Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Även JB ställde GM/AM upp på under flera år innan dom insåg hur bunden JB var till JM. Dom gav till slut upp alla sina "räddningsförsök". JB är väl alltjämt den enda lojala av alla barnen som JM har. Också den ende av barnen hon inte anklagat för mordet på sina föräldrar. Förmodligen den hon har mest hållhakar på, nu också via hennes man. Jag tror personligen att dom båda är inblandade i Aki:s frånfälle. Mest svärsonen.
Ja, svärsonen JJ räknade jag inte till familjen och han tycks ha en tämligen problemfylld relation till sin fru. Det är väl han som är medmisstänkt för Aki-mordet f.ö.
Citat:
Men AM bär, trots vad som hänt inget agg till barnbarnen. Eftersom både DB/JB är åtalade för delaktighet får hon inte ha kontakt med dom. Säger inget om huruvida dom står bakom hotbilden eller inte.
Nej, hon kastar inte barnen framför bussen, men hon drar in samtliga barn, på ett eller annat sätt, i sina gärningar. Så pass att hon skapar "hållhakar" som hon kan utnyttja.
Du menar väl att DB & JB är misstänkta? Mig veterligt finns inget åtal mot dem f.n.
Alltså, det är detta som jag tycker är märkligt. Anki tycks uppskatta kontakten med sina barnbarn och hon sägs ha tagit mycket illa vid sig när hon fick reda på att Aki troligen mördats på deras sommarställe.
Om hon då även skulle tro att barnbarnen vore inblandade i detta, skulle hon verkligen önska upprätthålla kontakten?
Håller helt med om det fetstilta.