Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag citerade EN av otaliga kommentarer från MR som vittnar om hans egna girighet och slughet - förutom kriminalitet:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Han är ju helt vilsen och förstår långtifrån allt hon säger. Han försöker visa sig från sin bästa sida; bjuda till. - Han är deprimerad, frågande, förvirrad, halvt desperat, försöker hålla färgen inför sina kompisar, har svårt att förhålla sig till vad han gjort, osv.
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du har nu försökt framställa honom som nån passiv marionett i de mest melodramatiska beskrivningar som skådats som ska ha strafflindring:
Nu senast blev han jämförd med en liten ynklig, prostituerad tjej och slutligen neddrogad av JM.
De bilder du försökt måla upp överensstämmer inte för fem öre med aktuell FUP och hans egen argumentation.
Nej, jag har ett eget "FUP" som jag då och då jämför med det officiella. - Vill du framställa honom som en kallhamrad och förhärdad drogmissbrukare som är beredd att göra allt för pengar; t.o.m. sälja sin egen mor..? - Hans "egen argumentation" baseras endast på det han känner till - och han är visserligen i dagens läge klar över hennes oärlighet, men jag tror inte han fullt ut är medveten om hennes förslagenhet, eller har förmått genomskåda hennes utstuderade manipulationer.
Citat:
Han röker på som en jävla skorsten med rökheroin sen långt innan hon kom in i bilden. Han jagar hasch dagligen på egen maskin. Vad är vitsen att minska hans ansvar gällande intag när han själv inte gör det?
Han har använt både opium och heroin i Teheran, han röker hasch, han jagar knark på plattan och beskriver tabletter han knaprar.
Ja, det är ingen nyhet att han är beroende av droger, eller att han då och då också blir erbjuden olika droger av sina kompisar. Vill inte minska hans eget ansvar för det han drar i sig, men anser inte att han ska ha något som helst ansvar - lika lite som AP - för det han
inte drar i sig.
Citat:
Frågan är redan besvarad - teknisk bevisning leder till kapitulation och ett erkännande.
Ja, först och främst sökte han ju skydda JM med näbbar och klor, sedan efter "kapitulation och erkännande" för egen del: då han använde sig av uppdiktade personer som medverkat vid brottets utförande, blev det så småningom dags att i takt med bevis och överbevisning (telefonlistor, mastningar mm) närma sig sanningen och att JM kört bilen ut till G-liden. - Han vet ju vad han vet, så att säga; det jag är ute efter är vad han
inte vet - men som JM kan vara på det klara med: att hon tillförde honom
mer droger den 3 aug, t.ex. via maten. - Vad tror du om det? - Och vid sidan av vad du tror: Hur ska du kunna bevisa motsatsen..?