Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Hahahahaaa, du vet ju absolut ingenting om droger!
Är du religiös också?
Hasch och Mariuana (gräs) hjälper heroinmissbrukare, det är ett ok substitut. Så gör även metadon och SUBUTEX! INGEN blir galen av metadon och/eller subutex, heroinmissbrukare blir NORMALA av dessa receptförskrivna mediciner!
Dessutom är det ingen ide att ta subutex med heroin, då ruset av heroin UTEBLIR......
Troligen får han en eller flera tabletter Benz (nyare form av rohypnol) av JM före dådet.....eller "kristaller" som MR ju själv uppgett, alltså KrystalMeth.
Man blir ju inte "normal" när man överdoserar Metadon eller Subutex. Däremot är det väl tveksamt om man blir kapabel att utföra ett mord när man överdoserar. Den vanligaste reaktionen är ju att de blir zonkade och knappt kan fästa blicken. Kan man som missbrukare hålla sig till den rekommenderade dosen så kan man oftast leva ett sk normalt liv.
Jag tror också någon form av Benzo är inblandat. Det som talar emot Benzo är att man tappar minnet vid ganska liten överdosering (överdosering kan vara så lite som att ta två tab istf en). Dessutom så kan ju sömnen slå till när som när tabletten är i verkningsfas. Så kanske inte heller så troligt, när jag tänker efter.
Amfetamin eller Kokain känns nog mest troligt. Det är ju "uppåttjack", speciellt för de som inte tar det i ett aktivt missbruk. Har han tagit två tabletter av nämnda substans på vägen ut till Granliden så är han "på topp" inom kort och hinner varken "snöa in" eller bli paranoid innan mördandet är färdigt. Minnet borde inte bli märbart påverkat.
Någon var inne på att MR inte är någon missbrukare. Jag håller med. Det finns faktiskt en kulturell skillnad i brukande av droger. I Sverige är det förbjudet så därför är det brottsligt men alla som brukar droger är ju inte missbrukare bara för det. Vilket vi svennebananer gärna både tror och uttalar oss om.
Vad det gäller MR så verkar han ju knarkat på mer och mer under tiden med JM. Visst hade han prövat tidigare men vore han missbrukare hade han aldrig tagit sig från Iran öht.
Nu är jag av åsikten att MR är en kallblodig mördare. Han kunde dragit från JM, tom när de befann sig på Granliden. Han ska straffas med lagens strängaste straff.