Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Den enda som gnäller här är du.
Jag för min del tycker bara det är uppfriskande att den mörkhyade liraren fick Jomshof
att visa sitt rätta ansikte.
Hur länge behöver du jobba och bo i att land för att få ha åsikter om eller förklara vart folk är välkomna?
Är det någon skillnad på ett helt land och några små områden av detta land?
Den "mörkhyade liraren" visade bara sitt eget ansikte. Och många andra invandrares tyvärr. Att man är fientligt inställda till Sverige och svenskar, att man tycker sig ha rätt till och tagit över områden som man kan säga till svenskar att dom inte är välkomna till längre, i deras eget land. Att han är en gnällig kränkt kravmaskin som många av hans typ är.
Som invandrare bör man aldrig komma till ett land och säga till dom som lever där att dom inte längre är välkomna i vissa områden i sitt eget land. Folk kan ta jävligt illa upp med all jävla rätt, vilket dom säkerligen också gjort i hans hemland. Han kan ju fråga sina landsmän vad dom tycker om andra folk hade kommit och snackat och betett sig illa som han gör. Tror dom flesta även därifrån hade skämts över honom och bett svenska folket om ursäkt för hans beteende.
En person som beter sig så mot svenskar och vill upprätthålla såna områden och ett sånt samhälle är inte välkommen för mig heller i mitt land. Då kan han behålla dom åsikterna och vara i sitt land.
Sverigedemokraternas politik är välkänd sedan tidigare för den insatta:
Han kan ses som anpassad och bete sig svenskt, i tal, språkkunnighet, beteende, sociala koder med mera. Men det kräver stor anpassning och det är uttalat i Sverigedemokraternas politik att det gäller närliggande länder och blir svårare ju längre bort man kommer ifrån och enbart kan gälla några få enskilda, inte stora folkmassor.
Är väl ganska uppenbart att denna "lirare" inte passar in i vad som krävs för att ses som svensk av andra i Sverige.