2017-06-24, 23:53
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det måste bli ett slut på detta eviga nyttjandet av "rasistkortet". Bara för att han är en somalier så kan Ahmed inte kläcka ur sig vad som helst när han representerar ett riksdagsparti. M borde givetvis kicka honom.

Det är möjligen så att man i Somalia kan diktera vilka partier som får vistas på vilka platser men i Sverige finns yttrandefrihet. Ahmed gör sig själv till en pajas oavsett hur många skräppoäng han har samlat ihop på en utbildning.

Jomshof är störtskön som ger tillbaka med samma mynt, Somaliern begriper inte och börjar genast yla om rasism och hat
Ja M borde kicka honom, men jag tvivlar starkt på att dom kommer att göra det, förmodligen är han en av klanens "äldste".
Kickar dom honom så tappar dom hela hans klans röster...Somalia behärskas sedan urminnes tider av en handfull större klanfamiljer. Varje klanfamilj kan i sin tur delas upp i mindre stor- och underklaner.
Efter självständigheten 1960 förbjöds klanväsendet. Dock utan framgång. I valet 1969 fanns det 64 olika klanbaserade partier...för somalier betyder blodsbanden allt.

Lite röster i utbyte mot...https://www.youtube.com/watch?v=Z4wX8_v001I
Citera
2017-06-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag tror det är definitivt svårare att bli en del av en annan kultur som ungdom eller vuxen. Men självfallet finns det människor som unga vuxna lyckas bli en del av en annan kultur. Det är såklart inte omöjligt.
Ja, det går för många människor att fungera smidigt i en ny kultur, men sin ursprungliga nationella identitet blir man ändå inte av med, den kan man inte byta ut. Det är vad jag försöker säga.
Citera
2017-06-24, 23:54
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
[...]Frågor att diskutera kanske: Är det en smart strategi att som politiker ge igen med samma mynt? Förstår inte Jomshof att när Ahmed skriver att "Åkesson inte är välkommen i förorterna" då menar han att invånarna inte tycker om honom, inte att han inte har laglig rätt att vistas i förorter? Misstolkar Jomshof med flit? Blir Sverigedemokrater mer kränkt av att invandrare kastar skit på deras partiledare än när svenskar gör det? Är svenskar som tycker illa om Åkesson välkomna i Sverige men inte invandrare?

Hur vet Kahin Ahmed att alla invånare inte tycker om Åkesson? Har han mandat att tala för alla personer som bor i Järva?

Jag tycker det är utmärkt att Jomshof markerar mot en person som tror sig vara diktator över Sverige.
Citera
2017-06-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han skriver också mycket bra på svenska måste jag säga.

Nog lite naivt att tro att han skriver sina alster helt 'utan hjälp', med tanke på hur han pratar. Eller?

Sedan är den nu aktuella artikeln lite märklig. Ett ex: 'Jimmie, försök inte att övertyga oss med din lögnaktiga propaganda. Du är inte för invandring. Du är mot det.'
Höll Jimmie något brandtal för invandring, brukar han göra det?🤔 Konsten att knyta halmgubbe behärskar i alla fall den gode Kahim.😀
Citera
2017-06-24, 23:55
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
https://twitter.com/richardjomshof

Tack. Närmare bestämt https://twitter.com/RichardJomshof/status/878266874592710656

Ahmeds skamlösa hjärnfjärt till artikel är där tydligt länkad, så sammanhanget framgår.

Om Politiker A anser att ett demokratiskt parti inte är välkommet i vissa delar av riket, och kallar dessa delar för "våra" (vilka är "vi"? Ockupanter? Moderater? Muslimer? Kretiner? All of the above?), så ligger det ungefär noll anmärkningsvärdhet i att Politiker B, som tydligen inte skall räknas till gruppen "vi" och beljuges å det grövsta, tycker att Politiker A inte är välkommen någonstans i riket.
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Ja, det går för många människor att fungera smidigt i en ny kultur, men sin ursprungliga nationella identitet blir man ändå inte av med, den kan man inte byta ut. Det är vad jag försöker säga.
Ja, såklart. Då är vi väl överens? Kahin Ahmed kan mycket väl vara, kulturellt sett, svensk. Även om hans ursprungliga identitet inte är det.
Citera
Bannlyst
Detta gjordes i syfte att någon inom SD skulle nappa på provokationen

