2017-06-26, 04:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nejdå, jag menar tvärtom att detaljrikedomen, kring rekonstruktionen bl a, inte nödvändigtvis måste kollidera med det faktum att han var bedövad av droger aktuella kväll.

Nej, precis!

Bra där
Citera
2017-06-26, 05:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Man är alltid ansvarig för sina handlingar oavsett drogpåverkan eller påverkan av alkohol!

Hmmm, fast anledningen till att människor använder alkohol och droger är ju för att slippa hämningar för en stund......slippa lite ansvar för en liten stund.
Citera
2017-06-26, 05:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vill bara förtydliga att det inte finns nån uppgift om intag av heroin och kokain.
Kokain är mig veterligt inte ens på tapeten i FUP. Han drar säkert i sig det han kommer över.

Han röker hasch den dagen likt alla andra dagar.. och han säger sig ha tagit nån tablett innan mordet just för att han har haft ett missbruk i bakgrunden gällande heroin/opium.
Nåt han inte uppger vad det är men för att stilla attacker av irritation. Det enda jag kan associera till är Subutex.

Hahahahaaa, du vet ju absolut ingenting om droger!

Är du religiös också?

Hasch och Mariuana (gräs) hjälper heroinmissbrukare, det är ett ok substitut. Så gör även metadon och SUBUTEX! INGEN blir galen av metadon och/eller subutex, heroinmissbrukare blir NORMALA av dessa receptförskrivna mediciner!
Dessutom är det ingen ide att ta subutex med heroin, då ruset av heroin UTEBLIR......

Troligen får han en eller flera tabletter Benz (nyare form av rohypnol) av JM före dådet.....eller "kristaller" som MR ju själv uppgett, alltså KrystalMeth.
Citera
2017-06-26, 07:53
Medlem
Tv 4 live har en bra sändning just nu med duktig advokat som bisittare.
Citera
2017-06-26, 08:17
Medlem
lasternassummas avatar
Johanna Möllers mamma tvingades gå under jorden utomlands – av rädsla för dottern
"– Det har funnits en mycket allvarlig hotbild från 42-åringen och hennes nätverk. Sedan augusti förra året har mina klienter behövt leva på flykt med polisbeskydd.
Till en början flyttades mamman och systern runt mellan skyddade boenden i Sverige.
– Men polisen bedömde att de inte länge kunde garantera deras säkerhet i Sverige och då placerades de utomlands."

http://www.bblat.se/blaljus/brott/johanna-mollers-mamma-tvingades-ga-under-jorden-utomlands-av-radsla-for-dottern

Arbogakvinnans mamma tvingades bort från Sverige
"– Hon har levt med ovissheten om att någonsin kunna återvända till Sverige, säger hennes advokat Susanna Cleve.
Mamman är övertygad om att hennes dotter ligger bakom dödsattacken i sommarstugan."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/arbogakvinnans-mamma-tvingades-bort-fran-sverige/

Dessa åtgärder låter som att det finns goda grunder att anta att det kriminella nätverk som JM har omgett sig med fortfarande finns och verkar. Jag tänker dels på de kriminella organisationer som JM haft "affärer" med, men också de sju till åtta som, utöver MR och JJ, misshandlade de ensamkommande som filmat och berättat om att JM hade sex med dom.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-06-26 kl. 08:25.
Citera
2017-06-26, 08:25
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Tv 4 live har en bra sändning just nu med duktig advokat som bisittare.
Var? det är bara morgonstudio som är live

Edit, hittat
https://www.tv4play.se/program/nyheterna
Senast redigerad av autostoperka 2017-06-26 kl. 08:28.
Citera
2017-06-26, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Var? det är bara morgonstudio som är live

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/3922375

Riktigt bra rapportering som kommer fortsätta under dagen, om jag uppfattat det rätt.
Citera
2017-06-26, 08:35
Medlem
Tycker rapporteringarna från rättegången försvunnit en efter en. SVT bekräftade att de skulle fortsätta under alla dagarna...
...men för dagen kan jag inte hitta något relaterat till slutpläderingarna (som jag antar ska äga rum idag?). Någon som har någon länk?
Citera
2017-06-26, 08:38
Medlem
Idag på morronen väcktes hon tidigt. Fick sin frukost serverad. Duschade förmodligen och satte på sig finklädera. Transporten gick säkert redan vid sju-snåret. Nu är hon på plats för idag och imorgon har hon två examensdagar att se fram emot.

Nu ska betyg delas ut. Nu ska sammanfattning göras och hon kommer konfronteras med den verklighet som framkommit möta hennes alldeles egna vridna och förljugna verklighet.

Vi kommer få höra en sammanhängande kedja av påvisade lögner staplas på varandra. Lögner som kommer väga så tung att hennes "sanning" kommer pulveriseras. Hon kommer tillintetgjord komma få lyssna till sin egen vedervärda värld.

I morron tisdag kväll kommer transporten gå hem igen. För sista gången denna runda.

Betyget blir underkänt, livstid blir examenspresenten och en avskyvärd kvinna kommer få den vardag hon är så väl värd.
Citera
2017-06-26, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Idag på morronen väcktes hon tidigt. Fick sin frukost serverad. Duschade förmodligen och satte på sig finklädera. Transporten gick säkert redan vid sju-snåret. Nu är hon på plats för idag och imorgon har hon två examensdagar att se fram emot.

Nu ska betyg delas ut. Nu ska sammanfattning göras och hon kommer konfronteras med den verklighet som framkommit möta hennes alldeles egna vridna och förljugna verklighet.

Vi kommer få höra en sammanhängande kedja av påvisade lögner staplas på varandra. Lögner som kommer väga så tung att hennes "sanning" kommer pulveriseras. Hon kommer tillintetgjord komma få lyssna till sin egen vedervärda värld.

I morron tisdag kväll kommer transporten gå hem igen. För sista gången denna runda.

Betyget blir underkänt, livstid blir examenspresenten och en avskyvärd kvinna kommer få den vardag hon är så väl värd.

I höst går kanske transporten från Uppsala till Stockholm och Svea hovrätt förmodligen i svarta kläder då också och i sällskap med sitt nedklottrade kollegieblock.
Citera
2017-06-26, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Tycker rapporteringarna från rättegången försvunnit en efter en. SVT bekräftade att de skulle fortsätta under alla dagarna...
...men för dagen kan jag inte hitta något relaterat till slutpläderingarna (som jag antar ska äga rum idag?). Någon som har någon länk?
Slutpläderingarna börjar på eftermiddagen idag av åklagarsidan, på förmiddagen förhör med en rättsläkare.

Det har bra rapportering på svt.
Citera
2017-06-26, 08:50
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
i Afghanistan finns det högst troligt fortfarande på apotekshyllorna, receptfritt.
L0L i Afghanistan finns det åkrar med odlingar, hemmatillverkning i typ vart 5e hushåll och alla har lite i bakfickan. Vad skulle de ha svenskaktiga recept för ?
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag har väldigt svårt att förstå de som jämför MR med JM. Visst, han använde de droger.. [LÅNG SNYFTHISTORIA] .... Däremot förstår jag inte grejen med att demonisera honom..
Du vill alltså att man skall se en offersida i skit. Försök du visa bilder av mordoffrets svårt sargade kropp till anhöriga och förklara till dem att de måste visa lite ödmjukhet till han som gjorde det. Personligen skulle jag aldrig sänka moralen så lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in