2017-06-25, 04:37
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du blandar ihop Jimmie Åkesson med svenskar och Sverige generellt. Kan vara lätt gjort med jättelika skygglappar och propagandaadrenalinet rusande, jag förstår.
Hur länge behöver du jobba och bo i att land för att få ha åsikter om eller förklara vart folk är välkomna?
Är det någon skillnad på ett helt land och några små områden av detta land?
Förstår du skillnaden på Jimmie Åkesson och svenskar/ Sverige generellt?
Är kravet för att anses som anpassad enligt SD = att man är positiv till SD och anser att dom är välkomna där de förmodligen inte är det?
Klarade du verkligen värdegrundskursen?
Vilka offentliga platser skall en Sverigedemokrat inte få besöka?
Vilka rättigheter i samhället skall gälla för "vanliga invånare" i Sverige men inte för Åkesson?
Citera
2017-06-25, 04:43
Medlem
8711s avatar
Citat:
Det hade varit bättre om de tillämpade vår förorts antirasistiska ideologi som utgår ifrån att rasistiska partier inte hör hemma i förorterna.

Vad fan betyder ens det dravlet?

"Vår förort". Jag är ledsen att göra herrn besviken men någon sådan finns inte. En grupp har inte rätt i Sverige att ta ett område och kalla "vår". Det finns ingen förort där alla har samma åsikter. Vissa tycker åt ena hållet, vissa tycker åt det helt andra hållet, vad denna person än inbillar sig i sin patetiska artikel. Det finns ingen förort i Sverige som har någon "antirasistisk" ideologi mig veterligen. Vem har gett honom rätten att säga vad alla tusentals i ett visst område tycker och har för ideologi?

Vad är rasistiska partier? Det bör definieras och där faller Sverigedemokraterna inte in under en seriös bedömning om man utgår från rimliga måttstockar. Vilket parti och vilken politik man gillar är väl upp till var och en? Politik i Sverige är inte något jävla kollektiv där enklaver och områden i landet röstar i grupp och tycker saker i grupp. Finns många även där han bor som är Sverigedemokrater och tycker helt andra saker än vad han tycker.

Vilka jävla vanföreställningar han framför. Han är inte ens förmögen nog att förstå sammanhangen i samhället och hur demokratin fungerar, hur åsiktsfriheten fungerar eller hur mötesfriheten fungerar. Det bevisar han själv mycket tydligt i sitt eget mycket bristfälliga inlägg som han borde skämmas över och aldrig ha skrivit.
Citera
2017-06-25, 04:47
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du blandar ihop Jimmie Åkesson med svenskar och Sverige generellt. Kan vara lätt gjort med jättelika skygglappar och propagandaadrenalinet rusande, jag förstår.
Hur länge behöver du jobba och bo i att land för att få ha åsikter om eller förklara vart folk är välkomna?
Förstår du skillnaden på Jimmie Åkesson och svenskar/ Sverige generellt?
Är kravet för att anses som anpassad enligt SD = att man är positiv till SD och anser att dom är välkomna där de förmodligen inte är det?

Jimmie Åkesson är etniskt svensk. Det är inte denna afrikan. Han kommer hit och säger till etniska svenskar att om du har fel åsikt för mig så får du inte komma till olika områden i landet. Det är en så bedrövlig och oförskämd syn på saken att man häpnar! Det ska han ge fan i!

Om du kan läsa så ser du mina svar på resten av ditt dravel i mitt senaste inlägg till dig.
Citera
2017-06-25, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Klarade du verkligen värdegrundskursen?

Ingen aning men jag vet att jag, till skillnad mot dig, svarar på frågor från de jag argumenterar med.

Citat:
Vilka offentliga platser skall en Sverigedemokrat inte få besöka?

Han får väl besöka vilka offentliga platser han vill.

Citat:
Vilka rättigheter i samhället skall gälla för "vanliga invånare" i Sverige men inte för Åkesson

Inga speciella vad jag kan tänka på. Åkesson fick ju t.o.m sjukersättning för batikhäxesjukdom samtidigt som han hade arvode från riksdagen och partiet samtidigt så han har nog inga större bekymmer med "rättigheter".

Vi provar igen då:
Hur länge behöver du jobba och bo och vara medborgare i att land för att få ha åsikter om eller förklara vart folk är välkomna?
Låg det något i Kahin Ahmeds uttalande?
Är det någon skillnad på att inte få besöka och att inte vara välkommen?
Citera
2017-06-25, 04:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Okej, vi säger så, båda visade sina rätta ansikten.

Man bör aldrig komma till ett annat folks land och säga att enskilda etniska svenskar inte är välkomna i delar av sitt eget land om man har andra åsikter än vad denna hemska person tycker. Det uppfattas som jävligt otrevligt och oförskämt och hade tolkats så över hela världen, även i hans hemland. Du hade aldrig försvarat såna tankar om andra länder, det är bara Sverige såna som dig vill göra till ett massinvandringshelvete.