I och med det blir det svårt för Kinberg att samarbeta med SD

I och med detta kommer det bli regeringskris nästa val
Citera
2017-06-24, 23:56
Medlem
ace_secs avatar
Ahmeds svenska är ju katastrof. När han pratar kan man knappt förstå vad han säger.
Och hans inlägg på Facebook vittnar om att han inte kan skriva ordentligt heller.
Efter snart 30 år i landet.

Enbart det tycker jag är skäl nog att skicka ut honom ur landet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Självfallet.

Debattartikeln från Ahmed har legat ute sedan i torsdags morse klockan 8. Innan Jomshofs kommentar var den en ickenyhet. Nu är den en riksnyhet som ligger högt på förstasidorna hos Aftonbladet, DN, Expressen och SVT Nyheter. Det är inte Jomshof som har gått i en fälla...

Så du tycker SR-affären, eller "skylt-gate", var ett PR-fiasko för SD, medan detta är en fullträff? Förstår inte hur man kan komma till den slutsatsen. Tycker Jomshof står som förlorare i denna affär, medan SR-grejen innebar en prestigeförlust för public service.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
"Systrar och bröder" är för övrigt en referens till andra muslimer så allt medan Kahin Ahmed skriver i sin artikel att partier som blir inbjudna till Järvaveckan ska stå för en samhällsinkluderande politik verkar han själv vända sig till muslimer i sitt tilltal.

Det där stör jag mig grymt på, och det hade också varit något Jomshof kunde tagit upp. Man kan också notera att det är ett betydligt mer exkluderande och blodsbaserat språkbruk än Åkessons och SDs "sverigevänner". En "sverigevän" blir du logiskt nog om du värnar om Sverige, vilket förvisso är lite luddigt, men som ändå gör tydligt att vem som helst kan få inträde i gruppen. "Bröder och systrar" är däremot ett genetiskt band.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Superlustigt att Jomsholt har Kraftwerk på sin Twittersida. De är ju multikultimarxister om några. Men sånt fattar ju inte SD-folk med noll koll på kultur. Snacka om självmål!

Du tillför verkligen synnerligen lite med dina tjatiga oneliners om SDs idioti. SR-tråden lyckades du i princip spamma sönder.
Citera
Medlem
Frågan är ju vilket "vi" som äger förorterna, enligt Kahin? Knappast moderater, va? "Rasifierade"? "Demokrater", då? Till skillnad från i övriga delar av landet, som är icke-demokratiskt och rasistiskt?

Med andra ord är separatismens avsändare inte Jomshof. Järva-vi:et exkluderade sig självt från en svensk enhet utifrån någon sorts tribalistiska urvalskriterier, hur luddiga dessa än är.

Och hur den här konflikten skulle skada SD, har jag svårt att se. Om man inte pudlar, förstås.
Citera
2017-06-24, 23:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nog lite naivt att tro att han skriver sina alster helt 'utan hjälp', med tanke på hur han pratar. Eller?

Sedan är den nu aktuella artikeln lite märklig. Ett ex: 'Jimmie, försök inte att övertyga oss med din lögnaktiga propaganda. Du är inte för invandring. Du är mot det.'
Höll Jimmie något brandtal för invandring, brukar han göra det?🤔 Konsten att knyta halmgubbe behärskar i alla fall den gode Kahim.😀
Jag drog lite förhastade slutsatser. Om man kollar Kahins Facebook så har han en usel svenska. Han lyckades i alla fall bli sociolog, det är väl i alla fall något.
Citera
2017-06-24, 23:58
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Superlustigt att Jomsholt har Kraftwerk på sin Twittersida. De är ju multikultimarxister om några. Men sånt fattar ju inte SD-folk med noll koll på kultur. Snacka om självmål!

Din argumentation alltså

Jag kan gilla Pavarotti - men inte fan vill jag suga hans kuk för det. Musik är musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in