2017-06-23, 23:46
Medlem
Franska RMC rapporterar att Lacazette är nära Arsenal, ska ner till Lyon nästa vecka för att göra klart med affären

Edit: iallafall enligt denna franska journalisten:

https://twitter.com/mattspiro/status/878278781147992065
Senast redigerad av Maiden1666 2017-06-23 kl. 23:53.
Citera
2017-06-24, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
http://fotbolltransfers.com/site/news/79905

Enligt uppgifter är Barcelona intresserade av Juan Cuadrado eftersom Hector Bellerin kostar för mycket.

Hoppas inte det här är sant. De kan väl inte vara så jävla dumma? De har ju redan två högerbackar som egentligen inte är det och så nu en till! Ska den här mardrömmen aldrig ta slut?

Edit: Nelson Semedo vore ett bättre köp.

Min känsla är att Arsenal att inte kan sälja Bellerin och allra minst till Barcelona efter omständigheterna med Wengers kontrakt, missad topp-4 och allt missnöje bland arsenalfansen. Klubben har komiskt nog tvingats hitta lite balls nu när det inre trycket är så stort så jag tror inte att någon av stjärnorna tillåts lämna.

Sedan har Arsenal fått ett tufft öppningsschema i höst dessutom så att gå in i ligapremiären med ett klassiskt Arsenalfönster och få en dålig start kommer definitivt vända arsenalfansen mot managern och klubbledningen en gång för alla. En professionell och i högsta grad kommersiell, global fotbollsklubb kan inte gå en hel säsong med att det buas varje match, missnöjesmarscheras, hålls upp skyltar, är konstanta skriverier i media o.s.v. då måste Wenger till slut sparkas eller så kommer man börja tappa sponsorer, få svårt att sälja platser, tappa kommersiell försäljning o.s.v.

Det enda som har rimliga utsikter att rädda Arsenal undan den stundande "undergången" med ett abrupt och våldsamt brott från Wengereran där Arsene Wenger tvingas bort, är om man gör ett enastående sommarfönster ungefär i nivå med att signa Mbappe. Det är det som krävs för att vända all pessimism och köpa sig tid för att kunna prestera. Arsenals transfers handlar den här sommaren nästan uteslutande om att göra ett statement som visar att klubben är på allvar, lyfter fansens framtidsförhoppningar och får dem att se fram emot att gå på matcherna igen. Att t.ex. signa Lacazette, en spelare som det råder delade meningar om, kommer inte hjälpa Arsenal därför att om han inte presterar direkt faller han bara i samma kategori som Granit Xhaka och arsenalfansen kommer ifrågasätta Wengers omdöme. Arsenal har dragit den här märkliga medelmåttigheten så långt att det inte finns något utrymme kvar för misstag längre.

Det ska i vilket fall bli intressant att följa den här soppan i höst. Jag tror inte att Arsenal kommer att ändra sig tillräckligt. Även om man inte säljer någon toppspelare så kommer det i vanlig ordning göras för lite och försent och därför sitter inte Wenger kontraktsperioden ut.
Senast redigerad av --..-- 2017-06-24 kl. 11:09.
Citera
2017-06-24, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--
Min känsla är att Arsenal att inte kan sälja Bellerin och allra minst till Barcelona efter omständigheterna med Wengers kontrakt, missad topp-4 och allt missnöje bland arsenalfansen. Klubben har komiskt nog tvingats hitta lite balls nu när det inre trycket är så stort så jag tror inte att någon av stjärnorna tillåts lämna.

Sedan har Arsenal fått ett tufft öppningsschema i höst dessutom så att gå in i ligapremiären med ett klassiskt Arsenalfönster och få en dålig start kommer definitivt vända arsenalfansen mot managern och klubbledningen en gång för alla. En professionell och i högsta grad kommersiell, global fotbollsklubb kan inte gå en hel säsong med att det buas varje match, missnöjesmarscheras, hålls upp skyltar, är konstanta skriverier i media o.s.v. då måste Wenger till slut sparkas eller så kommer man börja tappa sponsorer, få svårt att sälja platser, tappa kommersiell försäljning o.s.v.

Tror inte heller att någon viktig spelare blir såld denna sommaren. Det vore förödande för Arsenal att tappa Alexis och inte kunna ersätta honom med en bra spelare.
Jag är inte så insatt i Arsenal men kan känna att om Özil inte vill förlänga sitt kontrakt och någon klubb erbjuder en hög summa så är det bäst att sälja. Han tillför inte så mycket när det blir tufft. Han passar bättre i lag med spelare av världsklass, t.ex. Real eller Bayern.
Tycker att han är medioker i Arsenal. Han var mycket bättre i Real.

