökte chickanera AB gällande medicineringen. Sen har det bara fortsatt.
Citera
2017-06-26, 09:53
Medlem
lasternassummas avatar
Har jag missat något, eller, varför är det ingen som ställer den självklara frågan:

– Om en person drunknar i Hjälmaren, med den förekomst av kiselalger som finns där, vilka fynd av kiselalger kommer man då att göra i kroppen vid obduktion?

Jag har uppfattat som att vi redan fått svaret. Det kommer att påträffar betydligt fler typer av och fler kiselalger än vad som påträffades i Aki. Man kan alltså dra slutsatsen att han inte drunknat i Hjälparen.

Vad har jag missat?

Citera
2017-06-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Har jag missat något, eller, varför är det ingen som ställer den självklara frågan:

– Om en person drunknar i Hjälmaren, med den förekomst av kiselalger som finns där, vilka fynd av kiselalger kommer man då att göra i kroppen vid obduktion?

Jag har uppfattat som att vi redan fått svaret. Det kommer att påträffar betydligt fler typer av och fler kiselalger än vad som påträffades i Aki. Man kan alltså dra slutsatsen att han inte drunknat i Hjälparen.

Vad har jag missat?

Advokat AH försöker få in rimligt tvivel på promillechansen att han inte drunknat, alltså att han kvävts istället. Enligt viss expertis går inte kvävning att uteslutas.
AH menar att det är därför det fattas kiselalger.
Citera
2017-06-26, 10:01
Medlem
anothes avatar
Citat:
Nu återstår bara personlia och slutpläderingar.
Det var det för denna gången.

Misstänker att mer drama inte kommer, hovrättsförhandlingar blir mer avslagna till jämförelse.
Citera
2017-06-26, 10:05
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Advokat AH försöker få in rimligt tvivel på promillechansen att han inte drunknat, alltså att han kvävts istället. Enligt viss expertis går inte kvävning att uteslutas.
AH menar att det är därför det fattas kiselalger.

Om nu Aki kvävts, blir då inte slutsatsen att han kvävts innan han kastats i vattnet? Slår inte det hål på JMs historia att han drunknat när han varit ute och fiskat?

Alla lögner gör mig förvirrad. Alla tester tyder på att Aki har varit helt drogfri, utom att han druckit alkohol. Vad var syftet från JMs sida att utmåla Aki som narkotikamissbrukare och att påstå att han dog av en överdos?

Citera
2017-06-26, 10:05
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepostier
Vilken liverapport är bäst? Tvekar särskild mellan SVT och Expressens.
SVT är enligt min å mångas mening mer utförlig i sin rapportering. Expressen ger kortare refererat, oneliners. Rekommenderar SVT men att sen i efterhand läsa även Expressen.
Citera
2017-06-26, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Det var det för denna gången.

Misstänker att mer drama inte kommer, hovrättsförhandlingar blir mer avslagna till jämförelse.

I hovrätten spelar de upp tingsrättens förhör, så det kommer bli mer avslaget gissar jag på.
Citera
2017-06-26, 10:10
Medlem
Varför stängda dörrar på JMs personalia??
Citera
2017-06-26, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om nu Aki kvävts, blir då inte slutsatsen att han kvävts innan han kastats i vattnet? Slår inte det hål på JMs historia att han drunknat när han varit ute och fiskat?

Alla lögner gör mig förvirrad. Alla tester tyder på att Aki har varit helt drogfri, utom att han druckit alkohol. Vad var syftet från JMs sida att utmåla Aki som narkotikamissbrukare och att påstå att han dog av en överdos?

Det JM har vittnat om är att hon lämnat honom vid bryggan. Resten av hennes historia är att hon inte sett något annat än att han satt vid bryggan. Hon har sagt vad hon tror A*i gjorde.
Däremot har hon hintat åt hans förstorade hjärta och att hon tror det har något med saken att göra.

Vad hennes syfte med olika saker är det vet jag inte ens om hon själv känner till alla gånger.
Fullt förståeligt med stor förvirring när man lyssnar på henne.
Citera
2017-06-26, 10:15
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebba
Det är visst frivårdsutlåtandet som JM vill ha sekretess på. Undrar vad det är för bs hon vill hemlighålla. Men, liksom vafan !?
Citera
2017-06-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, inte alls. Han har inte alls kvalat in på alldeles egen hand. Det är dumt att ens säga det. Varför skulle han köra ut till Granliden och döda två för honom okända människor. Det faller på sin egen orimlighet.

Nej, det hade han aldrig gjort om han inte hade haft samröre med JM. Det hade aldrig en lejd rysk eller Jugoslavisk torped gjort heller. JM viftade med guld och gröna skogar och satte lite press på honom.
Citera
2017-06-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chebba

I de maskade delarna av P7:an, så står det förmodligen att hon anses "spritt språngande galen" på läkarspråkM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in