2017-06-25, 11:29
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag är sosse och inser problematiken ....

Ja vad är problematiken? Kan du utveckla så att alla som inte är sossar också förstår?

Har du dessutom en lösning på problematiken så ser jag fram emot att fä läsa den också.
Citera
2017-06-25, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är faktiskt frånkopplat opinions- och medlemsutvecklingen. SD behöver kompetenta politiker i ledningen. Där brister de.
Hehe jaså. Hur "kompetent" tycker du de andra partierna skött sig? SD är väl de enda partiet som uppvisat ett vuxet beteende. Eller du tycker kanske även att SD ska göra som moderaterna, köpa klanröster i Järva med löften om att få moskéer och politiska poster? Och hur moderat är den här somaliern?

Den här affären är utmärkt, den visar hur cyniska moderater tagit till alla medel för att knyta till sig personer som rimligtvis inte ens har i Sverige att göra. Detta kommer falla tillbaka tungt på den moderata ledningen. Nu sitter man i en rävsax: ska man gå ut och försvara stenålderssomaliern, eller gå ut och försvara den svenska demokratin? Eller bara vara pinsamt tysta? Hur man än gör har det moderata partiet förlorat. Vilket är mycket rättvist, med tanke på hur moderaterna skött sig det senaste decenniet.
Citera
2017-06-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
... Den nuvarande "rasismen" som innebär att man står till höger om MP? ...
Haha, den var bra. Nej, det Jomshof skriver är i sig inte rasistiskt. Men kontexten med SD:s bakgrund och allt vad de hittar på, och har hittat på, skvallrar givetvis om att Jomshof, likt alla andra SD:are, gör skillnad på folk och folk, enbart beroende på deras ursprung. Det kan man kalla alltifrån migrantskepsis till dödsknarkarnazism. Egentligen är det ointressant. Intressantare är dock SD:s oförmåga att fungera smidigt i alla lägen. Och det har ju SD jobbat stenhårt på, att göra just det och att bli rumsrena, så att säga. Att få komma in i finrummet, att få regeringssamarbeta, att få påverka! Jomshof drar undan mattan för sig själv och sitt parti i ett enda svep. Det råder det ingen tvekan om. Och det är mer än en smula tragikomiskt.
Citera
2017-06-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnhrrskrjnkjdv
Du ordbajsar ju bara en massa utan substans.

Vadå inga lösningar? Humanistisk karaktär? Loool.

V är kommunister och alla deras förslag leder till gulag.
Kärlek, ta hand om sina egna barn, parförhållande etc strider mot allas lika värde.

Bör inte alla världens människor ha rätt till svensk sjukvård - allas lika värde.

Lägg ner alla helsvensk sjukvård sprid våra sjukhus över hela världen, vi måste tänka på allas lika värde.

Bör inte barnadödligheten var lika stor bland svenska barn som icke svenska barn - allas lika värde.

Varför dör inte svenska barn av svält - allas lika värde.
Senast redigerad av alipo 2017-06-25 kl. 11:44.
Citera
2017-06-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Haha, den var bra. Nej, det Jomshof skriver är i sig inte rasistiskt. Men kontexten med SD:s bakgrund och allt vad de hittar på, och har hittat på, skvallrar givetvis om att Jomshof, likt alla andra SD:are, gör skillnad på folk och folk, enbart beroende på deras ursprung. Det kan man kalla alltifrån migrantskepsis till dödsknarkarnazism. Egentligen är det ointressant. Intressantare är dock SD:s oförmåga att fungera smidigt i alla lägen. Och det har ju SD jobbat stenhårt på, att göra just det och att bli rumsrena, så att säga. Att få komma in i finrummet, att få regeringssamarbeta, att få påverka! Jomshof drar undan mattan för sig själv och sitt parti i ett enda svep. Det råder det ingen tvekan om. Och det är mer än en smula tragikomiskt.
Det kanske han gör. Men det ligger precis i linjer med vad den vanlige svensken själv anser. Den vanlige svensken har inga problem att skilja en svensk och en "svensk". Och det är ingen rättighet att vara svensk. Och när blev oantastlig smidighet ett politiskt axiom? Politik handlar om att driva option, men framför allt, att se till att folkets vilja blir lag.
Citera
2017-06-25, 11:43
Medlem
Citat:

Det går att ha olika taktiker för att vinna röster. Alla är inte skitnödiga PK-människor.

