2017-06-25, 03:50
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det ganska enkla svaret är att det är svårt att hålla skenet upp hela tiden, varje dag och varje minut.
Ibland kryper de äkta åsikterna fram.

F.ö. så är det väl inte riktigt samma mynt då det är en viss skillnad i att inte vara välkommen i några små områden av ett land, som att man inte alls är välkommen i ett land fast man bot och jobbat där en massa år?
Du verkar sakkunnig...
Jag är född och uppväxt i Göteborg och några kranskommuner och har jobbat här hela tiden förutom några år utomlands.
Nästa vecka hade jag tänkt åka till Borås och hälsa på en bekant, finns det några åsikter eller partisympatier som gör att jag inte får åka in där eller gäller åsikts och sympatiförbudet bara vissa orter?

Fan vad jag längtar tillbaka till tiden när man som svensk medborgare fick åka vart man ville i Sverige...svetsarns samhällsbygge av den svenska modellen och den nya värdegrunden känns inte helt rätt.
Citera
2017-06-25, 03:50
Medlem
8711s avatar
...och nej. En invandrare som kommer till vårt land och säger till svenskar att dom inte får komma till och inte är välkomna i stora områden av vårt eget land. Han är inte välkommen till Sverige för mig heller! Med den mentaliteten kan han stanna där han kom ifrån!

Jag hade knappast åkt till Gambia, bosatt mig i ghetton och sagt att befolkningen i landet inte längre är välkomna där. Och velat upprätthålla parallella samhällen och områden som inte liknar deras eget land i övrigt överhuvudtaget och inte bevistas av något nämnvärt antal av deras folk. Jag hade fattat om dom blev arga på mig då och sa ifrån. Dels att jag vore invandrare och kan sticka om det inte passar, att man ska visa förståelse och respekt för deras land och deras folk och inte bete sig på det sättet.

Det kan jag som svensk också säga. Passar det inte så stick! Ni är inte välkomna här om ni ska ha den attityden mot etniska svenskar i deras eget land.
Senast redigerad av 8711 2017-06-25 kl. 03:54.
Citera
2017-06-25, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Du verkar sakkunnig...
Jag är född och uppväxt i Göteborg och några kranskommuner och har jobbat här hela tiden förutom några år utomlands.
Nästa vecka hade jag tänkt åka till Borås och hälsa på en bekant, finns det några åsikter eller partisympatier som gör att jag inte får åka in där eller gäller åsikts och sympatiförbudet bara vissa orter?

Fan vad jag längtar tillbaka till tiden när man som svensk medborgare fick åka vart man ville i Sverige...svetsarns samhällsbygge av den svenska modellen och den nya värdegrunden känns inte helt rätt.

För min del får du åka exakt vart fan du vill, om du är välkommen där emot, det är en annan fråga och den kan inte jag svara på.
Citera
2017-06-25, 03:57
Medlem
8711s avatar
Citat:
För min del får du åka exakt vart fan du vill, om du är välkommen där emot, det är en annan fråga och den kan inte jag svara på.

Vad gnäller du om då? Invandrare med för jävlig attityd och åsikter som att svenskar inte är välkomna i delar av sitt eget land, dom kan dra härifrån så fort det bara är möjligt! Det är min åsikt. Man kommer inte till ett annat land och vräker ur sig sånt. Om han vill ses som svensk, sluta försvara etniska enklaver, ghetton och liknande då till att börja med. Säg inte till svenskar att dom inte längre får röra sig fritt i sitt eget land, för att du tror du fritt kan ockupera området eller vad då? Fan, dra med den jävla åsikten.
Citera
2017-06-25, 04:01
Avstängd
OliverCromwells avatar
Jag tror att Jomshof har inspirerats av Moonman.

https://www.youtube.com/watch?v=RfuxOuXXhrk
Citera
2017-06-25, 04:11
Moderator
^Eazs avatar
Hur fan kan Kahin Ahmed bott i Sverige i 26 år och fortfarande inte kunna snacka svenska?
Är negern utvecklingsstörd?
Citera
2017-06-25, 04:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Den enda som gnäller här är du.
Jag för min del tycker bara det är uppfriskande att den mörkhyade liraren fick Jomshof
att visa sitt rätta ansikte.
Hur länge behöver du jobba och bo i att land för att få ha åsikter om eller förklara vart folk är välkomna?
Är det någon skillnad på ett helt land och några små områden av detta land?

Den "mörkhyade liraren" visade bara sitt eget ansikte. Och många andra invandrares tyvärr. Att man är fientligt inställda till Sverige och svenskar, att man tycker sig ha rätt till och tagit över områden som man kan säga till svenskar att dom inte är välkomna till längre, i deras eget land. Att han är en gnällig kränkt kravmaskin som många av hans typ är.

Som invandrare bör man aldrig komma till ett land och säga till dom som lever där att dom inte längre är välkomna i vissa områden i sitt eget land. Folk kan ta jävligt illa upp med all jävla rätt, vilket dom säkerligen också gjort i hans hemland. Han kan ju fråga sina landsmän vad dom tycker om andra folk hade kommit och snackat och betett sig illa som han gör. Tror dom flesta även därifrån hade skämts över honom och bett svenska folket om ursäkt för hans beteende.

En person som beter sig så mot svenskar och vill upprätthålla såna områden och ett sånt samhälle är inte välkommen för mig heller i mitt land. Då kan han behålla dom åsikterna och vara i sitt land.

Sverigedemokraternas politik är välkänd sedan tidigare för den insatta:

Han kan ses som anpassad och bete sig svenskt, i tal, språkkunnighet, beteende, sociala koder med mera. Men det kräver stor anpassning och det är uttalat i Sverigedemokraternas politik att det gäller närliggande länder och blir svårare ju längre bort man kommer ifrån och enbart kan gälla några få enskilda, inte stora folkmassor.