Jag kan tänka mig att det finns lite sanning i ryktena om Lacazette. Det är väl egentligen bara en bra anfallare till som fattas. Och han har ändå gjort många mål de senaste fyra säsongerna i Lyon.
Annars så ser laget bra ut. Xhaka är inte så dålig som alla vill få det till. Men jag har bara sett ett par matcher då och då men de har varit utspridda över hela säsongen. I början och slutet av säsongen såg han riktigt bra ut.
Tror att deras nya spelsystem passar spelarna bättre helt enkelt. Lägg till Kolasinac och en eventuell Lacazette så är de förberedda inför nästa säsong.

Jag håller inte på Arsenal men vad jag minns så har deras lag inte sett bättre ut under en lång tid än vad det gör nu.
Tror också att det är bra att de får spela EL istället för CL. Bra med förändring och tror att det är detta som de behöver för att inse att de måste göra bättre ifrån sig.

//Siegestor
Citera
2017-06-24, 18:16
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
http://www.asroma.com/en/news/2017/6/roma-and-liverpool-agree-salah-transfer

Det är bara att gratulera Roma till en väldigt lyckad förhandling. Otroligt mycket pengar för en spelare som jag tycker håller samma klass som Walcott. Lever mycket på sin snabbhet. Dribblar aldrig utan går rätt på mål.

Salah 26 poäng på 29 matcher i Serie A.

Det enda Walcott har gemensamt är snabbheten. Klopp har scoutat honom sedan Baseldagarna, så Klopp vet vad han köpt. Dock kan han ju fortfarande "floppa", men jag tror Klopps spelsätt är perfekt för Salah.

Firmino får LFCs nr 9 och Salah tar 11. Får väll anta att det blir Salah-Firmino-Mané som fronttrio nästa säsong, med Coutinho på i en mer central mittfältsroll.
Citera
2017-06-24, 18:45
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Will Huges klar för Watford.

Nelson Mandela klar för Eintracht Frankfurt.
Citera
2017-06-24, 19:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Salah 26 poäng på 29 matcher i Serie A.

Det enda Walcott har gemensamt är snabbheten. Klopp har scoutat honom sedan Baseldagarna, så Klopp vet vad han köpt. Dock kan han ju fortfarande "floppa", men jag tror Klopps spelsätt är perfekt för Salah.

Firmino får LFCs nr 9 och Salah tar 11. Får väll anta att det blir Salah-Firmino-Mané som fronttrio nästa säsong, med Coutinho på i en mer central mittfältsroll.

Den enda farhågan med Salah är att han inte kommer få samma effekt av sin snabbhet i PL som i Serie A. Jag tror dock han har tillräckliga andra egenskaper för att göra det ganska bra ändå. Han passar dessutom ypperligt i ett Klopp-lag.
Citera
2017-06-24, 22:41
Medlem
Både Javi Martinez och Dani Alves sägs ha sina obligatoriska läkarundersökningar under nästa vecka för att kunna klargöra sina flyttar till Man-City. Vanligtvis brukar jag inte tro på City men de bör vara favoriter till titeln med ny stabil mittback, ny målvakt, nytt ytterbackspar samt ett fint offensivt mittfältsnav.

https://twitter.com/Anthony_BTSport/status/878605610945830912
Citera
2017-06-24, 22:51
Medlem
foool13s avatar
Jag hade ingen aning om att Javi Martinez var på väg till City.. antagligen ingen Ancelotti-favorit då, lite konstig flytt annars.. kanske inte går in i startelvan i City heller.. skall väl vara backup på deff. mitt och mittback, främst mittback antar jag.
Senast redigerad av foool13 2017-06-24 kl. 23:23.
Citera
2017-06-24, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Jag hade ingen aning om att Javi Martinez var på väg till City.. antagligen ingen favorit Ancelotti-favorit då, lite konstig flytt annars.. kanske inte går in i startelvan i City heller.. skall väl vara backup på deff. mitt och mittback, främst mittback antar jag.

Javi Martinez var riktigt bra i Heynckes Bayern säsongen 12/13 vill jag minnas. Varit en del skadad sen dess?
Citera
2017-06-25, 00:10
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Javi Martinez var riktigt bra i Heynckes Bayern säsongen 12/13 vill jag minnas. Varit en del skadad sen dess?

Martinez med Bastian under Heynecks var porr att titta på, helvete vad bra de spelade tillsammans. Vet inte hur det varit med skador eller varför han fått spela mindre nu, men ska han vara på mittfältet eller back i city?
Citera
2017-06-25, 09:15
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Han var def. mittfältare då. Sen har han haft väldiga skadeproblem och aldrig riktigt kunnat slå sig in i startelvan igen. Mest fått vikariera där det behövts som mittfältare eller back.

Sen tror jag inte en sekund på det förrän jag ser något.
Senast redigerad av Steff83 2017-06-25 kl. 09:19.
Citera
2017-06-26, 01:10
Avstängd
Halloween2s avatar
Snackar inte om klubbval nu men.. Har ju varit både snack om arsenal och real madrid angående Mbappé. Vad lockar egentligen mer hos en ung fotbolls kille, att bli tränad under Wenger eller Zidane. Zidane måste väl vara mer popis i frankrike.. eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in