Trump vann till exempel inte på att vara "rumsren"

Ett sånt här utspel är riktigt smart tycker jag. Svenskarna tvingas välja sida mellan en somalie utan moderata eller svenska åsikter eller en sverigedemokrat som står upp för yttrandefriheten...

Jag tror jag kan gissa vem som vinner!
Citera
2017-06-25, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Problemet är att SD inte har några lösningar som är genomförbara. Det saknas totalt konsekvensanalyser av såväl ekonomisk och humanistisk karaktär. Det är helt enkelt inget seriöst parti. Vilket också med all tydlighet framgår inte minst av Jomshofs lilla malör.
Och hur var det med 7K:s "konsekvensanalys? På vilket sätt är det dålig konsekvensanalys att minska invandringen? Ver du vad konsekvensanalys betyder? SD har genomgående varit konsekventa, och gjort En korrekt verklighetsanalys. Till skillnad mot Vänster och liberalt lågpannedrägg.
Senast redigerad av Fnysington 2017-06-25 kl. 11:47.
Citera
2017-06-25, 11:47
Medlem
I artikeln på Aftonbladet skriver de bara det Jomshof säger, men skiter helt sonika i att skriva det där om "våra" förorter. Journalistisk opartiskhet nedspolad i toaletten...
Citera
2017-06-25, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vnhrrskrjnkjdv
Det går att ha olika taktiker för att vinna röster. Alla är inte skitnödiga PK-människor.

Trump vann till exempel inte på att vara "rumsren"

Ett sånt här utspel är riktigt smart tycker jag. Svenskarna tvingas välja sida mellan en somalie utan moderata eller svenska åsikter eller en sverigedemokrat som står upp för yttrandefriheten...

Jag tror jag kan gissa vem som vinner!
Ja, om SD får mer än hälften av rösterna till riksdagsvalet får de naturligtvis stort inflytande. För att ändra grundlag krävs dock mer än så. Men jag tror inte att det blir så, utan SD är beroende av andra partier för att få igenom delar av sin politik. Och då funkar det inte att göra sig omöjlig.
Citera
2017-06-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
I artikeln på Aftonbladet skriver de bara det Jomshof säger, men skiter helt sonika i att skriva det där om "våra" förorter. Journalistisk opartiskhet nedspolad i toaletten...

Det tycker jag är det största argumentet för att de är partiska och kör fake news. Efter i princip varje artikel där man kan lägga in egna värderingar med sina vänsterglasögon känner man sig som läsare som mindre informerad eller felinformerad efter att ha läst artiklarna. Man har så otroligt många följdfrågor som aldrig ställdes. Man tvingad helt enkelt gå in på flashback för att få all information och kunna bilda sig en egen uppfattning. Vilket oftast blir totalt motsatt vad artikeln i media försökte påvisa!

Därför växer alternativ media. Därför är flashback överlägset bästa mediumet för information i Sverige!
Citera
2017-06-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ja, om SD får mer än hälften av rösterna till riksdagsvalet får de naturligtvis stort inflytande. För att ändra grundlag krävs dock mer än så. Men jag tror inte att det blir så, utan SD är beroende av andra partier för att få igenom delar av sin politik. Och då funkar det inte att göra sig omöjlig.
Det brukar låta så. Men vilka det som på riktigt gjort sig omöjliga, och straffat ut sig själva genom att föra en orealistisk och förljugen politik?
Citera
2017-06-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det brukar låta så. Men vilka det som på riktigt gjort sig omöjliga, och straffat ut sig själva genom att föra en orealistisk och förljugen politik?
Jag rycker på axlarna åt denna typ av kommentarer. Jag vet att du och många är missnöjda, jag är det också på många sätt, men det ändrar inte spelreglerna för partipolitiken. De är som de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in