2017-06-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Inte särskilt komiskt då de har ett registreringsförbud. Att de flesta sedan förenklar och refererar till detta som ett "transferförbud" verkar röra upp en del känslor i onödan.
Det komiska ligger i tandlösheten i ett sånt förbud.
Citera
2017-06-22, 21:58
Medlem
Kafferastens avatar
Salah klar för Liverpool.

http://www.liverpoolfc.com/news/first-team/266595-liverpool-fc-complete-signing-of-mohamed-salah
Citera
2017-06-22, 22:12
Bannlyst
Ibland förstår man sig verkligen inte på Liverpool. Varför värvar man en spelare som har misslyckats i ligan förut? Förvisso har man fått Chelsearejects att prestera förut, men för den pengen hade jag nog värvat nån annan.
Citera
2017-06-22, 22:27
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Varför värvar man en spelare som har misslyckats i ligan förut?

Kan man dra så stora växlar av det idag då? Det har ju gått några år och han är uppenbarligen en bättre spelare nu. Han kan ju också passa dagens Liverpool bättre än dåvarande CFC då man inte spelar samma typ av fotboll.

Finns ju också spelare som gör det riktigt bra i Man City och Everton trots att det gick så där i Chelsea. Med det sagt så är jag inte övertygad om Salah helt..men känns intressant. När Mané blev skadad så saknades hans fart rejält och man vart väldigt statiska i sitt anfallsspel så spelartypen behövs nog.
Citera
2017-06-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Verratti, Dembele och en högerback kommer bli en riktig drömsommar.

Vilken plats på Barcelonas bänk tror du Dembele är mest intresserad av?
Citera
2017-06-22, 23:31
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Ibland förstår man sig verkligen inte på Liverpool. Varför värvar man en spelare som har misslyckats i ligan förut? Förvisso har man fått Chelsearejects att prestera förut, men för den pengen hade jag nog värvat nån annan.

Citat:
Salah will join the Premier League side for an initial fee of €42 million. The move will be formally completed when the transfer window opens in England on July 1.

The deal for the 25-year-old also includes various additional clauses, worth up to a total of €8m, based on the player and Liverpool achieving certain performance-related targets.
http://www.asroma.com/en/news/2017/6/roma-and-liverpool-agree-salah-transfer

Det är bara att gratulera Roma till en väldigt lyckad förhandling. Otroligt mycket pengar för en spelare som jag tycker håller samma klass som Walcott. Lever mycket på sin snabbhet. Dribblar aldrig utan går rätt på mål.
Citera
2017-06-22, 23:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalChase
Ja för Messi/Suarez spelar varenda match i varenda turnering........

Tror du Reals bänknötare var missnöjda med säsongen, de fick lira rätt mycket ändå, FCB och alla andra stora klubbar vill samma sak.. Ingen spelare ska behöva spela var tredje dag under stora delar av säsongen.
Citera
2017-06-23, 00:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Kan man dra så stora växlar av det idag då? Det har ju gått några år och han är uppenbarligen en bättre spelare nu. Han kan ju också passa dagens Liverpool bättre än dåvarande CFC då man inte spelar samma typ av fotboll.

Finns ju också spelare som gör det riktigt bra i Man City och Everton trots att det gick så där i Chelsea. Med det sagt så är jag inte övertygad om Salah helt..men känns intressant. När Mané blev skadad så saknades hans fart rejält och man vart väldigt statiska i sitt anfallsspel så spelartypen behövs nog.

Jag tror att han kommer passa bra in i Klopps taktik. Det finns inga indikationer att han skulle vara svårcoachad eller liknande så den biten behöver man nog inte oroa sig för. Tror han blir lyckad i Liverpool.

Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
http://www.asroma.com/en/news/2017/6/roma-and-liverpool-agree-salah-transfer

Det är bara att gratulera Roma till en väldigt lyckad förhandling. Otroligt mycket pengar för en spelare som jag tycker håller samma klass som Walcott. Lever mycket på sin snabbhet. Dribblar aldrig utan går rätt på mål.

Walcott har aldrig någonsin visat upp samma finess som Salah. Egyptiern är inte något spelgeni men har ändå ett bredare register i fråga om att värdera olika lägen och antingen spela fram eller leverera ett välplacerat avslut än vad Walcott har. Lever på sin snabbhet gör han förvisso i hög grad och det var ju extremt lyckosamt i ett Serie A som inte har så mycket av den varan.

I bästa fall får Roma alltså 50M euro. Rent ekonomiskt kan jag förstås leva med det som romanista men ändå jävligt trist att vi säljer någon eller några av våra bästa spelare typ varje sommar. Manolas verkar ju också på väg bort - till Zenit av alla jävla ställen.
Citera
2017-06-23, 01:52
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns ingen chans att PSG säljer till Barca, kolla bara tidigare Marquinhos, Thiago Silva etc, man säljer enbart de spelare man vill få bort och tar aldrig i beaktande spelares vilja samt miljonerna man får i ersättning, det blir ofta problemet med arabiska ägare, de har en helt annan mentalitet och tar detta mer personligt än professionellt.

Ja det stämmer att spelaren signade nyss ett nytt kontrakt men det är ingen idé att ha kvar spelare som desperat vill lämna, det kan ge klubbarna dåligt rykte när spelare då får uppfattningen att man kan bli låst/fast i PSG eftersom ägarna vägrar sälja.

Den stora skillnaden mellan Marquinhos, Thiago Silva och Verratti är att Verratti vill till Barcelona mycket mer än vad brassarna ville, och han har till skillnad från dem även börjat pusha väldigt hårt för en övergäng.

PSG har sista ordet, men om Verratti verkligen vill dra, skiter i att komma till försäsongen och allt man kan tänka sig så kan en övergång mycket väl bli av. Jag tror att PSG hellre tar ~100m som de kan köpa nästan vem som helst för än att de har kvar en spelare som hellre är någon annanstans än i PSG.

Citat:
Ursprungligen postat av HalChase

1. Tror inte att Barcelona betalar ~80m för att ha Dembele som bänkvärmare.
2. Messi befinner sig allt oftare i mitten och därmed är högerkanten helt död.
3. Utan en bra högerytter (och högerback för den delen) kommer högerkanten fortsätta vara död, vilket är anledningen till att en högerytter behövs.
4. Barcelona kan mycket väl komma att dumpa sin traditionella 4-4-3.

Det finns plats för Dembele.
Citera
2017-06-23, 07:23
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Finns ingen garanterad succévärvning och det gäller då självklart också Salah men på pappret är han en riktigt bra värvning. Gör mig inget om andra lags fans är minst sagt skeptiska. Jag är själv inte helt övertygad men det är mest baserat på att jag inte följt honom speciellt mycket.
Citera
2017-06-23, 22:03
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Enligt uppgifter är Barcelona intresserade av Juan Cuadrado eftersom Hector Bellerin kostar för mycket.
http://fotbolltransfers.com/site/news/79905

Hoppas inte det här är sant. De kan väl inte vara så jävla dumma? De har ju redan två högerbackar som egentligen inte är det och så nu en till! Ska den här mardrömmen aldrig ta slut?

Edit: Nelson Semedo vore ett bättre köp.
Senast redigerad av Sodomizer- 2017-06-23 kl. 22:06.
Citera
2017-06-23, 23:12
Medlem
Manchester Evening News rapporterar att Matic är överens med Manchester Unitedmom sitt personliga kontrakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in