Kahin Ahmeds artikel visar bara att han är okunnig och inte förstår mycket om vare sig politik, samhället eller demokratin vi har i Sverige. Han verkar vilja leva mer efter klantänkande, grupptänkande, etnisk konflikt mot svenskar som inte vurmar för hans egna åsikter och att han är en oförskämd person som inte förstår hur han uppfattas av etniska svenskar som invandrare i deras land med såna uttalanden.
Citera
2017-06-25, 05:00
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Okej, vi säger så, båda visade sina rätta ansikten.
Vi har åsikts och yttrandefrihet i Sverige så Kahin Ahmed har full rätt till sina åsikter om Åkesson och det är helt ok för honom att skriva om det i tidningen på det sätt han gjorde.
Samma regler gäller även för Jomshof och om du läser vad han skrev så var det enbart "och du är inte välkommen i Sverige", detta uttalande kunde lika gärna gällt Hagamannen, Lisa Holms mördare eller Anders Breivik.
Men eftersom Kahin Ahmed är från Somalia så kastar sig alla över honom och rasistkortet kommer fram.
Man tar för givet att det handlar om rasism(vilket det skulle kunna vara men inget som han uttalade)

Att en svart man talar om för en vit man var han inte är välkommen är ok och ryggdunkas, om en vit man talar om för en svart man var han inte är välkommen så är det tydligen inte ok...inte för dom som står för allas lika värde och envist hävdar att hudfärg inte spelar någon roll.
Du ser inte hur resonemanget haltar eller?
Jag tror Jomshof medvetet trollade Kahin Ahmed och MSM och dom svalde betet utan att blinka.
Men dom kanske kan återanvända floskeln "för att inkludera alla så måste man kunna exkludera vissa"...men det brukar vara så att för att det skall vara ok att exkluderas så måste en eller alla av kriterierna vit, svensk, man, högerpolitisk, heterosexuell, kapitalist, "husblatte" eller sverigedemokrat finnas.
(husblatte eller husneger anses inte rasistiskt om personen röstar till höger om sossarna av någon konstig anledning)
Citera
2017-06-25, 05:05
Medlem
8711s avatar
Citat:
Se där, nu förklarar du ju i.a.f. att du tycker man inte får ha en åsikt om någon "etnisk" Svensk eller vart någon "etnisk Svensk" är välkommen ifall man inte är "etnisk" Svensk själv.
Nu ska vi bara bena ut skillnaden i att inte vara välkommen och att inte få åka någonstans också.

Säger man till etniska svenskar att "tycker du inte som mig" är du inte välkommen i stora delar av landet så är det en åsikt han kan dra så långt åt helvete han bara kan med. Oförskämda jävel! Han kan ta den åsikten med sig och åka någon annanstans om det inte passar med demokrati, mötesfrihet och att Sverige är svenskarnas land där han är invandrare och ska ge fan i att berätta för andra vad dom ska och inte ska göra och tycka i sitt eget land för att få röra sig fritt över hela landet på gator och torg.
Citera
2017-06-25, 05:10
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Vi provar igen då:
Är det någon skillnad på att inte få besöka och att inte vara välkommen?
Storleksmässigt så är det skillnad på några små områden och ett helt land ja, men princip eller lagmässigt så är det inte det.
Eller är det ok att neka svarta på krogen?
Det är ju trots allt en ännu mindre del av Sverige än en förort.
Ja det är skillnad på att inte vara välkommen och att inte få besöka offentliga platser, Kahin Ahmeds och Jomshofs dispyt handlade om välkommen...jag tog upp tillåtet att besöka för att belysa hur jävla skevt vårt samhälle skulle bli om stollar som Kahin Ahmed får som han vill.
Det räcker väl med fake news och trollfabriker...vi behöver fan inte göra om Svewrige till en jävla tomteverkstad.
Citera
2017-06-25, 05:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jomshof faller i fällan, jävla amatör.

Snubben han avser är svensk medborgare, har bott i Sverige i 26 år, har en akademisk examen och yrkesarbetat/betalat skatt i Sverige i 18 år.

Varför skulle inte han då vara "välkommen i Sverige"

Därför att han inte är integrerad och anpassar sig till svensk kultur där demokrati är en viktig del.
Citera
2017-06-25, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jag gillar när SD skiter i det blå skåpet. Det är också bra av Jomshof att han visar vilken attityd han har till de som är mörkhyade. Äntligen trädde någon av trojkan ut sitt ansikte ur den annars förtäckta bilden av hur en äkta rasist ser ut.

Två politiker, två partier, två likadan uppbyggda meningar om två områden.

Två rasister?

Tycker det är helt socialt ok att svara en idiotisk mening med samma mening. Att Moderaten gråter ut och att MSM tar särställning raserar bara deras förtroende ytterligare, tyvärr.
Citera
2017-06-25, 05:17
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Utöver att jag aldrig påstått att inte Jomshof skulle ha rätt att ha åsikter om ifall kahin är välkommen i Sverige, så kan vi konstatera att du fortfarande inte svarar på frågor och att det är aningen roande att du jämför någon som har åsikter om vart Åkesson är välkommen, med Hagamannen, Lisa Holms mördare och Anders Breivik.
Jag fördriver tiden på jobbet med FB men måste jobba lite då och då så jag kan ha missat någon fråga...
Vika frågor har jag inte svarat på?

Sen kanske du skulle läsa mitt inlägg igen, så ser du kanske att jag syftade på att Jomshofs "Och du är inte välkommen i Sverige" kunde gälla ABB o co.
Citera
2017-06-25, 05:23
Medlem
8711s avatar
Citat:
Sa han verkligen att tycker du inte som mig så är du inte välkommen i stora delar av landet?
När du blir lite överivrig med din propaganda så börjar du allt hitta på lite saker också.

Japp, det säger han. Han säger till etniska svenskar att tycker ni inte som jag så är ni inte välkomna i ghetton som det han kommer ifrån, idag en växande och betydande del av det här landet. Hemskt nog! Ut med såna idioter som tror dom har den rätten på svenskarnas bekostnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in