Är väl ganska uppenbart att denna "lirare" inte passar in i vad som krävs för att ses som svensk av andra i Sverige.
Citera
2017-06-25, 04:20
Medlem
Betongsossens avatar
Båda två har givetvis gjort bort sig rejält.

Lite citat ur KAs debattartikel:

Citat:
Det hade varit bättre om de tillämpade vår förorts antirasistiska ideologi som utgår ifrån att rasistiska partier inte hör hemma i förorterna.

Ytterst märkligt att skilja på förorterna och resten av samhället på det sättet som KA gör. Rasistiska partier hör alltså inte hemma i förorten, oklart om de hör hemma i Sverige.

Citat:
Att bjuda in ett främlingsfientligt parti som SD bidrar till spridning av sociala- och politiska konflikter samt till att fördjupa samhällspolariseringen.

Främlingsfientliga krafter skulle inte bli en del av det demokratiska evenemanget, istället skulle ni sponsra förortsbornas antirasistiska anda genom att exkludera rasistiska partier i vår förort.

Det är enbart historielöst att välkomna rasistiska partier i förorterna.

Just det, demokrati går ut på att exkludera meningsmotståndare genom att bygga en halmgubbe.

Citat:
Sverigedemokraterna driver samma rasistiska, främlingsfientliga ideologier som den våldsamma organisationen Bevara Sverige Svenskt eller vit makt-rörelsen.

Det som är historielöst är att påstå att SD idag driver samma politik som högerextremister.
--
Om KA representerar kvaliteten på Järvas lokalpolitiker är det fan inte märkligt att det går åt helvete.
Senast redigerad av Betongsossen 2017-06-25 kl. 04:25.
Citera
2017-06-25, 04:25
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag för min del tycker bara det är uppfriskande att den mörkhyade liraren fick Jomshof
Hur länge behöver du jobba och bo i att land för att få ha åsikter om eller förklara vart folk är välkomna?
Du verkar riktigt störd över det hela och det beror med all säkerhet på att du inser att detta kommer att gynna SD ganska rejält.
Citera
2017-06-25, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Den "mörkhyade liraren" visade bara sitt eget ansikte. Och många andra invandrares tyvärr. Att man är fientligt inställda till Sverige och svenskar, att man tycker sig ha rätt till och tagit över områden som man kan säga till svenskar att dom inte är välkomna till längre, i deras eget land. Att han är en gnällig kränkt kravmaskin som många av hans typ är.

Som invandrare bör man aldrig komma till ett land och säga till dom som lever där att dom inte längre är välkomna i vissa områden i sitt eget land. Folk kan ta jävligt illa upp med all jävla rätt, vilket dom säkerligen också gjort i hans hemland. Han kan ju fråga sina landsmän vad dom tycker om andra folk hade kommit och snackat och betett sig illa som han gör. Tror dom flesta även därifrån hade skämts över honom och bett svenska folket om ursäkt för hans beteende.

En person som beter sig så mot svenskar och vill upprätthålla såna områden och ett sånt samhälle är inte välkommen för mig heller i mitt land. Då kan han behålla dom åsikterna och vara i sitt land.

Sverigedemokraternas politik är välkänd sedan tidigare för den insatta:

Han kan ses som anpassad och bete sig svenskt, i tal, språkkunnighet, beteende, sociala koder med mera. Men det kräver stor anpassning och det är uttalat i Sverigedemokraternas politik att det gäller närliggande länder och blir svårare ju längre bort man kommer ifrån och enbart kan gälla några få enskilda, inte stora folkmassor.

Är väl ganska uppenbart att denna "lirare" inte passar in i vad som krävs för att ses som svensk av andra i Sverige.

Du blandar ihop Jimmie Åkesson med svenskar och Sverige generellt. Kan vara lätt gjort med jättelika skygglappar och propagandaadrenalinet rusande, jag förstår.
Förstår du skillnaden på Jimmie Åkesson och svenskar/ Sverige generellt?
Är kravet för att anses som anpassad enligt SD = att man är positiv till SD och anser att dom är välkomna där de förmodligen inte är det?
Citera
2017-06-25, 04:27
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Nu var det ju Kahin Ahmed som visade sitt rätta ansikte och gick ut i pressen och talade om att partiledaren i ett riksdagsparti inte var välkommen i förortskalifatet.
Detta hade pressen inget emot att publicera eller dela ut ryggdunkar för.
När Jomshof talar om att Kahin Ahmed inte är välkommen i Sverige så går pressen bananas på Jomshof utan att tänka efter och inse att hans uttalande bara är en spegling av Kahin Ahmeds.
Pressen visar att dom använder dubbla måttstockar eller helt enkelt inte fattar att dom genom att fördöma Jomshofs uttalande indirekt även gör det med Kahin Ahmeds.
Citera
2017-06-25, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu var det ju Kahin Ahmed som visade sitt rätta ansikte och gick ut i pressen och talade om att partiledaren i ett riksdagsparti inte var välkommen i förortskalifatet.
Detta hade pressen inget emot att publicera eller dela ut ryggdunkar för.
När Jomshof talar om att Kahin Ahmed inte är välkommen i Sverige så går pressen bananas på Jomshof utan att tänka efter och inse att hans uttalande bara är en spegling av Kahin Ahmeds.
Pressen visar att dom använder dubbla måttstockar eller helt enkelt inte fattar att dom genom att fördöma Jomshofs uttalande indirekt även gör det med Kahin Ahmeds.

Okej, vi säger så, båda visade sina rätta ansikten.
Låg det något i Kahin Ahmeds uttalande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in