Citat:
Ursprungligen postat av
--..--
Min känsla är att Arsenal att inte kan sälja Bellerin och allra minst till Barcelona efter omständigheterna med Wengers kontrakt, missad topp-4 och allt missnöje bland arsenalfansen. Klubben har komiskt nog tvingats hitta lite balls nu när det inre trycket är så stort så jag tror inte att någon av stjärnorna tillåts lämna.
Sedan har Arsenal fått ett tufft öppningsschema i höst dessutom så att gå in i ligapremiären med ett klassiskt Arsenalfönster och få en dålig start kommer definitivt vända arsenalfansen mot managern och klubbledningen en gång för alla. En professionell och i högsta grad kommersiell, global fotbollsklubb kan inte gå en hel säsong med att det buas varje match, missnöjesmarscheras, hålls upp skyltar, är konstanta skriverier i media o.s.v. då måste Wenger till slut sparkas eller så kommer man börja tappa sponsorer, få svårt att sälja platser, tappa kommersiell försäljning o.s.v.
Tror inte heller att någon viktig spelare blir såld denna sommaren. Det vore förödande för Arsenal att tappa Alexis och inte kunna ersätta honom med en bra spelare.
Jag är inte så insatt i Arsenal men kan känna att om Özil inte vill förlänga sitt kontrakt och någon klubb erbjuder en hög summa så är det bäst att sälja. Han tillför inte så mycket när det blir tufft. Han passar bättre i lag med spelare av världsklass, t.ex. Real eller Bayern.
Tycker att han är medioker i Arsenal. Han var mycket bättre i Real.
Jag kan tänka mig att det finns lite sanning i ryktena om Lacazette. Det är väl egentligen bara en bra anfallare till som fattas. Och han har ändå gjort många mål de senaste fyra säsongerna i Lyon.
Annars så ser laget bra ut. Xhaka är inte så dålig som alla vill få det till. Men jag har bara sett ett par matcher då och då men de har varit utspridda över hela säsongen. I början och slutet av säsongen såg han riktigt bra ut.
Tror att deras nya spelsystem passar spelarna bättre helt enkelt. Lägg till Kolasinac och en eventuell Lacazette så är de förberedda inför nästa säsong.
Jag håller inte på Arsenal men vad jag minns så har deras lag inte sett bättre ut under en lång tid än vad det gör nu.
Tror också att det är bra att de får spela EL istället för CL. Bra med förändring och tror att det är detta som de behöver för att inse att de måste göra bättre ifrån sig.
//Siegestor